............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

miercuri, 6 mai 2020

Declarațiile lui Dorneanu în cauza Kovesi, asumate oficial de CCR. Atac la președinte și premier

06 mai, 2020




Valer Dorneanu, președintele Curții Constituționale
Curtea Constituțională preia miercuri punctul de vedere exprimat în urmă cu o zi de președintele instituției, Valer Dorneanu, care a spus că decizia CEDO în cazul Kovesi nici nu are la bază vreo decizie a CCR și nici nu critică CCR, și lansează un atac în tușe puternice la adresa președintelui Klaus Iohannis și a premierului Ludovic Orban.
Curtea Constituțională spune, într-un comunicat remis presei miercuri că, de fapt, CEDO nici nu face un control cu privire la raționamentul juridic și soluția pronunțată de CCR și nici nu ar fi avut, de fapt, competența să o facă.
CEDO, spune comunicatul CCR, semnat de Compartimentul Relații externe, relații cu presa şi protocol al Curții Constituționale dar care preia teza lansată în urmă cu o zi de președintele CCR, spune că CEDO în cazul Kovesi, de fapt, „a stabilit încălcarea dreptului la un proces echitabil prin raportare la un cadru juridic distinct, anterior şi fără legătură cu cel analizat prin decizia Curţii Constituționale.​”
De altfel, CCR polemizează inclusiv cu CEDO, care a sancționat încălcarea dreptului la justiție al Laurei Codruța Kovesi, spunând că „Curtea Constituţională nu putea să încalce dreptul la un proces echitabil al unei persoane fizice pentru simplul motiv că în procedura în faţa Curţii Constituţionale s-a examinat un alt aspect care a vizat, în mod exclusiv, competenţele autorităţilor publice.”
De fapt, conflictul pe care l-ar fi avut CCR de soluționat a fost unul eminamente de natură constituțională, spune acum CCR, iar „d​oamna Kövesi nu a fost parte şi nici nu putea fi parte în procedura de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională”.
Inclusiv președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban sunt vizați de comunicatul CCR: „autorităţile publice, şi anume Preşedintele României şi prim-ministrul Guvernului, folosesc argumente/ motive incomplete şi inexacte, fără a corobora natura, conţinutul şi obligaţiile rezultate din cele două acte jurisdicţionale [Decizia Curţii Constituţionale şi Hotărârea CEDO], ceea ce pune la îndoială comportamentul constituţional loial al autorităţilor publice la adresa Curţii Constituţionale”.
CCR califică îndemnul președintelui la revizuirea deciziilor CCR, fără a-l și numi, ca „o atingere extrem de gravă adusă independenței Curţii Constituţionale şi a judecătorilor săi. ”

