............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

marți, 14 noiembrie 2017

Neoatlantismul dintre mări

Nu știu cât de mult s-a amestecat Rusia în alegerea Președintelui Donald Trump. Probabil mai puțin decât S.U.A. în alegerea Președintelui Boris Elțin. Și cu siguranță mai puțin decât Germania în alegerea Președintelui Iohannis. Cert este însă că binecuvântarea Summit-ului celor trei mări, de la Varșovia, a fost dată de Președintele S.U.A. – „invitat de onoare” – în cel mai autentic interes american. 

Formula „invitației” mi-a amintit de încercarea fostului ministru de externe grec, Theodoros Pangalos, de a crea un alt intermarium, și anume unul balcanic, cuprins între Marea Neagră, Marea Egee și Marea Ioniană, sub patronajul Rusiei; inițiativă zădărnicită atunci de o Românie cu vrednice ambiții de lider regional și opțiuni politice euro-atlantice. Inițiativa Pangalos, atent coordonată cu Moscova dar nu și cu Bucureștiul, a fost oficializată în vara lui 1997 (un Summit al șefilor de state și guverne din țările Europei de Sud-Est fusese convocat pentru toamnă în insula Creta), în timp ce, la începutul aceluiași an, România lansase la Varșovia, cu ocazia întâlnirii oficiale dintre președinții polonez și român, planul trilateralei România – Ucraina - Polonia, concretizată câteva luni mai târziu și extinsă prin includerea Republicii Moldova (prima întâlnire a celor patru șefi de state cuprinse între Marea Baltică și Marea Neagră, a avut loc în același an la Ismail).

Tot în 1997 și tot din inițiativă românească a fost creată trilaterala România - Bulgaria - Turcia, care, după expresia Secretarului de Stat american Madeleine Albright, urma să funcționeze „spate în spate” cu trilaterala, deja născută (din impuls grecesc) România - Bulgaria - Grecia. România devenea astfel piesa de articulare a unor structuri de cooperare regională care uneau Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee, mergând pe urmele unei idei interbelice lansată de mareșalul Pilsudsky, Președintele de atunci al Poloniei. 

În acest cadru se preconizau, printre altele, realizarea unui coridor de transport (o autostradă) care ar fi pornit de la Gdansk, pe malul Mării Baltice și s-ar fi terminat la Alexandropolis, pe malul Mării Egee, crearea unei rețele integrate de distribuție a energiei, profitând de existența conexiunilor deja existente de pe timpul CAER, și punerea la punct a unui sistem de consultări politice, incluzând domeniul apărării și securității. 

De menționat este faptul că la data la care acest proiect geo-strategic începea să prindă viață, pe tronsonul nordic (Marea Baltică - Marea Neagră) niciunul dintre participanți nu era membru UE sau NATO, iar pe tronsonul sudic (Marea Neagră - Marea Egee) numai Grecia și Turcia erau membri NATO, și numai Grecia membru al UE.

Observatorii timpului au putut sesiza, în măsura în care aveau acuitatea și onestitatea necesare, pe de o parte, entuziasmul SUA față de aceste aranjamente, iar pe de altă parte, rezerva Rusiei și răceala Germaniei. Într-adevăr, un intermarium pe direcția nord-sud, sprijinit de SUA, era una, iar o uniune balcanică tutelată de Rusia, era alta.

Proiectul românesc s-a stins treptat, pierzându-și suflul, așa cum observa fostul ambasador polonez în România, Bogumil Luft, în cartea sa Românii în goană după happy-end, odată cu schimbarea conducerii MAE în 1998. (Domnul Luft susține că nici în Polonia nu a fost bine înțeles, cu excepția Președintelui Aleksander Kwasniewski). Paradoxal, România l-a neglijat cu atât mai mult cu cât parteneriatul ei strategic cu SUA se transforma (la început tot din inițiativă românească) în vasalitate. O altă dovadă că America nu se poate sprijini decât pe o Românie care i se opune; adică o Românie verticală.

La începutul secolului XXI, analiști politici americani de prim rang (a se vedea lucrările lui Stratfor) au readus în atenția publică nevoia unei cooperări structurate și instituționalizate între statele Europei Centrale și de Est cuprinse între Marea Baltică și Marea Neagră, mergând eventual până la Marea Mediterană. Acești analiști avertizau că țările din regiunea respectivă nu se pot baza pe sprijinul unei Americi prea implicate în rezolvarea problemelor globale, decât dacă vor ști să își apere singure interesele, și că atât Europa germană, cât și tandemul germano-rus nu au nici capacitatea, nici interesul, nici voința de a le garanta stabilitatea și progresul, decât dacă ele însele se vor constitui într-un bloc demn de luat în seamă.

În ceea ce mă privește, de ani buni, scriu despre nevoia unei inițiative politice românești menite să creeze o structură de securitate geopolitică fie în cadrul UE, fie în afara acesteia (total sau parțial), de-a lungul frontierei estice, între Marea Baltică și Marea Neagră, cu posibilă ieșire spre Marea Egee. Aceasta devenea cu atât mai urgent cu cât America se depărta de Europa, Europa devenea tot mai germană iar Eurasia (sau Ruso-Asia) își reafirma vocația de putere imperială. Într-o Europă germană România este condamnată să rămână la periferia politică, ca simplă piață de desfacere, iar, în perspectiva unui nou Pact Ribbentrop-Molotov ea riscă să fie iarăși strivită de cleștele geo-strategic ruso-german. Evident, toate au fost vorbe în vânt la București.

Iată că acum proiectul intermarium se redeșteaptă sub impulsul politicii neoatlantiste a Președintelui Donald Trump; dar nu la București, ci la Varșovia. Nici așa nu este rău, atâta vreme cât și România se află acolo.

Noutatea principală se referă la mările vizate și spațiul cuprins între ele. Noul intermarium este ușor deplasat spre Vest, în așa fel încât să lase în afară fostele teritorii sovietice (inclusiv Moldova și exclusiv Ţările Baltice) și totodată să coincidă aproximativ cu aria fostului Imperiu Habsburgic (la care se adaugă Vechiul Regat al României și Bulgaria, probabil, ca substitut al Turciei cu rolul de avanpost atlanticist la Marea Neagră). 

