............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

marți, 16 aprilie 2019

Jocul considerat periculos al Ungariei deranjează NATO


La 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, apropierea de Federaţia Rusă a Ungariei, ţară membră a NATO şi UE, a devenit deja o certitudine. Premierul Viktor Orban şi guvernul său par evident impresionaţi de pragmatismul politicii interne şi externe a preşedintelui Vladimir Putin, pe care nu ezită să-l laude ori de câte ori au prilejul.


De altfel, într-un discurs rostit acum câţiva ani la Băile Tuşnad, prim-ministrul ungar prezenta regimul de la Moscova ca un exemplu de urmat, în plan ideologic, economic şi politic.

Viktor Orban consideră că structurile Uniunii Europene sunt prea birocratice pentru a putea adopta la timp decizii eficiente, în comparaţie cu „verticala puteriiˮ creată de Vladimir Putin care, prin centralizarea deciziilor, poate adopta hotărâri în favoarea naţiunii.

Răspunzând acuzaţiilor rusofile, premierul ungar a dat un răspuns cu două motivaţii: diplomatice – pentru a calma Occidentul, şi patriotice – în ideea de a-şi consolida puterea pe plan intern, afirmând că Ungaria este doar o prietenă cu Federaţia Rusă şi nimic mai mult, iar deciziile sale politice ar fi motivate strict de interese economice, pe care Budapesta nu doreşte să le sacrifice pe altarul sancţiunilor internaţionale impuse Moscovei.

Ungaria, susţin adepţii apropierii ruso-ungare, nu este singura ţară care dezvoltă relaţii economice cu Federaţia Rusă, astfel încât ar fi păcat să condamnăm a priori orice formă de cooperare cu autorităţile de la Moscova. Chiar şi acordul cu Rosarom, criticat cu vehemenţă de structurile comunitare de la Bruxelles pentru lipsa de transparenţă şi violarea regulilor europene în materie de licitaţii şi concurenţă, nu este ceva inedit sau neobişnuit. De altfel, aceeaşi companie rusă a semnat anterior un contract similar cu Finlanda, pentru construirea centralei nucleare de la Hanhikivi.

Decizia Ungariei privind atribuirea fără licitaţie a modernizării centralei nucleare de la Paks se sprijină pe două argumente. Centrala din apropierea graniţei cu România a fost construită în integralitate de ruşi în perioada comunistă şi este logic să se continue cu tehnologie de aceeaşi provenienţă. Apoi, absenţa unei oferte publice ar fi fost lipsită de relevanţă, fiind evident că nici chiar Franţa – unul dintre liderii mondiali în producerea de energie nucleară – nu ar fi fost dispusă să procedeze la investiţii comparabile cu angajamentul Rusiei (12,5 miliarde de euro).

Postacii premierului Viktor Orban insistă asupra faptului că în Uniunea Europeană găsim destule exemple în care statele membre întreţin legături strânse cu regimuri mai mult sau mai puţin autoritare, cum ar fi cele din China, Arabia Saudită sau Libia. Pe de altă parte, susţin aceştia, plasarea Rusiei în rândul statelor autoritare este cel puţin discutabilă, de vreme ce fostul cancelar german Gerhard Schroder îl consideră pe Vladimir Putin un democrat respectabil.

Adevărul este, concluzionează adepţii premierului ungar, că acceptarea regimului de la Moscova de către conducătorii unor ţări depinde mai mult de interesele economice şi geopolitice decât de situaţia drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti în Federaţia Rusă. Adevăr, spunem şi noi, cu un mic amendament: interesele economice nu pot să primeze în raport cu valorile democratice şi angajamentele internaţionale la care Ungaria este parte, îndeosebi cele rezultate din calitatea de membru al Alianţei Nord-Atlantice şi al Uniunii europene.

Criticarea Rusiei – o politică primitivă?

În opinia prim-ministrului Viktor Orban, susţinerea cu obstinaţie a ideii că Rusia reprezintă un pericol pentru democraţiile occidentale ar constitui „o politică primitivăˮ, cu atât mai mult cu cât majoritatea ţărilor de pe bătrânul continent nu resimt practic această pretinsă ameninţare.

Atracţia (politică, evident) a lui Viktor Orban pentru Vladimir Putin şi sentimentele de dragoste eternă cimentate în cursul celor şapte întâlniri bilaterale (dintre care patru după ocuparea Crimeei, pe care Budapesta a evitat să o condamne!) sunt împărtăşite în ultimii ani şi de alţi politicieni la fel de controversaţi, cum ar fi: Matteo Salvini (vicepremier şi ministru de interne – Liga Nordului, Italia), Heinz-Christian Strache (vicecancelar, Partidul Libertăţii – Austria) sau Marine Le Pen (Frontul Naţional – Franţa), care reclamă ridicarea sancţiunilor impuse Rusiei.

Un asemenea „trendˮ nu putea fi trecut cu vederea de serviciile secrete subordonate Kremlinului, care încearcă să stimuleze luări de poziţie similare Budapestei şi din partea liderilor formaţiunilor de extremă dreapta din alte state comunitare. Astfel, cadre ale Serviciului de Informaţii externe al Federaţiei Ruse, aflate în misiune la ambasadele acestei ţări din principalele state occidentale, încearcă să convingă interlocutorii că, în ultimul timp, tot mai multe forţe politice din Uniunea Europeană, nu doar din Ungaria, îşi îndreaptă privirile spre Moscova, căutând o alternativă la această ideologie mondialistă.

Ideea nu este departe de realitate, întrucât şi alte state europene (Grecia, Cipru sau Slovacia) sunt relativ apropiate de Moscova, însă Ungaria este unica ţară dispusă să copieze întrutotul matricea rusă, inclusiv în ceea ce priveşte atitudinea faţă de organismele neguvernamentale cu capital străin.

Cum am ajuns să te iubesc...?