Comunicatul Curții Constituționale despre decizia CEDO în cazul Kovesi​

Având în vedere Hotărârea Curţii Europene a Drepturilor Omului (CEDO) din 5 mai 2020, pronunţată în cauza Kövesi împotriva României, Plenul Curţii Constituţionale a României, cu majoritate de voturi, face următoarele precizări:
1. Deşi comentariile din spaţiul public au promovat ideea încălcării de către Curtea Constituţională a dreptului la un proces echitabil al doamnei Kövesi şi a invalidării Deciziei Curţii Constituţionale nr.358/2018, se constată că CEDO nu a efectuat un control cu privire la raţionamentul juridic şi soluţia pronunţată de Curtea Constituţională. De altfel, nici nu avea competenţa să o facă.
2. Hotărârea CEDO a stabilit încălcarea dreptului la un proces echitabil prin raportare la un cadru juridic distinct, anterior şi fără legătură cu cel analizat prin decizia Curţii Constituționale. Acest cadru juridic se referă la aspecte pur legale, reglementate prin Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, şi nu la cel vizat prin decizia Curţii Constituționale, respectiv art.94 lit.c) şi art.132 alin.(1) din Constituţie.
3. În decizia menţionată Curtea Constituţională a decis cu caracter general obligatoriu şi pentru viitor care sunt raporturile constituţionale între ministrul justiţiei şi Preşedintele României, precum şi natura actelor acestora, în procedura revocării procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) în baza unei atribuţii prevăzute de Constituţie. Decizia astfel pronunţată nu poate fi cenzurată de nicio altă autoritate.
4. Doamna Kövesi nu a fost parte şi nici nu putea fi parte în procedura de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională prevăzută de art.146 lit.e) din Constituţie, care vizează exclusiv raporturile dintre autorităţile publice cu privire la exercitarea competenţelor lor constituţionale, şi nicidecum judecarea unor raporturi juridice care implică persoane fizice. De altfel, în toate legislaţiile statelor care prevăd în competenţa curţilor constituţionale soluţionarea conflictelor de competenţă dintre autorităţile publice, instanţele constituţionale nu analizează drepturi şi libertăţi fundamentale.
5. Aşadar, Curtea Constituţională nu putea să încalce dreptul la un proces echitabil al unei persoane fizice pentru simplul motiv că în procedura în faţa Curţii Constituţionale s-a examinat un alt aspect care a vizat, în mod exclusiv, competenţele autorităţilor publice.
6. În discursul lor public, autorităţile publice, şi anume Preşedintele României şi prim-ministrul Guvernului, folosesc argumente/ motive incomplete şi inexacte, fără a corobora natura, conţinutul şi obligaţiile rezultate din cele două acte jurisdicţionale [Decizia Curţii Constituţionale şi Hotărârea CEDO], ceea ce pune la îndoială comportamentul constituţional loial al autorităţilor publice la adresa Curţii Constituţionale.
7. În spaţiul public sunt transmise unele informaţii care nu prezintă problema de drept în ansamblul său. Curtea Constituţională recomandă citirea celor două hotărâri cu bună-credinţă şi comentarea acestora pe baza argumentelor juridice cuprinse în cele două hotărâri. 8. Deciziile Curţii Constituţionale sunt general obligatorii şi nu sunt supuse procedurii revizuirii, bucurându-se de autoritate de lucru judecat.
9. Îndemnarea publică la revizuirea deciziilor Curţii Constituţionale este o atingere extrem de gravă adusă independenței Curţii Constituţionale şi a judecătorilor săi.
10. Legiuitorului îi revine obligaţia de a da curs Hotărârii CEDO, în măsura în care devine definitivă, prin identificarea soluţiei legislative corespunzătoare în considerarea cadrului juridic vizat de această hotărâre, şi nu a celui vizat prin Decizia Curţii Constituţionale nr.358/2018.

***
Președintele Curții Constituționale, Valer Dorneanu, a susținut marți că, la baza deciziei Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO) în cazul Kovesi, nu s-ar afla vreo decizie a CCR și nici nu ar conține, de fapt, critici la adresa Curții.
  • „Îmi păstrez rezerva de a face comentarii la decizie. Eu cer tuturor celor care vor să își facă o părere obiectivă despre decizie să o citească cu răbdare și cu obiectivitate și să vadă în ce măsură ea conține critici la adresa Curții Constituționale sau în ce măsura decizia CCR a stat la baza deciziei CEDO. Și doamna Kovesi face apel la două articole din convenție, cele reținute și de CEDO. Văd diverse reacții, inclusiv ale unor autorități, că e desființată CCR. Vă rog să citiți să vedeți în ce măsură decizia noastră a stat la baza deciziei CEDO", a declarat Valer Dorneanu pentru Hotnews.ro.
El susține că, de fapt, în decizia CEDO nici măcar nu se vorbește critic la adresa CCR și că nu a văzut în conținutul hotărârii CEDO vreo referire că CCR ar fi greșit.
  • „Nu am de gând să comentez, nu fac asemenea comentarii. Să vedeți exact care sunt criticile și care sunt motivele care au determinat decizia CEDO. Substanța discuțiilor vizează referatul care s-a făcut (...) Eu nu mă refer la nimic personal, la nicio instituție, ci strict la conținutul deciziei CEDO, în care se vorbește despre sesizare, despre referat, nu se vorbește critic la adresa CCR, nu am văzut nicio apreciere directă că a greșit CCR, că nu i-a dat drept la apărare", a mai spus Dorneanu.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului contrazice elegant, dar dur deciziile Curții Constituționale 358/2018, 68/2017 și raportul Inspecției Judiciare din ianuarie 2018, care a condamnat criticile Laurei Codruța Kovesi la adresa CCR, în decizia în care dă câștig de cauză fostei șefe a Direcției Naționale Anticorupție, care a contestat la CEDO decizia de revocare a sa din funcție.