Marea Egee este înlocuită cu Marea Adriatică, lăsând astfel în afară Turcia neo-otomană, împreună cu partea Balcanilor de Vest locuită de ortodocși și musulmani. Totul sugerează refacerea echilibrului de putere existent în Europa antebelică printr-o combinație a soluțiilor convenite la Congresele de la Viena (1815), Paris (1856) și Berlin (1878), sub monitorizarea și în profitul Washington-ului.

Să fie acesta preambulul unui conflict transatlantic sau al unuia ruso-american ? Câtuși de puțin. Deși lipsită de căldură, reacția Berlinului și Moscovei față de Summit-ul celor trei mări de la Varșovia a fost mai degrabă calmă.

Frontiera estică a acestui intermarium este aproape sigur agreată de Casa Albă și Kremlin. Rusia rămâne practic cu teritoriile fostului imperiu (inclusiv Ucraina), valoarea geostrategică a statelor baltice, nerecuperate, fiind pentru ea aproape zero, atât timp cât păstrează Kaliningradul, și cât proximitatea uriașei piețe rusești are o putere de atracție pentru economia lor mai mare decât piața europeană germanizată. 

Dacă nu vor fi formal ridicate, sancțiunile economice occidentale aplicate Rusiei după anexarea Crimeii vor fi cel puțin lăsate să cadă în desuetudine cât de curând. În fine, un bonus: Serbia și Macedonia rămân în afara unor aranjamente de securitate și deci disponibile pentru „protecția” rusă. Pe o atare bază, cooperarea ruso-americană în Orientul Mijlociu și în Pacific capătă perspective optimiste.

În ceea ce o privește, Germania înțelege, desigur, că „blocul celor trei mări” se interpune în calea unei antante ruso-germane (inacceptabilă pentru SUA) de care ar fi depins profilarea Europei germane ca putere globală, dar, la ora actuală, Berlinul este mai preocupat de realizarea Europei politice (Statele Unite ale Europei Mici) în cadrul UE cu mai multe viteze. Prin urmare, atât timp cât „statele dintre mări” rămân piața pe care exporturile germane nu se întâlnesc cu concurența americană (ceea ce nu este nici în interesul Americii), cât nu se revoltă împotriva apariției unui „nucleu dur” european și cât își rezolvă problemele de securitate cu banii SUA, Berlinul se poate acomoda cu realitatea geopolitică edificată în Mittteleuropa de neoatlanticismul american sau, mai bine-spus, trumpist.

Dacă această analiză este corectă, deocamdată România cade iarăși, oarecum, în picioare, dovedind, după cum observa P.P. Carp, că are atât de mult noroc încât nu îi mai trebuie și o politică bună. (Facem abstracție, desigur, de faptul că prin aranjamentul descris, prăpastia de destin dintre România, Basarabia și Bucovina de Nord se cască din nou). 

Chiar și așa, mai rămân două probleme de remarcat. Pe de o parte, se pune întrebarea: cât de durabilă este o comunitate de națiuni cu tradiții de rivalitate atât de solide precum cele (parcă prea multe) care intră în triunghiul geograficește destul de contorsionat al celor trei mări amintite? Cât timp vor fi capabile și doritoare SUA să le țină împreună, făcându-le insensibile la cântecele de sirenă național-populiste intonate la Moscova și la Berlin?

Pe de altă parte, securitatea geopolitică face posibilă bunăstarea, adică securitatea socio-economică, dar nu o și garantează. Or, securitate fără bunăstare (ca, de altfel, și fără libertate) este zadarnică; tot așa cum bunăstarea fără securitate (și fără libertate) este neviabilă. Pentru a le avea pe toate este nevoie de o politică românească autentică. Altminteri vom supraviețui dar nu vom ... viețui. Căci de la supraviețuire la subviețuire nu este decât un pas.
de Adrian Severin

P.S. În perioada scursă între redactarea acestui text și trimiterea lui spre publicare (aproximativ 10 zile), am primit informația că pe culoarele reuniunii de la Varșovia au circulat și niște hărți. Pe una dintre ele frontiera estică a teritoriului dintre cele trei mări trece pe undeva pe la Oradea (sic !!!). Măi să fie…! Deja? Din nou?



Citiţi şi:
O fantomă bântuie prin România – Stafia antipatriotismului deşănţat şi a trădării naţionale
Ce înseamnă acum alegerea lui Trump pentru România




yogaesoteric
13 noiembrie 2016


 

Documente secrete publicate de WikiLeaks arată că Hillary Clinton a dat ordin să se fure ADN-ul secretarului general al ONU!