Secretar al tinerilor comunişti la liceul din localitatea natală, Székesfehérvar, Viktor Orban condamna cu fermitate revoluţionară prezenţa trupelor sovietice în Ungaria, iar la 16 iunie 1989, cu prilejul ceremonialului reînhumării lui Imre Nagy şi a altor participanţi la evenimentele din 1956, ca lider al Fidesz, cerea mulţimii adunate în Piaţa Eroilor din Budapesta să aleagă între Moscova şi libertate.

Ulterior, acelaşi politician înfiera relaţiile privilegiate întreţinute cu Moscova de prim-miniştrii care l-au precedat între anii 2002-2010: Péter Medgyessy, fost membru al securităţii comuniste, care a fost condus personal de preşedintele Vladimir Putin la aeroportul din Sankt Petersburg, sau Ferenc Gyurcsany, premierul care îl primea în vila sa privată pe liderul de la Kremlin în 2006 şi semna, doi ani mai târziu, acordul pentru construirea gazoductului South Stream.

Cel mai vehement critic al ONG-urilor şi al miliardarului George Soros a uitat cam repede cum, în decembrie 1988, se plângea pe câteva pagini salvatorului său de situaţia din Ungaria şi îl implora să-l ajute să înţeleagă modul în care funcţionează societatea civilă şi liberalismul în Mare Britanie. Potrivit publicaţiei LʼExpress, strigătul disperat al tânărului de 25 de ani nu a fost în zadar: în septembrie 1989 a primit o bursă de 10.000 de dolari, pentru a se instrui nouă luni la Oxford. După numai patru luni, a revenit în Ungaria pentru a participa la primele alegeri legislative libere. Aşa a devenit parlamentar la 27 de ani, iar Fidesz a fost subvenţionat masiv, în primii ani de existenţă, de acelaşi sponsor pe care astăzi îl reneagă.

Unde se află acum vehementul critic al Kremlinului? Se pare că în tabăra unor lideri ca Vladimir Putin şi Recep Tayyip Erdogan, care preferă democratura oligarhilor în locul democraţiei. O asemenea schimbare de macaz este adusă în discuţie şi de o parte a presei de la Budapesta, aşa cum este săptămânalul Heti Vilaggazdasag – HVG (un fel de The Economistungar), care scrie: „Pentru o lungă perioadă de timp, Orban a fost convins că a gravita prea mult în jurul Rusiei s-ar putea termina rău. Acum, atitudinea premierului este exact pe dos şi riscă să facă din Ungaria un fel de «cal troian» rusesc în Uniunea Europeană. Evident că toate ţările ar dori să facă afaceri cu Federaţia Rusă, dar niciun conducător nu l-a «periat» pe Vladimir Putin aşa cum o face prim-ministrul Ungariei.ˮ 

Viktor Orban ştie, ca nimeni altul, cum să-şi linguşească fratele mai mare şi, evident, mult mai puternic şi influent pe arena politică internaţională. Principalul avocat al ridicării sancţiunilor generate de ocuparea Crimeei, premierul ungar este pe aceeaşi lungime de undă cu ţarul de la Kremlin când vine vorba despre importanţa suveranităţii naţionale, a familiei şi a identităţii creştine în Europa. Tot la unison, cei doi conducători se opun apropierii Ucrainei de structurile euro-atlantice şi critică vehement politica autorităţilor de la Kiev în problema folosirii limbii ruse/maghiare în instituţiile de învăţământ şi în raporturile cu administraţia locală şi centrală.

Ca şi ocupantul fotoliului de la Kremlin, lui Viktor Orban îi place să „vorbească poporuluiˮ, să acorde privilegii baronilor locali şi să glorifice autoritatea puterii centrale în serviciul unei ideologii naţionalist-revanşarde.

Ambii conducători joacă, premeditat sau inconştient, o carte periculoasă: Putin invocă Mama Rusia, iar Orban – Ungaria milenară a Sfântului Ştefan. Ţarul aminteşte de umilinţele la care a fost supusă Rusia după destrămarea Uniunii Sovietice şi speră să refacă, pe baze „democraticeˮ, măcar o parte din fostul imperiu, în timp ce liderul de la Budapesta aduce în prim-plan, „cel mai dureros moment al istoriei naţionale – Tratatul din 1920 de la Trianon, care i-a amputat Ungariei două treimi din teritoriuˮ.

În Ungaria, ruşii se simt... ca acasă!


Serviciile ruse de informaţii au găsit un sprijin interesant şi interesat în formaţiunile de extremă-dreapta din Ungaria. Astfel, Istvan Gyorkos, liderul organizaţiei paramilitare Frontul Naţional Unguresc (Magyar Nemzeti Arcvonal), în prezent arestat, întreţinea legături strânse cu GRU (spionajul militar al Rusiei), iar eurodeputatul formaţiunii ultranaţionaliste Jobbik, Bela Kovacs, poreclit KGBela, a fost acuzat de spionaj în favoarea Moscovei, pe baza unor informaţii clasificate, obţinute de jurnaliştii ungari de investigaţii.

Aceiaşi ziarişti au lansat, pe portalul de ştiri www.444.hu ideea că site-ul guvernamental destinat „consultărilor naţionaleˮ conţinea un virus care permitea transferarea datelor de identificare ale votanţilor spre browserul Yandex (un fel de Google rusesc), iar exemplele ar putea continua.

Pe acest fond, surse apropiate unor servicii secrete occidentale, care monitorizează de mai mult timp strategia de politică externă a Budapestei, avertizează în legătură cu apropierea tot mai pronunţată dintre Ungaria şi Federaţia rusă şi posibilul impact al acesteia asupra relaţiilor cu partenerii din Alianţa Nord-Atlantică. Aceleaşi surse semnalează intensificarea acţiunilor serviciilor ruse de informaţii pe teritoriul Ungariei, ceea ce ar justifica teama unora dintre oficialii NATO că Budapesta ar putea să devină un fel de „cal troianˮ al Moscovei pentru slăbirea coeziunii transatlantice.