CEDO face referire la CCR în următoarele contexte:

  • în paragrafele 21-23, unde amintește deciziile CCR 68/2017 (anchetarea modului de adoptare a OUG 13), 611/2017 (refuzul de a se prezenta în Parlament), pe care ulterior le critică;
  • critică decizia CCR 358 / 2018 și spune în paragraful 114 că Înalta Curte trebuia să aibă dreptul de a verifica fondul deciziei de revocare, fapt care contrazice decizia CCR 358/2018, care exclude o astfel de prerogativă judiciară;
  • în paragraful 123 reia concluzia de mai sus și spune că legislația națională nu exclude controlul judiciar al revocării, în pofida concluziei CCR conform căreia Constituția exclude acest drept al instanței de contencios administrativ.
Dorneanu nu se arată surprins nici de declarațiile făcute de premierul Ludovic Orban, potrivit căruia judecătorii Curții s-ar fi compromis.
„Premierul a spus de vreun an de zile că suntem compromiși. Nu voi comenta niciodată deciziile unor politicieni. (...) Politicienii sunt liberi să analizeze orice - și dacă e bună legea noastră de organizare, și modul în care sunt numiți judecătorii. Dar să se uite și cum se constituie Consiliul constituțional din Franța, din Italia și din alte democrații consolidate", a mai spus Dorneanu.
Nici fostul ministru al Justiției, Tudorel Toader, nu se consideră vizat de decizia CEDO Kovesi contra României.
El spune că, de fapt, președintele Klaus Iohannis nici nu a revocat-o pe Kovesi de la șefia DNA la solicitarea sa, ci în urma deciziei CCR.
Marți, președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Justiției Cătălin Predoiu au reacționat, spunând, fiecare în felul său, că cei responsabili de demiterea lui Kovesi ar trebui să plătească după decizia de marți a CEDO.
​O asemenea decizie a CEDO, fără precedent, întrucât vizează chiar autoritatea care este garant al supremației Constituției, nu poate rămâne fără consecințe. ​Credibilitatea CCR, afectată oricum de unele decizii controversate luate în ultimii ani, este acum și mai puternic zdruncinată. Curtea Constituțională face parte din ansamblul autorităților statului român și este obligată să respecte la rândul ei Constituția. Din această perspectivă, CCR are obligația de a revizui de îndată nu numai decizia referitoare la revocarea doamnei Kovesi dar și orice alte decizii luate în considerare a unor simple declarații, fie ele și politice. Reamintesc faptul că la referendumul din 2019 românii au decis că atribuțiile CCR trebuie modificate. Hotărârea CEDO de astăzi ne arată, dacă mai era nevoie, cât de necesară este o reformă la nivel constituțional a acestei instituții”, a spus președintele Iohannis.
Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, i-a propus premierului Ludovic Orban eliberarea lui Tudorel Toader din funcția de membru al Comisiei de la Veneția.
„În urma consultărilor cu Prim-Ministrul României, ca urmare a implicațiilor Deciziei CEDO în cauza Kovesi împotriva României, privind credibilitatea angajamentului Guvernului României față de independența procurorilor și respectul regulilor de drept, Ministerul Justiției va înainta premierului propunerea ca Guvernul României să transmită Comisiei de la Veneția solicitarea de a aplica dispozițiile statutare ale Comisiei în privința domnului Tudorel Toader, respectiv eliberarea acestuia din funcția de membru al Comisiei de la Veneția”, se arată într-un comunicat al ministerului Justiției.
Pentru premierul Ludovic Orban, CCR pur și simplu s-a compromis.

Ce a decis CEDO în cazul Kovesi:

  • A fost încălcat articolul 6 § 1, privind dreptul la un proces echitabil, al Convenției europene pentru drepturile omului;
  • A fost încălcat articolul 10, privind libertatea de exprimare, al Convenției Europene.
Cu unanimitate de voturi, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis că prin decizia CCR, Laurei Codruța Kovesi i s-a încălcat dreptul la Justiție: „reclamantei i s-a refuzat accesul la o instanță pentru a contesta încetarea prematură a mandatului său de procuror șef al Direcției Naționale Anticorupție, ca urmare a opiniilor și pozițiilor pe care le-a exprimat public în calitatea sa profesională în ceea ce privește reformele legislative care afectează sistemul judiciar.​”
Laura Codruța Kovesi nu a cerut despăgubiri statului roman, iar reparația este una morală.
Ce spune CEDO:
“153.Cu privire la acest aspect, trebuie să se constate că, în decizia sa din 30 mai 2018, Curtea Constituțională a menționat în mod expres că, în împrejurările specifice ale cauzei reclamantei, instanțele administrative aveau competențe limitate de a revizui decretul prezidențial pentru înlăturarea reclamantului. De fapt, Curtea Constituțională a considerat că o astfel de revizuire se limita la legalitatea stricto sensu a decretului, mai precis la autoritatea emitentă, la temeiul său juridic, la existența propunerii de eliminare de către ministrul justiției, precum și la transmiterea acestei propuneri către CSM spre aprobare, la semnare și, dacă este cazul, la publicarea acesteia în Monitorul Oficial (a se vedea punctul de 62 mai sus).Având în vedere aceste limite specifice stabilite de Curtea Constituțională, Curtea consideră că o plângere depusă la instanțele administrative nu ar fi fost eficace decât pentru legalitatea externă a decretului prezidențial examinat, oferind astfel doar o revizuire formală. O astfel de cale nu ar fi fost o cale de atac eficientă pentru a se afla în centrul plângerii reclamantei — faptul că mutarea sa a fost o sancțiune disciplinară nelegală declanșată de opiniile exprimate în mod public în contextul reformelor legislative — care ar fi necesitat o examinare a temeiniciei și a legalității decretului în cauză.
154.Având în vedere cele de mai sus, în lipsa unor exemple de jurisprudență la nivel național cu privire la cazuri similare și având în vedere caracterul obligatoriu și specific al deciziei adoptate de Curtea Constituțională în prezenta cauză, Curtea nu este convinsă că reclamantul a avut o cale de atac internă disponibilă pentru a ataca în mod eficient în fața instanței pe care aceasta din urmă a intenționat să o conteste, și anume motivele retragerii sale din funcția de procuror șef al DNA prin Decretul prezidențial din 9 iulie 2018, în conformitate cu Hotărârea Curții Constituționale din 30 mai 2018. Orice posibilitate de control jurisdicțional a fost limitată la revizuirea formală a decretului de eliminare, în timp ce examinarea caracterului adecvat al motivelor, pertinența faptelor invocate pe care s-a întemeiat retragerea sau îndeplinirea condițiilor legale de validitate, în special aprobarea propunerii ministrului justiției de CSM în conformitate cu articolul 54 alineatul (4) din Legea nr. 303/2004 (a se vedea punctul de mai 73 sus) a fost exclusă în mod expres. Prin urmare, amploarea controlului jurisdicțional de care dispune solicitantul în circumstanțele prezentei cauze nu poate fi considerată „suficientă”.
157.Pe baza considerațiilor de mai sus, Curtea respinge obiecția guvernului cu privire la neepuizarea căilor de atac interne și concluzionează că statul pârât a afectat însăși esența dreptului de acces al solicitantului la o instanță din cauza limitelor specifice pentru o reexaminare a cazului său, stabilită în hotărârea Curții Constituționale.“
208.Pe de altă parte, procedura de radiere de la funcția de procuror șef al DNA a fost inițiată de ministrul justiției la 23 februarie 2018 (a se vedea punctul de 18 mai sus), cu puțin mai mult de un an și cu două luni înainte de sfârșitul duratei stabilite a mandatului său, aplicabil în temeiul legislației în vigoare la momentul numirii sale (16 mai 2019 — a se vedea punctul de mai sus8). Deși reclamantul a rămas în calitate de procuror, aceasta a fost în cele din urmă înlăturată din funcția sa de procuror șef la 9 iulie 2018 (a se vedea punctul de 67 mai sus) înainte de încheierea mandatului său. Această îndepărtare și motivele care o justifică pot fi cu greu conciliate cu luarea în considerare în mod special a naturii funcției jurisdicționale în calitate de ramură independentă a puterii de stat și a principiului independenței procurorilor care — potrivit Consiliului Europei și altor instrumente internaționale — este un element esențial pentru menținerea independenței judiciare (a se vedea punctele 90— de93 mai sus). În acest context, se pare că îndepărtarea prematură a reclamantului din funcția sa de procuror șef al DNA a învins chiar scopul menținerii independenței sistemului judiciar.
209. În plus, încetarea anticipată a mandatului reclamantului a fost o sancțiune deosebit de severă, ceea ce ar fi avut fără îndoială un „efect de descurajare”, în sensul că ar fi trebuit să îi descurajeze nu numai pe aceasta, ci și pe alți procurori și judecători de pe viitor să participe la dezbateri publice cu privire la reformele legislative care afectează sistemul judiciar și, în general, cu privire la aspecte legate de independența sistemului judiciar (a se vedea, mutatis mutandis, Hotărârea Guja, § 95, și Hotărârea Kayau, § 106, ambele citate anterior).