Pe 23 februarie 2016, WikiLeaks a publicat o serie de documente clasificate care arată cum NSA-ul american a spionat şi înregistrat întâlnirile dintre Secretarul General al ONU, Ban Ki-Moon, şi cancelarul german Angela Merkel, dintre premierul Israelian Netanyahu şi premierul italian Berlusconi, între alţi esenţiali lideri ai UE şi omologii lor japonezi, precum şi întâlnirile private dintre preşedintele francez Nicolas Sarkozy, Merkel şi Berlusconi.
Potrivit site-ului, NSA-ul a folosit plasarea de microfoane spion la multe dintre aceste întâlniri, scopul fiind acela de a obţine informaţii în folosul statului american.
Astăzi am arătat cum întâlniri private precum cele ale Secretarului General al ONU, Ban Ki-moon, în care acesta a discutat despre modul de salvare a planetei, încercând stoparea schimbărilor climatice, au deranjat interesele celor mai mari companii de petrol din SUA. Am publicat anterior documente care arată că, din ordinul lui Hillary Clinton, diplomaţii americani trebuiau să fure ADN-ul secretarului general al ONU. Să nu uităm că Guvernul Statelor Unite a semnat acorduri cu ONU că nu se va angaja într-un astfel de comportament faţă de ONU. Va fi interesant de văzut cum vor reacţiona Naţiunile Unite, pentru că în cazul în care secretarul general al ONU poate fi interceptat fără consecinţe, atunci toată lumea, de la liderii mondiali şi până la cel care mătură strada este în pericol”, a declarat fondatorul WikiLeaks, Julian Assange.
Aceste documente au avut clasificarea TOP-SECRET / COMINT-GAMMA şi la vremea respectivă au fost considerate de experţi ca fiind cele mai „grele” documente publicate vreodată de acest site.
Site-ul WikiLeaks şi fondatorul său Julian Assange au devenit faimoşi după ce au reuşit să acceseze mai multe documente secrete care demonstrează abuzurile efectuate de militarii americani în Irak şi Afganistan, precum şi mai multe informaţii despre pactul secret Trans-Pacific.
Poate cel mai ciudat aspect din aceste dezvăluiri este ordinul dat de Hillary Clinton de a se obţine ADN-ul Secretarului General al ONU. De ce ar fi avut nevoie serviciile secrete americane de ADN-ul unui lider global? Ce manipulări genetice doreau americanii să facă? Că doar nu voiau să îl cloneze!!!
yogaesoteric
12 noiembrie 2017

vineri, 10 noiembrie 2017

Austriecii, cei mai mari jefuitori ai României

 
România nu este jefuită doar de ieri-alaltăieri de austriecii care ne taie pădurile, ne exploatează petrolul, gazul metan și ne-au cumpărat pe mai nimic Banca Comercială a României. Toate palatele pe care le puteți admira în Viena și castelele risipite prin Alpii tirolezi au fost construite cu aurul jefuit din Transilvania și restul provinciilor românești pe care le-au stăpânit trecător. Nu întâmplător, finul Gauleiterului Klaus Werner Iohannis, Andreas Huber, deși cetățean german, este consulul Austriei la Sibiu și amândoi sunt membri într-o lojă masonică vieneză. Nu întâmplător, pădurile sunt defrișate de austriecii de la Holzindustrie Schweighofer într-un ritm mai mare după anul 2014 și nu întâmplător nu au fost renegociate redevențele pentru petrolul exploatat de austriecii de la OMV, deși contractul inițial a expirat tot în anul 2014!
Austriecii, prin Imperiul Habsburgic și Austro-Ungaria până în 1918, acum cu așa-zișii „investitori”, au fost și sunt cei mai mari jefuitori ai României din toate timpurile!
Iată o statistică interesantă despre jaful străinilor, chiar dacă nu este academică și nici rezultatul unui studiu științific riguros:
Cât aur s-a jefuit din cele trei țări românești?
România, de-a lungul istoriei, s-a aflat mereu la răscruce de vânturi, între 3 mari imperii:
1. De la 1393 la 1877 (484 de ani) Muntenia, Moldova şi Transilvania au plătit Imperiului Otoman 1.066.305.780 lei-aur, sau 341.021 kg aur (341 tone aur);
2. Imperiul Habsburgic austriac și Austro-Ungaria au ţinut sub ocupaţie Transilvania între 1687 şi 1918 (231 de ani), Banatul între 1718 şi 1918 (200 de ani), Oltenia între 1718 şi 1739 (21 de ani) şi Bucovina între 1775 şi 1918 (143 de ani) şi a stors aceste provincii de 2.450.000.000 lei-aur, sau 857.500 kg aur (858 tone aur);
3. În perioadele de ocupaţie rusească, între 1769 şi 1854 (85 ani), Moldova si Muntenia au fost stoarse de 200.000.000 lei-aur, sau 64.516 kg aur (65 tone aur).
Cu alte cuvinte, austriecii cu Imperiul Habsburgic și apoi Austro-Ungaria, stăpânind 231 de ani Transilvania şi 100 de ani Bucovina, au jecmănit de două ori mai mult decât turcii (484 ani) şi de patru ori mai mult decât ruşii (85 ani).
Fără a mai pune la socoteală tezaurul trimis spre păstrare ruşilor si nici uriaşele despăgubiri de război impuse României la sfârşitul WW2, înseamnă o pagubă de 1.264 tone aur, care astăzi ar fi valorat peste 63 de miliarde de euro.
yogaesoteric
31 octombrie 2017
 