Confirmarea temerilor vest-europenilor vine şi din partea unui fost ofiţer ungar de contrainformaţii, Ferenc Katrein, care, într-un interviu publicat acum câţiva ani pe site-ul www.index-hu, susţine că „apropierea Budapestei de Moscova a generat efecte nedorite şi în activitatea structurilor ungare de intelligence, care nu au fost autorizate să desfăşoare unele operaţiuni specifice, necesare în planul securităţii naţionaleˮ.

Logodnică de-a pururi, soţie niciodată (sic!)

Premierul Orban „este conştient că populaţia maghiară este majoritar pro-europeană şi că fondurile accesate de la Bruxelles ţin în viaţă economia locală. Mai ştie, de asemenea, că Budapesta nu poate negocia de pe poziţii de forţă cu Moscova, fie că este vorba de gaze, metrou sau centrala nucleară de la Paks. Ungaria nu poate oferi nimic ruşilor, cu excepţia primirii cu mare pompă a atotputernicului lider de la Kremlinˮ, aprecia nu demult politologul Andras Radnoti.

În pofida legăturilor sale strânse cu Federaţia rusă, Ungaria rămâne profund integrată în comunitatea euro-atlantică. Nici nu poate fi vorba de prietenie sau valori comune care să prefigureze o viitoare alianţă, ci de o cooperare punctuală, bazată pe interese reciproce de moment, susţine Andras Racz, profesor la Universitatea Peter Pazmany din Budapesta, care afirmă că „ruşii nu au nici cea mai mică încredere în Viktor Orban, pe care îl folosesc ca unealtă pentru diminuarea coeziunii din interiorul Uniunii Europeneˮ.


yogaesoteric
6 aprilie 2019 

luni, 15 aprilie 2019

În zece ani, Italia va fi musulmană! Va avea Vaticanul soarta Bizanţului? (II)

 Citiți prima parte a articolului

Ani de zile, politicienii, presa și intelectualitatea belgiană au cultivat mitul „traiului împreunăˮ și al „diversității multiculturaleˮ, Bruxelles-ul și casbah-urile sale fiind evocate ca exemple de urmat, cu toate că puținele voci raționale vorbeau despre „Mollahbeekˮ și calificau Bruxelles-ul drept un Waterloo al politicii de stânga. Molenbeek – Saint-Jean l-a avut primar, timp de 20 de ani, pe socialistul Philippe Moureaux, timp în care și-a pierdut nu numai numele incorect politic, „Saint Jeanˮ, ci și pe toți locuitorii de origine belgiană. A devenit astfel o „no go zoneˮ, un pământ al islamului, populat în totalitate de magrebieni și turci – noul „proletariatˮ și electorat al lui Philippe Moreaux și al Partidului Socialist. Vestit pentru inițierea și susținerea legii „contra rasismului și xenofobieiˮ (1981), lege adoptată în perioada când era ministru al Justiției și reformelor instituționale, odată ajuns primar, Philippe Moreaux a finanțat asociațiile musulmane și construcția de moschei (50 numai în Molenbeek), a pus la dispoziția școlilor coranice (madrassa) locațiile publice și a promovat pe listele electorale ale socialiștilor atât predicatori ai islamului salafist, cât și oamenii de încredere ai traficanților de droguri. Mohamed Abdeslam, fratele mai mare al lui Salah Abdeslam, s-a numărat printre membri cabinetului său. Urmându-i exemplul, Partidul Socialist își editează azi manifestele electorale în urdu, arabă și turcă, iar la nivelul Bruxelles-ului peste jumătate din candidații săi sunt musulmani.
 