https://romania.europalibera.org/a/ccr-preia-oficial-declara%C8%9Biile-lui-dorneanu-%C3%AEn-cazul-kovesi-cedo-%C8%99i-lanseaz%C4%83-un-atac-la-pre%C8%99edinte-%C8%99i-premier-/30597512.html

BREAKING CCR a respins anularea pensiilor speciale. Dorneanu are doua pensii speciale

Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis, la sfarsitul lunii ianuarie, sesizarea Curtii Constitutionale cu privire la legea care elimina pensiile de serviciu ale magistratilor, adoptata de Camera Deputatilor.
Sapte din noua judecatori CCR beneficiaza de pensie speciala. Este vorba despre Valer Dorneanu (27.000 de lei pe luna), Cristian Deliorga (21.000 de lei pe luna), Marian Enache (26.700 de lei pe luna), Daniel Morar (29.100 de lei pe luna), Mona Pivniceru (32.000 de lei ), Livia Stanciu (37.000 de lei pe luna) si Varga Atilla (8.300 de lei pe luna).
Judecatorul CCR Marian Enache, fost deputat PSD de Vaslui, a incasat anul trecut venituri record de peste 800.000 de lei. Nici actual presedinte al CCR, Valer Dorneanu, nu este cu mult mai prejos.
Astfel, Enache incaseaza salariul de judecator, dar si alte patru pensii sau indemnizatii: pensie de stat, pensie de avocat, indemnizatie de fost parlamentar si indemnizatie de revolutionar. Veniturile din 2018 ale lui Enache: 812.982 lei, adica 15.055 euro/luna.
Situatia este similara si in cazul presedintelui CCR, Valer Dorneau, alt fost parlamentar PSD. In 2018, acesta a cumulat salariul de la CCR cu pensia de stat si cu indemnizatia speciala de fost parlamentar (denumita de presedintele CCR – „indemnizatie limita de varsta”).

Valer Dorneanu a fost procuror in Capitala (1967- 1974), consilier al lui Ion Iliescu, ministru pentru Relatia cu parlamentul (1992-1995), de doua ori deputat PSD, adjunct al Avocatului Poporului, iar din 2013 a fost numit la CCR.
Veniturile lui Valer Dorneanu:
Indemnizatia presedinte – 289.159 lei;
Indemnizatia profesor – 50.852 lei (Universitatea „Nicolae Titulescu” Bucuresti);
Pensie speciala– 322.220 lei;
Indemnizatie speciala fost parlamentar – 74.424 lei.

Veniturile in 2018 ale lui Valer Dorneanu au fost completate cu suma de 12.650 lei, reprezentand diferente salariale.

INCREDIBIL:
In total, Dorneanu a incasat, in 2018, venituri de 749.305 lei, adica lunar 62.442 lei/13.870 euro.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Comentarii:
Cristofor Paul
Asta este adevarata fata a PSD-ului in privinta pensiilor speciale!

Rodica Vasiliu
Conflict de interese la CCR! Ca doar nu erau prosti sa-si taie singuri din venituri. Asa incat, dragi romani, putem titra: "Aici sunt banii dumneavoastra", in nesimtitele pensii speciale. Votati cu incredere parazitii societatii romanesti! Vreau referendum pentru desfiintarea CCR si institutia Avocatul Poporului.

Romeo Iancovici
Dar averea tarii care se tot fura de 30 de ani...nu va intereseaza?
Este vorba de sute de miliarde de euro, care sunt ascunse prin paradisuri financiare..


Bai astia trebuie dati jos cu forta, cu batele, cu topoarele, asta nu e curte constitutionala, asta e stabor de penali!

Niculescu Mihai
Era de asteptat, dar mă intreb aici nu apare conflictul de interese?

George Cristian Baconschi
Toti niste paraziti si prostovani pe care ii votam in loc sa-i belim, pe Toti. Aici nu este vorba de unul sau altul din partidele de stanga sau dreapta ci de intregul sistema politico- financiar al tarii. Toti tratati cu curul poporul. Dar la cat de cacaciosi suntem ca natie nu facem decat sa ne impartim in doua clase sociale: noi prostimea masa cae ii voteaza si ei gulerele albe care iau tot caimacul tarii, sunt asa vreo 2 milioane cu totii. La mai mare popor Román, ca-ti meriti soarta. Ei te sperie cu bau, bau, comunismul si te freaca de te caci pe tine.