O ţeapă americană

 
O știre senzațională publicată în Ziarul Financiar a dezvăluit o realitate cruntă. În anul în care România își consolidează poziția de grânar al Europei, întrecând în exporturi toate celelalte state, ea este expusă unui jaf fără precedent. Informația ca atare sună cât se poate de simplu. Unul dintre cei mai mari traderi de cereale din România raportează al șaptelea an consecutiv de pierderi. Și asta la vânzări anuale de 746 de milioane de euro. Societatea aflată într-o asemenea nemaivăzută pagubă este ADM România Trading și este parte a uriașului grup american ADM Trading. Ce înseamnă, până la urmă, informația succintă prezentată mai sus?
Nu cu multă vreme în urmă, reprezentanții societăților economice din Statele Unite au oferit cu generozitate României o foaie de parcurs. I s-a sugerat României cât se poate de explicit că, dacă se conformează acestei foi de parcurs, care, în esență, va conduce la mai puțină corupție, atunci putem asista la intensificare semnificativă a investițiilor americane. Atunci cum se explică totuși că Statele Unite, pe care noi le considerăm cel mai important partener strategic al României, ocupă doar poziția a 14-a în rândul investitorilor în această țară. Cum de este posibil ca 13 state, între care locul de frunte este ocupat de Germania, să considere că pot face investiții masive în România fără ca acestea să fie puse în pericol prin gradul ridicat de corupție, iar Statele Unite, al căror Produs Intern Brut este mai mare decât cel al întregii Uniuni Europene, să rămână abia pe poziția a 14-a. De asemenea, cum este posibil ca, în state unanim apreciate mult mai corupte decât România, investitorii americani să vină cu un aport semnificativ mai mare, de zeci de ori mai mare, decât cele nici măcar 3 miliarde investite în România. S-ar putea ca o știre cât se poate de banală din Ziarul Financiar să ne ofere o explicație.
Cum este posibil ca ceilalți traderi ai pieței de cereale din România, în frunte cu unul dintre cei mai semnificativi, grupul elvețian Ameropa Grains, să raporteze an de an profituri în această țară, în timp ce traderul din Statele Unite, unul dintre cei mai mari și mai profitabili din lume, să afirme și să demonstreze scriptic că a avut 7 ani de pierderi? Cu alte cuvinte, compania americană pierde în România, an de an, fără să clipească, milioane de euro, dar nu se retrage, ci dimpotrivă, își consolidează pozițiile. În plan economic și financiar, un asemenea comportament este paranormal. În Statele Unite, dacă s-ar petrece așa ceva, Fiscul s-ar sui călare pe societatea respectivă, pentru a vedea dacă nu care cumva și-a ascuns profiturile. Pentru că nu există oameni de afaceri sănătoși la cap care să nu închidă o afacere care, după mai mulți ani, în loc să le aducă câștig, le aduce pierdere. Își poate cine imagina că vin americanii, an de an, cu bani de acasă de dragul menținerii în viață a unei afaceri falimentare în România?
Ei bine, pentru a găsi un răspuns, nu trebuie să căutăm prea departe. Ne uităm tot în raportările companiei, pe care Fiscul românesc, în mod straniu, le ignoră. În fiecare dintre acești ani, 7 la număr, în care raportează pierderi, compania ADM România Trading a realizat vânzări de circa 746 de milioane de euro. Adică grâu românesc exportat. Dacă înmulțim această cifră cu 7, numărul anilor cu pierderi, rezultă vânzări de circa 5 miliarde de euro. La ce ne poate conduce această ultimă cifră?
Orice investitor cu scaun la cap din industria de cereale știe că trebuie să se aștepte la un profit de minimum 10% din cifra de vânzări. În 7 ani, în mod normal, dacă prin diverse tertipuri sau șmecherii sau, mai simplu spus, ilegalități, compania americană nu și-ar fi exportat profiturile, ea ar fi ajuns la impresionanta cifră de 522 de milioane de euro. La un profit de 522 de milioane de euro, cei 16% datorați statului român sub forma impozitului pe profit înseamnă, în ultimii 7 ani, nici mai mult, nici mai puțin decât 83 de milioane de euro. 83 de milioane de euro pe care bugetul României ar fi trebuit să îi încaseze și nu i-a încasat.
Dacă nici aici nu vorbim despre corupție, atunci înseamnă că nu mai știm despre ce vorbim. Ce ar fi ca Fiscul și procurorii să își intre în atribuții și să aplice o lovitură pe cât de necesară, pe atât de dreaptă corupției de pe piața cerealelor, dând un exemplu concludent asociației investitorilor americani despre cum înțeleg autoritățile de la București să combată infracționalitatea economică, să-i sancționeze pe evazioniști, să recupereze în mod rapid și eficient sumele sustrase de la bugetul statului și să respecte, în litera și spiritul ei, foaia de parcurs care condiționează volumul investițiilor americane în economia din România.
yogaesoteric
9 noiembrie 2017
 

miercuri, 8 noiembrie 2017

Kovesi aruncă sistemul în aer: dezvăluiri despre șeful Inspecției Judiciare

Procurorul șef al DNA, Laura Codruța Kovesi, a declarat că șeful Inspecției Judiciare, Lucian Netejoru, a făcut parte din masonerie, iar ca urmare a unei anchete a DNA s-a constatat că acesta nu și-a trecut în declarația de avere acest lucru. Kovesi a precizat că s-a dispus clasarea dosarului, pentru că faptele erau prescrise. Declarațiile lui Kovesi vin în contextul în care în spațiul public se vorbește despre războiul dintre DNA și Inspecția Judiciară.
„Am fost 6 ani procuror general al României și niciodată nu am întâlnit ca echipa de control a Inspecției Judiciare să nu-și prezinte concluziile instituției vizate. Trei dintre procurori au prezentat raportul, iar trei au plecat și ne-au trimis pe fax ceva ce nu pot numi raport.
Noi am sesizat secția de procurori din cadrul CSM, pentru a ști dacă acest control se consideră finalizat. Este o chestiune foarte importantă de procedură, pentru că în lipsa unor concluzii scrise, raportul poate fi contestat. Noi ne dorim să vină cât mai repede acest raport și ne dorim să fie cât mai bine făcut pentru a nu putea fi atacat pe vicii de procedură.
Niciodată, niciodată nu am convocat un inspector în biroul meu. Niciodată nu am avut relații personale cu un inspector, doar relații instituționale. Niciodată nu am făcut presiuni asupra unui inspector. Cel mai important de spus este că atunci când se face o anchetă a Inspecției Judiciare, te vizează, iar dacă tu te consideri nevinovat, atunci conform legii ai dreptul să explici acest lucru. Așa prevede legea (...)
Președintele Inspecției Judiciare a făcut parte din masonerie și într-una dintre declarațiile sale de interese nu a trecut faptul că a făcut parte din masonerie. Noi am dispus clasarea cauzei, pentru că intervenise prescripția, dar am decis să sesizăm CSM-ul (...) Conform deciziei CSM, poți să faci parte din masonerie, dar trebuie să declari acest lucru în declarația de interese.
Nu înțeleg ce conflict este între noi și Inspecția Judiciară, din moment ce noi am verificat toate declarațiile de interese, am verificat la Loja Masonică și am constatat că a făcut parte din masonerie.
Am dispus clasarea cauzei, conform legii, nu înțeleg unde este conflictul. Noi, conform legii, când primim o plângere o investigăm și apoi dăm soluția”, a declarat Kovesi, la Europa FM.
yogaesoteric 
8 noiembrie 2017


526 mil. euro, paguba adusă statului de contractul Bechtel adoptat de guvernul Năstase prin OUG