Philippe Moreaux
În 2010, Moureaux a divorțat, iar în 2011, la 72 de ani, s-a căsătorit cu marocana Latifa Benaicha (35 de ani), o colaboratoare a ministrului bruxellez Charles Picque. Așa a adevenit Molenbeek, dintr-o zonă urbană model, un cartier în întregime musulman, un fief al islamului radical și o placă turnantă a traficului de droguri. Un Afganistan în miniatură. Sub conducerea socialiștilor și a ecologiștilor, celelalte cartiere i-au urmat exemplul, în aplauzele unanime ale establishmentului politic și indiferența abulică a belgienilor. Totul s-a petrecut la câțiva pași de sediul Uniunii Europene, într-o țară ce a trimis-o în Parlamentul european pe Mahinur Ozdemir, nu numai prima deputată europeană cu hijab, ci și o mare suporteră a dictatorului islamist Recep Erdogan. O țară al cărui ministru de interne a tratat plecarea jihadiștilor belgieni în Siria și Irak dintr-un unghi umanitar, prezentându-i drept victime ale societății, când ei erau doar niște teroriști periculoși, și care a facilitat reîntoarcerea din Siria a unui jihadist, pentru ca soția acestuia „să poată naște în condiții buneˮ!
O țară ca un ospiciu. În aceste condiții, era normal ca Bruxelles-ul – dopat fiind cu un drog letal, obținut prin sinteza dintre negarea realității și multiculturalism să „sărbătoreascăˮ, în genunchi, reîntoarcerea de la jihadul din Franța a fiului său iubit, Salah Abdeslam. Zile întregi metroul nu a circulat, iar creșele, grădinițele, școlile și universitățile au rămas închise. La fel și marile centre comerciale, sălile de sport, piscinele, sălile de cinema, teatrele și muzeele. Întâi s-a anulat meciul de fotbal cu Spania, după aceea etapa de campionat, iar când s-au anulat sărbătorile Crăciunului și ale Anului Nou, bruxellezii, care au stat mult timp închiși în case, s-au gândit că se vor revanșa postind de Ramadan. S-au înregistrat pierderi economice imposibil de calculat. Bruxelles-ul a fost umilit, dar era fericit: Islamul dobândise o mare victorie. De aia nu s-a înregistrat nici cel mai mic semn de mânie sau de revoltă, iar sentimentul de indignare a lipsit cu desăvârșire. Chiar și atunci când Salah Abdeslam a scăpat, iar, de urmărirea poliției, pentru că aceasta nu are voie să facă percheziții în timpul nopții; nici chiar atunci când este vorba de terorism!
Într-o după amiază, în casbah-ul Forest din Bruxelles, o operațiune mixtă a polițistilor belgieni și francezi a fost întâmpinată de gloanțele teroriștilor islamiști. Era a suta operațiune de acest fel din ultimele 4 luni. Patru polițiști au fost răniți ușor, iar islamistul algerian Mohamed Belkaid – aflat ilegal pe teritoriul Belgiei, dar condamnat pentru furt în 2014 – a fost ucis de un lunetist. Alți doi teroriști au scăpat! S-au găsit arme, muniție și un steag al Statului Islamic lângă cadavrul lui Mohamed Belkaid. Primul ministru, Charles Michel, a cerut belgienilor, deși nu era nevoie, „să-și păstreze calmul și sângele receˮ. Într-o vineri, după 126 de zile de urmărire, Salah Abdeslam a fost prins, după un puternic schimb de focuri, într-un apartament dintr-un imobil situat chiar în mijlocul Molenbeek-ului – cartier în care a crescut și a locuit.
La aflarea veștii capturării eroului local, tineri musulmani, toți locuitori ai cartierului și adepți ai Statului Islamic, au atacat cu pietre forțele de poliție! În condițiile în care Comisia Europeană, Angela Merkel, lideri europeni marcanți, precum și oligarhia media și patronală sprijină necondiționat invazia imigrațională, considerând-o o șansă pentru Europa, deși aceasta a intrat sub tutela Islamului. Mulți europeni își manifestă îngrijorarea, neștiind ce le rezervă viitorul. Pentru cei curioși și nelămuriți, un singur sfat: cine vrea să cunoască viitorul Europei, nu are decât să se uite atent la prezentul Bruxelles-ului.
Bruxelles, groparul de serviciu al Europei
„Elitele” UE au declarat război Creștinismului, în numele Secularismului, dar încurajează Islamul în numele Multiculturalismului. Câțiva dintre cei mai importanți intelectuali europeni – printre care filosoful britanic Roger Scruton, fostul ministru polonez al Educației Ryzsard Legutko, filosoful german Robert Spaermann și profesorul francez Rémy Brague de la Sorbona (pe care îi vom regăsi în textul integral al Declarației…) – au dat publicității „Declarația de la Paris”. În acest excepțional document, ei resping „falsitatea unei Creștinătăți a drepturilor omului” și „utopica, pseudo-religioasa cruciadă pentru o lume fără granițe”. În schimb, ei fac apel la o Europă bazată pe „rădăcinile creștine”, inspirată din „tradiția clasică” și care să respingă multiculturalismul. „Patronii falsei Europe sunt vrăjiți de superstiția că progresul este inevitabil. Ei cred că Istoria este de partea lor, iar această credință îi face să aibă un aer superior și disprețuitor, incapabili să recunoască defectele lumii post-naționale, post-culturale pe care o construiesc. Mai mult, ei ignoră adevăratele izvoare ale decenței umane pe care pretind că o prețuiesc – ca și noi. Ei ignoră, ba chiar repudiază rădăcinile creștine ale Europei. În același timp, își iau infinite precauții pentru a nu-i ofensa pe musulmani, despre care își imaginează că vor adopta cu voioșie concepțiile lor seculare, multiculturale.
În 2007, ca răspuns la criza culturală a continentului, Papa Benedict afirma că Europa „se îndoiește astăzi de propria sa identitate”, amintește Gatestone Institute. După zece ani, în 2017, Europa trece la următorul nivel: crearea unei identități post-creștine și pro-islamice. Într-adevăr, astăzi, clădirile și expozițiile europene eludează creștinismul și se orientează spre islam. Parlamentul European a inaugurat recent la Bruxelles „Casa istoriei europene”, care a costat 56 de milioane de euro. Ideea muzeului a fost de a crea o poveste a perioadei post-belice în jurul mesajului pro-U.E. de unitate. Clădirea este un splendid exemplu de Art Deco. Însă, așa cum arată profesorul universitar olandez Arnold Huijgen, ea este din punct de vedere cultural „goală”. „Revoluția franceză pare a fi momentul nașterii Europei, tot ce a precedat-o având rezervat un spațiu minimal. Codul Napoleonian și filosofia lui Karl Marx au primit însă un spațiu generos, iar sclavia și colonialismul sunt prezentate drept cele mai întunecate părți ale culturii europene. […] Însă aspectul cel mai remarcabil cu privire la această Casă este acela că în Europa parcă nu a existat niciodată vreo religie, nu a existat niciun impact religios asupra continentului. […] După cum nu ar fi existat niciun secularism european care a luptat împotriva religiei creștine; pur și simplu ignoră orice aspect religios al vieții.”
Birocrația de la Bruxelles a mers până acolo încât ignoră influența creștină a steagului său oficial, cele 12 stele care simbolizează idealurile de unitate, solidaritate și armonie între popoarele Europei. Steagul a fost creat de designerul catolic francez Arséne Heitz, care s-a inspirat din iconografia Fecioarei Maria. Însă explicația oficială a steagului oferită de Uniunea Europeană nu pomenește nimic de rădăcinile creștine ale acestuia. Departamentul Monetar și Economic al Comisiei Europene i-a ordonat și Slovaciei să își modifice monedele sale comemorative Euro, eliminându-i pe Sfinții Chiril și Metodiu. Iar printre cele 75.000 de cuvinte ale draftului (astăzi abandonat) al proiectului de Constituție europeană, nici măcar unul nu se referă la creștinism.
Ministrul de Interne german Thomas de Maizière din guvernul și partidul zis Creștin-Democrat al Angelei Merkel sugera recent că sărbătorile musulmane ar trebui oficializate. „În locuri unde sunt mulți musulmani, de ce să nu ne gândim la introducerea unor zile libere oficiale”, se întreba el. „Supunerea merge din ce în ce mai departe”, a comentat Erika Steinbach, influenta fostă președintă a Federației Expulzaților – germani expulzați din diferite țări est europene în timpul și după al Doilea Război Mondial. Propunerea lui de Maizière demonstrează că atunci când este vorba despre islam, secularismul oficial „post-creștin” pur și simplu nu se aplică.
La Bruxelles a fost găzduită o expoziție finanțată de U.E., cu numele de „Islamul este și istoria noastră!”. Expoziția vrea să ilustreze impactul islamului în Europa. O explicație oficială afirmă: „Evidența istorică arătată de această expoziție – realitatea unei vechi prezențe musulmane în Europa și complexa interacțiune a celor două civilizații care au luptat una cu alta, dar s-au și întrepătruns – susține un efort educativ și politic: a-i ajuta pe europenii musulmani și ne-musulmani să-și înțeleagă mai bine rădăcinile culturale și să prețuiască cetățenia comună”. Isabelle Benoit, istoric care a participat la conceperea expoziției, a declarat pentru AP: „Vrem să le arătăm clar europenilor că islamul este parte a civilizației europene și că nu este un import de dată recentă, ci are rădăcini vechi de 13 secole”.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Aliații au evitat să bombardeze Bruxelles-ul, pentru că acesta era gândit ca locul de unde va începe renașterea Europei. Dacă „elita” europeană continuă să repudieze cultura sa creștină, acest oraș ar putea deveni, dimpotrivă, mormântul Europei.
Subminarea omogenităţii naţionale. Totul spre binele elitei „globalisteˮ 
 