https://www.aktual24.ro/breaking-ccr-a-respins-anularea-pensiilor-speciale-dorneanu-are-doua-pensii-speciale/?fbclid=IwAR3VKWbiC3SnftSO6nTzqj6JLDOC1qlZ3cyl6GchbqvFRcBgscbbCehciFA

NOTA C;M: Vă propun să trimiteți cîte un e-mail de „felicitare” lui Dorneanu
 ccr@ccr.ro; 

luni, 4 mai 2020

ȘOC PENTRU DORNEANU! KOVESI ÎI DĂ LOVITURA DE GRAȚIE. TUDOREL TOADER IMPLICAT



Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a făcut publice detalii din cererea adresată instanței de fosta șefa a DNA, Laura Codruța Kovesi.
 Kovesi va afla răspunsul magistraților europeni pe data de 5 mai, iar dacă aceștia îi vor da dreptate actualului Procuror Șef European, atunci, multe dintre deciziile Curții Constituționale se vor lovi de nulitate.
 
”Decizie fără precedent în ceea ce privește activitatea CCR condusă de Valer Dorneanu. Mâine va fi o altă zi extrem de importantă pentru modul în care, în unele cazuri, CCR a soluționat în ultimii ani cu majoritatea condusă de Dorneanu, extinzându-și practic competențele.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) va pronunță pe 5 mai verdictul în cazul Laurei Codruța Kovesi, potrivit unui anunț făcut de instanța europeană.
O decizie favorabilă în acest caz va avea un impact semnificativ în ceea ce privește activitatea CCR cu atât mai mult cu cât în această speță raportor a fost domnul Valer Dorneanu! Voi reveni mâine după decizia CEDO!”, scrie fostul ministru al justiției Ana Birchall.


                                          ------------------------------
Kovesi a fost demisă de către Tudorel Toader de la șefia DNA.
Ce reclamă Kovesi

 Amintim că Laura Codruța Kovesi susține în plângerea adresată CEDO că procedura de revocare a încălcat drepturile omului pentru că nu a avut calitatea de parte în conflictul soluționat de instanța constituțională, nu a fost citată în față Curții Constituționale și nu a avut posibilitatea de a avea cel puțîn calitatea de intervenienta pentru a exprimă un punct de vedere în apărarea sa.
 În plus, deciziile CCR nu pot fi contestate, potrivit legislației din România.
                                               ----------------------------

„Am formulat în luna decembrie 2018 o plângere, în nume personal, la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, în care am arătat că au fost încălcate mai multe drepturi prevăzute în Convenția Europeană a Drepturilor Omului în ceea ce privește revocarea din funcția de procuror șef al DNA că urmare a Deciziei nr.358 din 30 mai 2018 pronunțată de Curtea Constituțională”, a declarat Kovesi.

                                  ---------------------------------------------- 

În 30 mai 2018, Curtea Constituțională a constatat existența unui conflict juridic de natură constituțională între ministrul Justiției și președintele Klaus Iohannis, generat de refuzul șefului statului de a da curs propunerii de revocare din funcție a procurorului-șef al Direcției Naționale Anticorupție, Laura Codruța Kovesi.

https://newsteam.ro/politica/soc-pentru-dorneanu-kovesi-ii-da-lovitura-de-gratie-tudorel-toader-implicat?fbclid=IwAR2rV1WiezpRpXIvLpJVf_PjrCuTE4OJK_hhxEvhP5h8xFyF2L_VY5dSSsQ#.Xq_fDLK1o4s.facebook


Dezvăluiri/Cum a negociat UDMR cu PSD ca maghiara să devină limbă oficială în Ardeal