Deși a fost un contract semnat politic și modificat la inițiativa politicienilor care au condus Guvernul Năstase și adoptat de Parlament, Ministerul Finanțelor cere acum Companiei de Autostrăzi (CNAIR) să recupereze cca 530 (525,891.888) milioane de euro de la niște directori care au condus compania. 23 de milioane de euro un kilometru de autostradă, iar vinovăția e căutată la Acarul Păun!
Ordonanța de urgență nr. 120, din 18 noiembrie 2003, prevedea demararea de către CNADNR a procedurii de negociere fără licitație cu o singură sursă: firma americană Bechtel International Inc. 
Încredințarea contractului de proiectare și construire a autostrăzii s-a făcut prin derogare de la prevederi privind achizițiile publice, care priveau exclusiv procedura de încredințare a contractului.
Uniunea Europeană, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Fondul Monetar Internațional (FMI), dar și mass-media și opinia publică din România au exprimat o serie de obiecții și observații în legătură cu acesta, referindu-se în special la modalitatea de atribuire.
La 5 martie 2004, Parlamentul României aprobă OUG 120 prin Legea nr.32/2004, iar la 16 iunie 2004 are loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor pentru Autostrada Transilvania, la Săvădisla – Cluj, sat Vălișoara, campusul Bechtel.
FMI a solicitat Guvernului într-un memorandum, încheiat pe 7 iulie 2004, un audit independent asupra prețurilor negociate pentru construirea autostrăzii, pentru a evalua în ce măsură acest proiect, finanțat integral prin fonduri bugetare, poate fi susținut fiscal. Prețul de 5,4 milioane de euro pe kilometru de autostradă a fost considerat prea mare, dar avocații angajați de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului pentru negocierile cu Bechtel declarau că este un preț bun pentru că Bechtel ceruse inițial 6 milioane de euro pe kilometru. Până în martie 2005 s-a realizat o analiză a clauzelor contractuale, care au fost renegociate de către Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT), lucru care a determinat întreruperea lucrărilor la jumătatea anului 2005, scria Agerpres într-o documentare făcută în 2013.

Informația la zi. Documente deținute în exclusivitate de Digi24 și Digi24.ro arată că în urma unui control derulat în perioada 2013-2016 de către o echipă a Ministerului de Finanțe, se cere recuperarea uriașei sume de la directorii generali ai companiei care au semnat contractul, fără să îl renegocieze, și de la cei care ulterior au fost de acord cu modificarea acestuia într-un mod în care au fost aduse pagube mari statului.
Raportul nu spune un cuvânt despre semnarea politică a contractului sau despre prima modificare majoră adusă contractului, nu de către directori generali, ci de Guvernul Năstase și Parlamentul din 2004.
Atunci contractul care prevedea construirea și finanțarea autostrăzii a rămas unul doar de construire. Fără finanțare Compania de Autostrăzi n-a putut derula cursiv contractul, iar factura înaintată de americani a fost una uriașă.
Prima modificare majoră și păguboasă a contractului a fost în 2005 în mandatul de premier al lui Călin Popescu Tăriceanu.
Raportul și opinia CNAIR privind raportul Ministerului Finanțelor pot fi accesate aici
Cum se adună paguba
1) 156,82 milioane euro este primul din cele „trei capete de acuzare” formulate de Ministerul Finanțelor. Suma include un avans de 40 de milioane de euro, sumă achitată fără baza legală, iar restul sunt accesorii.
Compania nu a demarat si nu a derulat o procedură de negociere cu firma Bechtel International Inc. fapt care a condus la încheierea unui contract și înscrierea în contractul încheiat cu această firmă a unor clauze păguboase pentru statul român, concretizate în prejudicii majore pentru bugetul de stat.”
Inspectorii de la Finanțe acuză „înscrierea în contractul de proiectare și de construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș a sumelor reprezentând:
- avans cu încălcarea prevederilor legale;
- cheltuieli de mobilizare fără a fi prevăzute în devizul general;
- cheltuieli indirecte de capital, cu încălcarea prevederilor legale și fără a fi prevăzute în devizul general
.”
 
Printr-un acord de modificare din 2006, avansul de 40 de milioane de euro „a fost reclasificat și transformat în cheltuieli de mobilizare, valoarea acestora ajungând la suma fixă de 70 milioane euro, în condițiile în care contractul prevedea o sumă globală de 30 de milioane de euro pentru activități anterioare începerii lucrărilor de construcții”. Sunt făcuți responsabili directorul general la data semnării contractului și cel de la data semnării acordului de modificare.
2) 311,93 milioane euro este un alt prejudiciu stabilit de Ministerul de Finanțe. În acest caz suma achitată fără susținere legală este 221,5 milioane euro, iar restul sunt accesorii. Au fost eliminate șase părți din contract la renegociere, însă fără să se ceară scăderea sumei aferente. Trebuia solicitată returnarea a 22,5 milioane euro. Aici sunt incluse cheltuieli accesorii de 17 milioane euro.
3) 57,12 milioane euro este un alt prejudiciu identificat de Ministerul de Finanțe. „Negocierea defectuoasă a termenilor și clauzelor Acordului de tranzacționare și încetare, fără o analiză și fundamentare justă din partea Companiei (Beneficiarului), a condus la aprobarea și plata către Antreprenor a unei sume aferente soluționării pretențiilor în valoare de 37.200.000 euro, în condițiile în care Compania nu a solicitat returnarea de către Antreprenor a sumelor plătite cu titlu de mobilizare pentru cele 6 secțiuni eliminate.”
 