BBC News: „Uniunea Europeană trebuie să facă tot ce ştie mai bine ca să «submineze omogenitatea națională»”, spune șeful pentru migrație al O.N.U., Peter Sutherland, care este şi membru al Grupului Bilderberg. Ce vreți mai mult? V-o spune chiar şeful O.N.U. pentru imigrație că se urmărește distrugerea populațiilor autohtone din Europa printr-o imigrație masivă care să producă un amestec etnic forțat. Dacă cineva mai avea dubii, iată că acum poate afla adevărul chiar de la şeful O.N.U. pentru imigrație care este citat chiar de BBC News. U.E. ar trebui să „facă tot posibilul pentru a submina omogenitatea” statelor sale membre, a declarat reprezentantul special al O.N.U. pentru migrație. Peter Sutherland le-a spus colegilor săi că prosperitatea viitoare a multor state din U.E. depinde de faptul dacă ele vor fi într-adevăr capabile să devină state multiculturale. De asemenea, el a sugerat că politica de imigrare restrictivă a guvernului britanic şi a celorlalte ţări din U.E. nu a avut şi nu are nici o bază în dreptul internațional şi că guvernul britanic ca şi celelalte ţări din U.E. ar trebui să fie mult mai deschise când vine vorba să primească mult mai mulți imigranți. El a fost chestionat de comisia din Camera Lorzilor care investighează migrația globală.
Dl. Sutherland, care este și preşedinte non-executiv al Goldman Sachs International şi fost preşedinte al gigantului petrolier BP, conduce Forumul mondial privind migrația și dezvoltarea, care reunește reprezentanți ai 160 de națiuni. Forumul face schimb de idei politice pentru a facilita migrația internațională. El a declarat pentru Camera Lorzilor în fața comisiei pentru migrație că „migrația e necesară ca dinamică esențială pentru creșterea economică, în unele țări din U.E., oricât de dificil ar fi de explicat aceasta cetățenilor acelor state”.
O populație nativă în curs de îmbătrânire sau în scădere în țări precum Germania sau state din sudul UE este „argumentul cheie pentru dezvoltarea statelor multiculturale, și, am ezitat dacă sau nu să utilizez cuvântul «state multiculturale»”, deoarece oamenii l-au atacat, a adăugat el. „Este imposibil să ia în considerare faptul că gradul de omogenitate se poate păstra, şi poate supraviețui, deoarece statele trebuie să devină state mai deschise la imigrare, şi în ceea ce privește oamenii care le populează. La fel cum a și demonstrat Regatul Unit”.
Reprezentantul special al O.N.U. privind migrația a fost, de asemenea, chestionat despre ceea ce ar fi necesar să facă U.E. cu privire la problema ridicată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (O.C.D.E.), că ratele de ocupare în rândul migranților au fost mai mari în S.U.A. și Australia decât în țările U.E. El a spus comisiei: „Statele Unite ale Americii, sau Australia și Noua Zeelandă, sunt societăți de migranți și, prin urmare, ei îi integrează mai ușor pe cei din alte medii decât o facem noi înșine. Statele din Europa încă întrețin un sentiment de omogenitate și de diferență fată de alții. Prin urmare UE trebuie să lupte împotriva acestui aspect. Asta este exact ceea ce, în opinia noastră, ar trebui să facă Uniunea Europeană: Uniunea Europeană ar trebui să facă tot posibilul pentru a submina omogenitatea etnică a statelor ei.”
Dl. Sutherland a susținut recent, într-o conferință la London School of Economics, acolo unde el este președinte, că a existat „o schimbare în problema imigrației şi anume că nu statele selectează migranții ci imigranții selectează statele” și că prin urmare capacitatea U.E. de a concura la un „nivel mondial” pentru a atrage imigranți e pusă la încercare.
În discuțiile de la comisia Lorzilor, el a cerut statelor membre ale U.E. să colaboreze mai îndeaproape cu privire la politica de migrație și a pledat pentru o abordare globală a problemei – criticând şi încercarea guvernului britanic de a reduce migrația netă de la nivelul actual de „zeci de mii pe an, prin restricții de viză”. Dl. Sutherland, care a participat la întâlnirile grupului Bilderberg, o organizație de rețele internaționale de nivel superior de multe ori criticată pentru presupusul ei secret, a cerut statelor UE să oprească direcționarea în funcție de migranți „cu înaltă calificare”, argumentând că „la indivizi, nivelul cel mai de bază ar trebui să aibă libertatea de alegere”, dacă să vină și să studieze sau să lucreze într-o altă țară.
Dl. Sutherland şi-a informat, de asemenea, colegii cu privire la planurile pentru următoarea conferință anuală a Forumului global privind migrația și dezvoltarea, adăugând: „Marea Britanie a fost angajată foarte constructiv în tot acest proces de la început”. Întrebat apoi cât de mult cei din Marea Britanie au contribuit la costurile de funcționare ale forumului în cei șase ani de existență, el a spus că a fost o sumă relativ mică de „zeci de mii de lire”.

yogaesoteric
5 aprilie 2019

duminică, 14 aprilie 2019

Așa ar fi normal...