Un proiect de lege al UDMR obligă autorităţile locale din Transilvania să asigure folosirea limbii maghiare. Legea a trecut tacit de Senat, cu sprijinul PSD.  
Anul trecut, Viorica Dăncilă a bătut palma cu Kelemen Hunor pe un proiect similar, dar s-a răzgândit de frica alegerilor.
Pe lângă proiectul privind autonomia Ţinutului Secuiesc, adoptat tacit de Camera Deputaţilor şi respins de Senat la presiunea societăţii, încă un proiect controversat iniţiat de UDMR a trecut, pe tăcute, în timpul pandemiei.
La finalul anului trecut, formaţiunea condusă de Kelemen Hunor a depus un proiect de lege pentru modificarea Codului Administrativ, astfel încât, în localităţile unde există o minoritate de cel puţin 20% din total cetăţenilor, autorităţile să fie obligate să asigure limba minorităţii respective. Proiectul e cu dedicaţie pentru etnicii maghiari din Transilvania, în condiţiile în care nicio altă minoritate din România nu depăşeşte 20% într-o localitate.
La finalul lunii martie, deci în plină luptă cu coronavirusul, proiectul a primit aviz pozitiv de la Comisia Juridică a Senatului, dominată de PSD şi condusă de Şerban Nicolae. La începutul lunii aprilie, legea a trecut tacit, deci fără să fie dezbătută, de Senat, for unde PSD are singur majoritatea. Urmează votul final la Camera Deputaţilor.
Surse din conducerea PSD susţin pentru Adevărul că propunerea UDMR funcţionează deja ca lege, deci iniţiativa e caducă. Şi atunci, de ce a mai depus formaţiunea maghiară un proiect care se aplică? 
Există o lege similară, dar nu identică: Legea administraţiei publice din 2001 prevede, într-adevăr, că autorităţile „asigură” folosirea limbii minorităţii respective în comunităţile unde trăiesc minoritari în proporţie de peste 20%.
„Legea e în vigoare de aproape 20 de ani, dar primarii sau prefecţii români din Transilvania nu asigură folosirea limbii maghiare. Sunt mulţi etnici maghiari care nu ştiu limba română (!!!!) şi nu se descurcă atunci când trebuie să interacţioneze cu autorităţile. Prin urmare, e nevoie de o variantă mai puternică a legii”, au explicat surse din UDMR pentru Adevărul.
Prin urmare, parlamentarii maghiari au schimbat un singur cuvânt în lege, suficient că să ajungă la o variantă mai puternică. În loc de autorităţile locale „asigură folosirea limbii minorităţilor, au inserat sintagma „au obligaţia să asigure”.
Deşi, la prima vedere, forma nu diferă foarte mult, verbul a obliga atrage răspundere penală pentru şefii instituţiilor din zonele din Ardeal dominate de maghiari.
„Din punct de vedere juridic, legea iniţiată de UDMR este mult mai puternică, pentru că prevede o obligaţie expresă. Potrivit proiectului adoptat tacit de Senat, ignorarea legii produce efecte penale, nu doar administrative, ca în cazul legii din 2001”, a explicat avocatul Elenina Nicuţ pentru „Adevărul”.

Aşadar, dacă un primar român din Harghita, spre exemplu, nu asigură un translator de limbă maghiară, ar putea fi acuzat de abuz în serviciu. La fel, prefectul judeţului şi toţi şefii de instituţii publice.
PSD s-a răzgândit în ultima clipă
Potrivit surselor „Adevărul”, liderii UDMR au negociat să introducă obligaţia în lege anul trecut, când Guvernul Dăncilă a adoptat Codul Administrativ prin ordonanţă de urgenţă. UDMR avea atunci un protocol de colaborare cu PSD.
În primă fază, Viorica Dăncilă a fost de acord cu propunerea lui Kelemen Hunor, pentru că avea nevoie de voturile UDMR în Parlament. Până la urmă, liderii social-democraţi s-au temut de impactul mediatic al legii, aşa că s-au răzgândit şi au copiat în Codul Administrativ varianta inofensivă prevăzută de Legea administraţiei din 2001.
Negocierile purtate anul trecut de PSD şi UDMR pe tema limbii maghiare au fost confirmate şi de Ana Birchall, fost ministru al Justiţiei în Guvernul Dăncilă.
„O provoc public pe doamna Dăncilă ca până luni să îşi aducă aminte de amendamentul pe care UDMR vroia să îl introducă în Codul Administrativ şi ce ... am avut cu domnia sa şi ce reproşuri am primit atunci, tocmai pentru că....  era în favoarea includerii acelui amendament în Codul Administrativ! Amendamentul respectiv NU a fost inclus în forma Codului Administrativ adoptată în Guvern pentru că, în calitate de ministru al Justiţiei, am formulat observaţii şi am refuzat să semnez! Ca să o ajut, îi spun că este legat de limba maghiară şi are forma amendamentului introdus de UDMR la Codul Administrativ şi trecut tacit în Senat!”, a dezvăluit Ana Birchall.
După ce, în vară, înţelegerea cu PSD a picat, UDMR a depus un proiect de lege separat, adoptat tacit de Senat.
Nu renunţă la steagul secuiesc
În acelaşi proiect adoptat tacit de Senat, parlamentarii maghiari au mai inserat o bombă: steagul secuiesc ar putea fi arborat pe instituţiile publice din Harghita şi Covasna alături de tricolorul românesc. 
În ianuarie 2018, la început de an centenar, partidele maghiare din România - UDMR, PCM şi PPMT- au semnat o rezoluţie în care cereau autonomia Ţinutului Secuiesc. Premierul de la acea vreme, Mihai Tudose, a replicat dur: „Am transmis că dacă steagul secuiesc va flutura pe instituţiile de acolo, toţi vor flutura lângă steag. Nici nu poate fi vorba de o astfel de autonomie pentru secui”.