În cazul în care Compania (Beneficiarul) ar fi întreprins acest demers, atunci Antreprenorul ar fi avut de plătit Companiei aproximativ 25.300.000 euro pentru tranzacționarea și încetarea contractului.” Prejudiciul este de 37,2 mil euro, iar accesoriile sunt de 19,22 mil euro.
Ministerul de Finanțe menționează un prejudiciu total de 525 milioane euro din care 298 milioane euro este suma achitată de la buget, restul fiind accesorii.
Dar pe lângă aceste sume, Ministerul de Finanțe cere și recuperarea unor sporuri acordate salariaților CNAIR fără respectarea prevederilor legale din ordonanța de urgență și contractul colectiv de muncă. În acest caz MFP cere CNAIR să calculeze singură daunele aduse bugetului.
Raportul menționează „diminuarea patrimoniului companiei pentru 2011-2015 cu sume acordate fără bază legală, sumele fiind salarii de bază majorate cu procente cuprinse între 2,5 și 75%. Pentru acestea nu au fost întocmite acte justificative, adică rapoarte privind îndeplinirea obiectivelor, prin care să rezulte că beneficiarii au lucrat efectiv și timpul efectiv lucrat”.
 
Ce este demn de menționat, scrie digi24.ro, este faptul că CNAIR nu este de acord cu concluziile MFP, deci nu se pune deocamdată problema recuperării daunelor. „Menționăm că se va formula o plângere prealabilă cu privire la raportul de inspecție și Dispoziția obligatorie mai sus menționată”, spune compania într-o notă internă.
yogaesoteric 
7 noiembrie 2017

luni, 6 noiembrie 2017

Lituania, una dintre cele mai prospere țări din UE, a respins legalizarea căsătoriilor homosexuale


Conservative News: Estul Europei a arătat încă o dată ce rușinos stă Occidentul la capitolul moralitate

Parlamentul Lituaniei a respins o propunere legislativă care ar fi legalizat parteneriatele între persoane de același sex, informează siteul Conservative News.

Estul Europei a arătat încă o dată ce rușinos stă Occidentul la capitolul moralitate, după ce Lituania a decis să respingă „căsătoriile” homosexuale, la fel ca și vecinul său de la Sud, Polonia, precizează sursa citată.

Doar 29 de membri ai Parlamentului Lituaniei au votat în favoarea propunerii legislative care prevedea căsătoriile homosexuale, în timp ce 59 au fost împotrivă, iar 20 s-au abținut.

Niciun membru al coaliției de guvernământ nu a votat în favoarea deciziei. Mai mult, proiectul a fost complet respins de parlamentari, aceștia votând ca actul normativ să nu mai fie supus revizuirii.

Conform sondajelor, peste 80% dintre lituanieni sunt clar împotriva oricărei forme de parteneriat între persoane de același sex; și numărul depășește 90% în rândul votanților partidului de guvernământ”, a afirmat Vytautas Sinica, profesor de științe politice la Universitatea din Vilnius.

Din păcate, a devenit un obicei prost ca în Lituania să nu se voteze conform voinței majorității, ci pentru a face pe plac mass-media liberale și birocraților de la Bruxelles. Se încearcă fisurarea consensului național asupra problemelor morale și asta se vede la partidul conservator Uniunea Patriei, unde cei mai tineri membri care se declară conservatori votează împotriva familiei naturale. Această decizie, deși nu are mari efecte, marchează o turnură binevenită pentru votanții tradiționali din Lituania”, a precizat Simica.

În Lituania s-a votat recent Legea Coabitării de Comun Acord, al cărei scop este să se ocupe de problemele practice ale persoanelor care locuiesc împreună. Actul se referă la prieteni, frați/surori adulți, monahi etc, oricine locuiește împreună fără a fi vorba de o relație de cuplu. Aspectul emoțional este considerat nesemnificativ în proiectul de lege respectiv. Totuși, proiectul precizează clar că acele cupluri care trăiesc împreună și care nu declară că doresc să se căsătorească și nu pot avea copii, nu pot fi considerate o familie.

Lituania este membră a Uniunii Europene din 2004 – cu trei ani înaintea României – și este membră a zonei euro. Lituania este pe locul 41 în lume în clasamentul produsului intern brut pe cap de locuitor, în timp ce România este pe 58, conform topului realizat de FMI în 2016. Lituania are o populație de peste 2 milioane de locuitori, fiind o țară majoritar catolică și este considerată una dintre cele mai conservatoare din Europa.

Lituania rămâne una dintre țările europene care nu recunoaște niciun fel de uniuni între persoanele de același sex.

Citiţi şi:
Bizara impunere în forţă a homosexualilor
Slovacia a interzis căsătoriile homosexuale
Andrzej Duda, preşedintele Poloniei: «Căsătoria gay nu va fi niciodată legalizată în Polonia»