Manea Gheorghe a distribuit o fotografie în grupul Pro Băsescu !
Numai dacă i se confisca averea, dobândită fraudulos. ca bani are numai din salariu de bugetar.
11 ore

Ce așteaptă românii.

Boboc Valentin-Liviu a distribuit o postare în grupul Pro Băsescu !
11 ore
Da Doamne, cu EXECUTARE!
Nelu Cory Nici "Chateau d'lf" nu este suficient pentru cel mai mare tradator de tara tolerat. Adica cu concursul si cu vointa noastra. Nu va spun un secret, dar ORICE NATIE ISI MERITA CONDUCATORUL! Amorezatilor de pesedeu care au membri din familie plecati "afara", le dau un sfat: Votati cu capatina, daca vreti ca acestia sa nu vi se intoarca acasa pe baza de viza si pasaport!

Dăncilă: "Creşterea economică se vede şi în buzunarul românilor"

Alexandra Steoleaca / 10 apr 2019, 
"Creşterea economică se vede şi în buzunarul românilor. Datele oficiale arată că, în luna februarie a acestui an, câştigul salarial mediu nominal net a crescut cu 17,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 2.933 de lei. Sunt date care dovedesc eficienţa măsurilor luate de Guvernul PSD - ALDE pentru creşterea veniturilor populaţiei şi stimularea mediului de afaceri. Acest lucru ne arată că suntem pe drumul cel bun şi trebuie să continuăm punerea în aplicare a programului de guvernare", a declarat premierul.

Şefa Executivului a adăugat că 2019 va fi anul investiţiilor pentru dezvoltarea României, iar infrastructura de transport este un domeniu cheie.

"Înaintăm cu paşi repezi în proiecte esenţiale pe care le-am discutat şi cu reprezentanţii mediului de afaceri, cu investiţii în zona Craiova şi Piteşti", a spus Dăncilă. 
Creşterea economică se vede şi în buzunarul românilor, a susţinut miercuri, la începutul şedinţei de Guvern, premierul Viorica Dăncilă, precizând că, potrivit datelor oficiale, câştigul salarial mediu nominal net este, în luna februarie, mai mare cu 17,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Realități.... bufonice

Accesați:

https://www.facebook.com/PovesteaMe/videos/317117462178105/


Minunatele bănci străine din România: profituri fără finanțarea economiei

 
După ce Guvernul a avut ideea introducerii „taxei asupra lăcomiei” băncilor, numită apoi oficial taxă asupra activelor (pentru că avea să fie calculată asupra activelor, care în cazul băncilor sunt constituite de creditele acordate de către acestea), s-a declanșat o întrecere între mesajele trimise în spațiul public de inițiatori, de justificare motivațională a demersului, și bombardamentul contraargumentărilor din partea băncilor și menestrelilor acestora vizând delegitimarea taxei prin pretinsa lipsă de temei, prin „ororile” economice pe care le-ar produce și, ce să vezi!, chiar prin victimizarea ridicolă a stăpânilor din ecuație, respectiv a „bietelor” bănci.
În vâltoarea întrecerii s-a apelat, și de o parte și de alta, la diverse scormoneli în măruntaiele bancare, mai puțin scoase la bătaie în mod uzual în spațiul public și oricum necunoscute de cei fără implicare în domeniu, care constituie majoritatea. Ceea ce știm în mod curent este că băncile onorează depozitele cu dobânzi derizorii, înjositor de mult sub rata inflației, că deci ținându-ți banii la bancă ești în pierdere, și că, dimpotrivă, dacă e vorba să iei un credit de la bancă, dobânda este exorbitantă, păscându-te riscul de a rămâne fără pantaloni.
După mine, era de ajuns să se știe chiar și numai atât, căci aceasta era esența și era suficient pentru o părere adecvată despre băncile din România! Nu se știe exact din ce motiv – fatalism față de soartă sau prostie pură – acest fapt esențial era ca și acceptat, în măsura în care nimeni nu reacționa cu ceva: nici autoritățile să se opună cumva jafului (căci despre jaf este vorba, băncile practicând dobânzile respective abuzând de monopolul deținut în domeniu), nici oamenii de rând să recurgă la cât mai puține credite, singura modalitate de a se feri de a fi jefuiți în condițiile în care autoritățile girau jaful prin inacțiune. Pe frontispiciu trona figura eternului guvernator al Băncii Naționale fraudulos autointitulate a României, care permitea abuzul de monopol de o asemenea amplitudine din sistemul pe care îl parohia, fără ca cineva să-l conteste, cu toate că mereu mai mulți înțelegeau că eternitatea sa în funcție se datora nemijlocit tocmai faptului că permitea un astfel de abuz într-o activitate în care de o parte sunt băncile, practic toate reprezentând stăpânul străin al țării, și de cealaltă parte salahorii români, fie ei indivizi sau firme.
Când măruntaiele bancare au fost puse pe masă sau pe tapet au început să se afle nu doar dimensiunile jafului, ci și ustensilele, ca și diversiunile cu care este operaționalizat. S-a aflat, de pildă, că, la dobânzile abominabile percepute la creditele acordate, băncilor le este de ajuns să-și recupereze doar vreo 20% din acestea pentru a-și vedea returnați banii avansați, putându-și permite ca, în majoritatea lor, creditele nerecuperate să fie vândute apoi la numai 10-15% din valoare ca neperformante, încasările din acestea constituind câștig net. S-a mai putut afla că neperformantele se vând înregistrându-se în contabilitate drept cheltuieli deductibile, fiind suportate astfel pe seama statului, adică de către noi toți, aflați în nicio legătură cu problema! Și mai rău că, provizioanele constituite pentru eventualitatea nerecuperării unor credite se fac tot ca deductibilități fiscale pe seama statului, în timp ce, dacă creditele sunt ulterior recuperate, câștigurile rămân la bănci. E tare, nu!
În asemenea condiții, argumentele aruncate în spațiul public de către bănci sau menestrelii lor despre impactul taxei pe active bancare sunt absolut ridicole. Băncile se plâng demagogic de plăți care vor exista doar dacă va cădea drobul de sare, căci taxa ar urma să intervină numai dacă ROBOR-ul depășește 2%. Dacă nu depășește, ar urma să nu se plătească nimic. Taxa cel mult ar încerca să contracareze încărcarea suplimentară a actualelor absolut fabuloase dobânzi la credite, care are cu totul alte cauze, pe care taxa nu le atacă în vreun fel, neafectând-o cu nimic. Taxa este proastă, dar nu din motivele invocate de bănci, ci din motivul că nu atacă fondul problemei!
Rar însă au putut fi auzite atâtea ciudățenii sau idioțenii de-a binelea pe tema cu pricina! Căci este vorba de ocoliri cu bună știință ale incalificabilei existențe a unor anomalii și de răul pe care l-ar face eliminarea unor anomalii și mai mari. Cum poți tu să spui că taxa, afectând profiturile bancare, va bloca creditarea economică din România și deci dezvoltarea acesteia când realitatea – evidențiată de statisticile nimănui altcuiva decât ale Băncii Naționale zise a României – arată că băncile aproape nici nu finanțează, ba s-ar putea spune aproape deloc, economia din România?! Toată, dar absolut toată economia străină din România, care deține peste jumătate din cifra de afaceri și ocupă vreo 30% din forța de muncă ocupată în România, nu se finanțează deloc de la băncile străine din România.
Căci ar fi nebună la cap s-o facă la dobânzile aiuritoare percepute de aceste bănci. O face apelând la aceleași bănci, dar la mamele lor din străinătate, care dau credite cu dobânzi normale. Aceste finanțări formează grosul datoriei externe considerate a României, căci este contractată de pe teritoriul României. La rândul ei, economia românească din România, care ocupă 70% din forța de muncă și dă doar jumătate din cifra de afaceri – mai precis peste 90% din firmele înscrise juridic în România – abia dacă se finanțează de la băncile din România! Este vorba de o finanțare care nu reprezintă decât 8% din total! Peste 80% din firmele respective n-au apelat vreodată la un credit bancar. 97% din acestea sunt considerate nebancabile de către chiar băncile respective. Și cu 8% și fără 8% din total este absolut același lucru! Economia cu capital românesc se finanțează din ce poate genera la nivel propriu (autofinanțare) sau, dacă nu poate, apelează la „frații” din sistem, adică la furnizori. Creditul furnizor este cel mai mare finanțator al economiei cu capital românesc. Băncile străine și de-ar pleca, n-ar avea cu ce afecta economia cu capital românesc! Amenințările în domeniu ale băncilor străine sunt baliverne! Prostii pentru fraieri!
Problema este alta. Orice măsuri de retorsiune ar adopta băncile străine din România, acestea n-ar putea face cine știe ce rău economiei din România, pur și simplu pentru că băncile străine din România n-au aproape nicio legătură cu finanțarea economiei din România. Nici economia românească, nici economia străină din România! Băncile au legătură cu altceva: cu statutul de colonie al României, statut al cărei placă turnantă o constituie. De aici va izvorî și replica băncilor.
Ilie Șerbănescu
yogaesoteric
9 aprilie 2019