yogaesoteric
6 noiembrie 2017

sâmbătă, 4 noiembrie 2017

De ce lumea rămâne fără nisip şi ce implicaţii ar putea avea asta

În timp ce privea fascinat dâra lăptoasă ce brăzda cerul înstelat, se juca delicat cu mâna prin nisipul fin şi călduţ de pe plajă. Îi dădea o senzaţie plăcută, îndeajuns de plăcută încât să nu simtă răcoarea nopţii şi să admire Calea Lactee. Într-o sclipire de luciditate i-a trecut prin minte întrebarea: or fi mai multe stele în univers decât grăunţe de nisip pe plajele lumii?
Fraser Cain, editorul web-siteului Universe Today, unul dintre cele mai cunoscute în nişa publicaţiilor online de astronomie, a făcut un calcul cu foarte multe zerouri şi estimări şi a ajuns la concluzia că ar putea fi de cinci până la zece ori mai multe stele în Univers decât fire de nisip pe plajele lumii.
Un calcul hazardat. Dar nu atât din cauza incertitudinilor de ordin ştiinţific ce privesc dimensiunile Universului, cât a unei certitudini pământene. Umanitatea consumă resurse; nisip mai mult decât orice în afară de apă. Stelele mor pentru ca altele să se nască, dar nu în ritmul în care omenirea consumă nisipul. Plajele lumii rămân rapid fără nisip. Şi albiile râurilor, şi luncile, locurile uşor de explorat. Prin definiţie, deşertul înseamnă nisip. Dar nu este din acel tip folositor omenirii.
Nisipul din deşert este modelat de vânt, prea neted pentru a fi bun în construcţii, aşa cum sunt nisipul şi pietrişul modelate de valurile oceanelor sau de curenţii râurilor. Ironic, ţările a căror principală formă de relief este deşertul simt cel mai dur penuria de nisip. În India, ce are o economie emergentă în dezvoltare accelerată, există o mafie a nisipului care nu ezită să recurgă la violenţă, la crime, pentru a-şi proteja afacerea. Râul Gange are un traseu de 2.300 de kilometri prin India, din Himalaya spre Bangladesh şi Golful Bengal. Trece prin oraşe indiene precum Calcutta şi Kanpur, care cresc rapid şi au un apetit vorace pentru nisip.
Tot ce mai ajunge în Bangladesh e mâlul şi nămolul”, povesteşte pentru revista Spiegel geologul Dill. „Oamenii pescuiesc pietre acolo.” Pietrele au ajuns o resursă atât de rară în Bangladesh încât constructorii fac ciment din cărămidă pisată, notează The New Yorker. În Maroc şi Caraibe hoţii lasă plajele despuiate. În Senegal, oamenii îşi riscă viaţa recoltând nisip direct din mare cu unelte rudimentare. Germania importă nisip pentru construcţii.
Pascal Peduzzi, om de ştiinţă elveţian şi directorul unuia dintre grupurile de mediu ale ONU, a explicat pentru BBC în luna mai 2017, că dezvoltarea rapidă a Chinei a consumat mai mult nisip în ultimii patru ani decât au folosit Statele Unite în tot secolul trecut. În Statele Unite, utilizările cu cea mai rapidă creştere includ consolidarea liniilor ţărmurilor erodate de creşterea nivelului mării şi de furtuni din ce în ce mai puternice – eforturi care, ca multe încercări de a răspunde provocărilor legate de mediu, creează probleme de mediu proprii.
În 2012, organizaţia de mediu Global Witness a demonstrat cu imagini din satelit că Singapore şi-a extins teritoriul cu 22% în ultima jumătate de secol.
Cum activitatea din construcţii din vest mai are până să-şi revină complet după criza financiară din 2007-2008, în Asia se înregistrează de departe cea mai mare cerere de nisip. Cifre ale Freedonia Group, firmă de cercetare a pieţei, sugerează că din cele 13,7 miliarde de tone de nisip extrase la nivel mondial pentru construcţii anul trecut, 70% au fost utilizate în Asia. Jumătate au fost folosite în China, unde guvernul estimează că a construit 32,3 milioane de locuinţe şi 4,5 milioane de kilometri de drumuri între 2011 şi 2015, notează The Economist. Ca şi Singapore, China şi Japonia şi-au extins teritoriul cu ajutorul nisipului. China a scandalizat opinia publică construind insule artificiale pe stânci contestate din Marea Chinei de Sud.
Emiratele Arabe vor să continue să crească – atât pe verticală, cu zgârie-norii lor uriaşi, cât şi în suprafaţă. Constructorii din Dubai, Qatar şi Bahrain sunt ocupaţi cu ridicarea celor mai înalte clădiri rezidenţiale şi a celor mai mari aeroporturi din lume. Dubai-ul a cucerit teren din mare folosind 385 de milioane de tone de nisip pentru proiectul său îndrăzneţ Palm Island. Acum se lucrează la proiectul unui alt arhipelag artificial numit The World (Lumea). Aceste eforturi au epuizat toate resursele de nisip ale acestei ţări. Nisipul de pe terenurile de golf din Dubai este importat. Cel din deşert este atât de fin, încât mingea de golf s-ar scufunda pur şi simplu în el. Cea mai înaltă structură făcută de om, clădirea Burj Khalifa din Dubai, este construită cu nisip cumpărat din Australia.
Arabia Saudită deţine rezerve de nisip, dar a restrâns în mod repetat livrările pentru ţările învecinate, forţând macaralele de acolo să se oprească.
În Europa, în 2012 doar Germania a extras 235 de milioane de tone de nisip şi pietriş, 95% din această cantitate ducându-se în sectorul construcţiilor. Această ţară, brăzdată de râuri şi cu ieşire la mare, are nisip, dar importă acest tip de resurse naturale. Reprezentanţi ai Institutului Federal pentru Geoştiinţe şi Resurse Naturale din Hanovra spun că Germania are suficiente rezerve de nisip pentru a acoperi mii de ani de consum. Problema este că nisipul folositor nu este întotdeauna disponibil – ar putea fi într-o zonă de conservare, în păduri sau în apropierea oraşelor. „Este într-un fel ca în cazul turbinelor eoliene: nimeni nu vrea o groapă de pietriş în curtea sa”, spune geologul Dill.
Pe măsură ce nivelurile mărilor vor creşte şi populaţiile urbane vor exploda – ONU prezice o creştere de aproape 1 miliard de persoane până în 2030 – nisipul va fi şi mai căutat.
ONU estimează consumul global la 40 de miliarde de tone pe an, dintre care 30 de miliarde de tone sunt folosite la prepararea betonului. Cantitatea ar fi suficientă pentru construirea unui zid înalt de 27 de metri şi la fel de gros, care să înconjoare Pământul.
Nisipurile sunt acum extrase într-un ritm mult mai rapid decât rata de înlocuire”, se arată într-un studiu din 2014 al ONU. Organizaţia a calculat că nisipul şi pietrişul reprezintă 85% din toate resursele naturale exploatate la nivel mondial.
Nisipul este ca petrolul. Este limitat”, spune şi Klaus Schwarzer, geolog la Universitatea din Kiel. „Dacă nu suntem atenţi, vom rămâne fără nisip”, avertizează şi specialiştii de la Western Carolina University.
yogaesoteric 
3 noiembrie 2017
 

joi, 2 noiembrie 2017

Sorina Matei, dezvăluiri explozive: Legătura uluitoare dintre Doru Țuluș și procurorul sinucigaș Panait

S.Matei
Jurnalista Sorina Matei comentează în termeni foarte duri situația din sistemul de justiție, după ce procurorii Doru Țuluș și Mihaela Iorga Moraru au fost revocați de șefa DNA, Laura Codruța Kovesi. Jurnalista Sorina Matei își începe postarea pe Facebook plecând de la lungmetrajul „De ce eu”, regizat de Tudor Giurgiu, și declarația fostului procuror șef DNA, Daniel Morar, de la momentul respectiv: „Cu siguranţă, există o grămadă de şefi ai procurorilor Panaiţi ca tipologie”.
În Februarie 2015, la finalul premierei filmului «De ce eu?» – cutremurătoarea peliculă a lui Tudor Giurgiu ce arată agonia procurorului Cristian Panait ce a dus la sinucidere, fostul procuror şef al DNA, Daniel Morar făcea o declaraţie ce habar nu am dacă a rămas în mintea multora, dar în mintea mea a rămas. Întrebat dacă crede că s-ar mai putea întâmpla un asemenea caz în România şi asemenea tragedii în magistratură, Morar a spus: «Cu siguranţă, există o grămadă de şefi ai procurorilor Panaiţi ca tipologie».
Habar n-am la ce s-a gândit fostul procuror şef al DNA când a zis asta, dar în 23 de ani ca procuror, opt ani şef al DNA şi apoi şef al Parchetului General, Morar a cunoscut bine procuratura şi tipologiile. Tocmai de aceea, declaraţia lui Morar a fost zguduitoare
”, scrie Sorina Matei pe Facebook.
De asemenea, Sorina Matei spune că șefii procurorului Panait, care s-a sinucis, au fost doi, respectiv: Ilie Picioruș și Ovidius Păun. Mai mult, jurnalista anunță că de pe 6 iulie 2017, din cauza „disperării totale” a șefei DNA, Ilie Picioruș a devenit șeful lui Doru Țuluș.
Panait
Şefi ai tânărului procuror Panait ce s-a sinucis au fost doi: Ilie Picioruş şi Ovidius Păun. Imediat după moartea lui Cristian Panait, s-a bănuit că sinuciderea a fost cauzată de faptul că șefii săi, Ilie Picioruș și Ovidius Păun, au infirmat soluția pe care a dat-o în dosarul care îl viza pe procurorul Alexandru Lele, care fusese suspendat din funcție după ce a dispus reținerea lui Adrian Tărău, fiul prefectului de Bihor numit de PSD. Mai mult, după sinucidere, CSM a admis cererea de apărare a reputaţiei lui Ilie Picioruş. Cristian Panait încă se mai zbătea pe masa de operaţie de la Spitalul de Urgenţă când la domiciliul său a sosit procurorul Ilie Picioruş, însoţit de alţi doi colegi, şi au purces împreună la percheziţionarea casei”, se relatează într-un articol din 2002 în ziarul Adevărul.
Suntem în 2017, Ilie Picioruş este încă procuror şef adjunct de secţie în Parchetul General al „subordonatului” doamnei Kovesi, procurorul general pierdut Augustin Lazăr, amic al familiei Kovesi. Potrivit relatărilor, câştigă 20.000 pe lună din bani publici, şi din 6 iulie, din cauza disperării totale, Ilie Picioruş a devenit şi şeful veteranului DNA, Doru Ţuluş. S-a dat ordin ca Ţuluş să nu mai lucreze la urmărire penală, ca să nu mai instrumenteze dosare, ci să lucreze la resurse umane, în subordinea crâncenei figuri Picioruş. Ca să-l umilească şi să-l oprească. La fel şi cu Mihaela Moraru pe care au trimis-o în surghiun la Bacău, deşi venise în DNA în 2006 de la DIICOT, dar bineînţeles, DIICOT e considerată doar direcţie, nu unitate de parchet. Aşadar, interzis în Bucureşti pentru cei doi procurori, în exercitarea meseriei.
Suntem în România şi au trecut 11 ani de la sinuciderea procurorului Cristian Panait. Justiţia din România cea atât de clamată şi reformată nu a fost în stare să dea un răspuns clar, realist şi legal asupra cazului, nu şi-a făcut curat în propria ogradă, nu vrea să facă lumină. Stă în beznă totală şi acoperă totul. Totul pe sub masă. Culmea este că Panait a murit, dar Ilie Picioruş nu numai că lucrează şi acum în Parchetul General, dar este şi procuror şef adjunct de direcţie, are în subordine alţi oameni. E veşnic tânăr, veşnic şef, veşnic în putere. Un perpetuum mobile. Nici măcar după excelentul film al lui Giurgiu, vizionat în ţară şi afară, nu s-a retras. Trebuie să ai mult stomac şi o uriaşă determinare să faci asta. Cumva, aceşti oameni şi această tipologie de personaje nu abandonează niciodată. Ei sunt tot timpul acolo, nu-i mișcă nimic, nu li se mișcă niciun mușchi pe față. Și ei tot timpul scapă. În ciuda nedreptăţii, indiferent ce fac, indiferent ce se întâmplă, nu contează cataclismul. Ei sunt vii, în activitate sau în pereţi, cu orice costuri. Par veşnici deși nu sunt.”, notează jurnalista.
În final, Sorina Matei susține că Daniel Morar a „spus din nou adevărul”, subliniind că „dacă te uiți atent și în detaliu în interiorul Justiției, există şi acum prea mulţi şefi ai procurorilor Panaiţi, în magistratură, ca tipologie”.
Morar a spus din nou adevărul. Probabil de aceea am şi reţinut declaraţia. Pentru că este grea şi dureroasă. Da, dacă te uiţi atent şi în detaliu în interiorul Justiţiei, există şi acum prea mulţi şefi ai procurorilor Panaiţi, în magistratură, ca tipologie. O altă dovadă clară este ceea ce se întâmplă zilele acestea. Oare de câte alte dovezi mai avem nevoie şi câţi ani mai sunt necesari ca să nu mai existe Picioruşi şi Păuni în Justiţia din România?! Acum, când scriu, chiar Ilie Picioruş în persoană e tot acolo”, conchide jurnalista.

yogaesoteric
2 noiembrie 2017