vineri, 12 aprilie 2019

Cacealmaua fondurilor europene

 
Într-un interviu, reprezentanta Comisiei Europene (o nulitate) ne ameninţa cu suspendarea fondurilor europene. Şi, dacă tot ne ameninţă astfel, ar fi necesar să ne apucăm să studiem în detaliu şi în ce constă această prăjitură otrăvită.
Încă de când am intrat în UE am fost spălaţi pe creier în ceea ce priveşte fondurile europene. Brusc, mierea Occidentului se răsturnase peste noi. Însă, cum de la propagandă până la realitate este o mare distanță, ne-am trezit că pleaşca este de fapt o fraudă. Să luăm câteva studii de caz.
Să presupunem că ai o fermă şi ai nevoie de un tractor. Dacă vrei să-l iei prin intermediul fondurilor europene ţi se dă o cotă parte, iar restul de bani este necesar să-i pui tu. Condiţia e să cumperi un tractor produs în UE. Pui banul, ei vin cu banul şi-ţi faci treaba. Pare în regulă.
Dar la nivel de stat cum este? Noi nu mai avem fabrici de tractoare, aşa că tractorul trebuie cumpărat la preţuri piperate de la unul dintre marii granguri europeni. Dacă veţi arunca o privire, veţi vedea că în acest mod fabricile nemţeşti de tractoare prosperă de-o vreme pe spatele agriculturii autohtone. Haideți să simplificăm puţin schema: după ce ne-au distrus industria, ne aruncă o sumă sub formă de „fonduri”, care sumă, împreună cu contribuţia fermierului, se întorc în ţara de baştină. Cu alte cuvinte, partea de fonduri europene reprezintă o subvenţie mascată a industriei din ţările grangurilor. Subvenţie la care participă nu doar fondurile întoarse la ei, ci şi banii autohtoni.
În ceea ce priveşte lucrările publice, amestecul fondurilor devine din ce în ce mai toxic. Să ne uităm la construcţia de drumuri şi autostrăzi. Am fost obligaţi să adoptăm tot felul de normative „la standard european” care au avut ca efect eliminarea constructorilor locali. Aceasta a deschis larg porţile marilor concerne occidentale specializate care nu fac altceva decât să vină, să câştige licitaţiile şi să subcontracteze lucrările fraierilor de constructori locali la preţuri de supravieţuire.
La fel este şi cu mafia studiilor de fezabilitate: dai o căruţă de bani pe un studiu – pe care un băiat deştept îl listează în 20 de minute de pe calculator – iar studiul, după o anumită perioadă, expiră. Vă mai amintiţi momentul în care Berceanu a spus că nu mai face drumul expres Craiova-Piteşti pentru că se va face Autostrada Sudului (care tot prin Teleorman trecea, dar tefeliştii n-aveau nicio problemă pe vremea aceea!)? S-a făcut studiul de fezabilitate, s-a luat banul, iar acum studiul este expirat. Când va reveni PDL-ul la putere (adică PNL) probabil se va reveni cu surle şi tobe la măreţul proiect (care nu va fi construit niciodată). De ce, este limpede. Studiul este deja făcut şi şpaga e mai uşor de încasat: un nou listing în 10 minute, o nouă „oportunitate” fructificată.
În mare acestea sunt motivele pentru care avem o infrastructură deficitară. Dacă te-ai apuca să modifici legislaţia şi să faci ceva coerent, la fel îl vei auzi pe Timmermans urlând de la tribuna mafiotului PE că în România nu se respectă „standardele europene” în materie de infrastructură.
Să revenim însă la subiectul fonduri. Poate vă întrebaţi de ce nu se atrag pentru construcţia de autostrăzi. Pe de o parte din cauza autorităţilor, iar de partea cealaltă din cauză că, atunci când vine vorba de respectat „standardul”, îţi mai bagă condiţii care sar costul kilometrului de autostradă până la cer. Şi, brusc, constaţi că aproape nu mai merită să-l faci.
Ca să nu mai vorbim de aşa-numitele „directive ascunse” care spun că nu e în regulă să faci o autostradă care să treacă munţii. De ce nu ţi se spune, dar este limpede: pentru a nu face Portul Constanţa un nod esenţial al intrării de marfă care le-ar mai răpi olandezilor din caşcavalul logistic. De aceea nici nu intrăm în Schengen, deoarece România ar deveni o zonă tampon esenţială în comerţul cu statele fostului spaţiu Sovietic (Caucazul, în principal) şi cu o bună parte din Asia. Imaginaţi-vă doar ce ar însemna utilizarea culoarului pe care ruşii urmează să îl folosească pentru mărfurile indiene (care presupune tranzitarea rutieră a Iranului spre Caspica) prin Azerbaidjan - Georgia şi apoi Constanţa. În afară de reducerea timpului cu cel puţin 10-15 zile, ar mai fi şi siguranţa transporturilor, adică preţuri mai mici. Este doar un exemplu pentru care ticăloşii interesaţi ne vând Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV) ca motiv pentru încălcarea nesimţită de către UE a pactului de aderare.
Dar, mult mai limpede poate fi înţeleasă „influenţa pozitivă” a fondurilor în ceea ce priveşte mult trâmbiţata construcţie de spitale. Probabil ştiţi că se doreşte construirea unor spitale regionale. Iniţial s-a dorit prin intermediul fondurilor însă, după ce s-a făcut studiul la acelaşi minunat „standard european”, s-a constatat că un spital ajunge să coste de cel puţin de trei ori mai mult decât unul similar, dar construit din fonduri proprii. Altfel spus, dacă statul ar vrea să „atragă” fonduri pentru construcţia unui spital, contribuţia sa la proiect ar fi cu 50% mai mare decât dacă l-ar construi singur, fără niciun ban de la UE. Realizaţi aberaţia?
Singurele zone unde se obţin bani „pe gratis” sunt cele insignifiante gen dezvoltarea resurselor umane sau cele aşa-zis civice, unde se dau bani pentru propagandă. Probabil vă întrebaţi de ce spunem „pentru propagandă”. Haideți să explicăm. Dacă mâine aflăm că sunt finanţate cu fonduri programe pentru integrarea imigranţilor, ca oameni care avem anumite credinţe şi principii, credeţi că ne-am băga? Desigur, nu, deoarece nu credem. Spre deosebire de noi şi de majoritatea celor care citesc acest articol, un tefelist care trăieşte din urlat ce i se dictează, aplică imediat şi face programe de integrare ale imigranţilor. Nu doar că face, dar şi crede în ele. Şi aşa, uşor, uşor se creează o masă de propagandişti întreţinuţi de UE şi care sunt spălaţi pe creier prin „leafa” pe care şi-o asigură trâmbițând sus și tare ceea ce li se toarnă.
Probabil că sunt anumite zone care au beneficiat de fonduri, dar ele sunt marginale. Cel mai important lucru care este necesar să fie făcut, este o refacere a legislaţiei în sensul uşurării accesării fondurilor (şi aici este un schepsis care măreşte enorm costurile), dar şi o modificare a legilor şi normativelor astfel încât să nu ne mai coste de 3-4 ori mai mult orice faci „la nivel european”. Este, desigur, şi o vină a noastră, dar am ajuns în dezastrul acesta împinşi de „bunii educatori” de la Bruxelles. Nu este sigur că poţi scuti multe cheltuieli cu modificarea legislaţiei, dar ar merita încercat.
Oricum, ca idee, impactul fondurilor europene la noi se apropie de zero. Marea parte a banilor veniţi din aceste fonduri se întoarce cu graţie în ţările care chipurile ne finanţează. Dacă scădem componenta care se întoarce, constatăm că noi suntem de fapt – prin intermediul contribuţiei obligatorii la UE – printre finanţatorii de top ai Uniunii. Aceasta pentru că, în timp ce banii se întorc sub o altă formă la „bunii samariteni”, de la noi doar pleacă banii. Iată încă o schemă de fraudare la care asistăm pasiv!
yogaesoteric
8 aprilie 2019