https://www.comisarul.ro/articol/dezvaluiri/cum-a-negociat-udmr-cu-psd-ca-maghiara-_1095061.html?fbclid=IwAR2KCEAPgUGoWAY-QO6HinJ3iM9DngWrRTZjbMT1JM5AIt468TK0Bnp5dPg

Ciolacu, imbecilule, citește ce spune Cristian Diaconescu: Am fost sunat din Spania de un fost ministru de Externe, care mi-a spus „sunteți nebuni?!”
Fostul ministru de Externe, Cristian Diaconescu, la Digi24: „Decizia Camerei Deputaților va fi folosită de cei care vor să ne vulnerabilizeze poziția în Europa. De ce? Se va invoca faptul că "iată, este un prim pas, s-a creat un precedent". Am fost sunat din Spania de un fost ministru de Externe care mi-a spus "sunteți nebuni?!". Nimeni nu acceptă în dialogul internațional explicația de genul "a fost o neatenție". Tocmai când avem și noi nevoie de forță de negociere în Europa, vreau să vă spun că semnalul transmis, probabil din greșeală, sau cine știe, de București este unul negativ. Chiar și în negocierile privind viitorul economic după pandemie ne va afecta".

duminică, 3 mai 2020

Igor Dodon a înnebunit.


Bătrânii trecuți de vârsta de 70 de ani, nu-și vor mai primi pensiile, începând cu data de 1 mai a anului curent! Proiectul dat a fost votat astăzi de Guvern la propunerea Președintelui Igor Dodon.
Dodon spune că vine cu această soluție odată ce economia se confruntă cu probleme majore, iar una din soluțiile ce ar îmbunătăți starea economică ar fi ca pensionarii trecuți de 70 de ani, să nu mai primească pensii.
Conform unor calculi efectuate de redacția noastră, putem deduce că se va economisi în jur de 1.800.000.000 lei, după ce nu se vor achita pensii celor peste 700.000 de pensionari trecuți de vârsta de 70 de ani.

“Țara se află acum într-o criză profundă și avem nevoie de undeva să tăiem…pensionarii ăștia au reușit să se bucure de viață…îs inutili deja…” a declarat Dodon în cadrul unui interviu.

https://moldoinfo.wordpress.com/2020/04/30/breaking-news-batraniii-trecuti-de-70-de-ani-nu-vor-mai-primi-pensii/?fbclid=IwAR1ar-r-477_p6mb9dI4udmhH1fNTVds75SXe0o6S2olv7uFqt1mzFYpMpc

Chiar așa !

vineri, 1 mai 2020

O mare lichea: “Tăriceanu a cedat UNGARIEI averea Gojdu; un act de trădare incalificabil.

Eugen Tomac a afirmat, joi, că, după ce a fost umilit de Viorica Dăncilă, Călin Popescu Tăriceanu încearcă să revină în atenția publică atacându-l pe Traian Băsescu, vorbind despre trădare, o temă pe care liderul ALDE „o cunoaște mai bine decât oricine.”

„După ce a fost umilit în ultimul hal de Viorica Dăncilă, Călin Popescu Tăriceanu încearcă să revină în atenția publică printr-un atac de cea mai joasă speță la adresa Președintelui Traian Băsescu.
 Tema de atac pe care fostul șef al Senatului a ales-o este cea pe care o cunoaște mai bine decât oricine: trădarea. În 2005, prim-ministrul Tăriceanu anula, printr-o Ordonanță de Urgență, testamentul lui Emanoil Gojdu și cedarea, fără nicio justificare, a patrimoniului Fundației Gojdu în favoarea statului maghiar.

https://www.money.ro/tariceanu-a-cedat-ungariei-averea-gojdu-un-act-de-tradare-incalificabil/?fbclid=IwAR21GnhOgwKNwAsIRrNhVmkieGRR7xoyyjQYf8WSrH58wNpxNbm7KUEUcdg

Fără partide create pe criterii etnice!!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2664794570476284&set=a.1919946878294394&type=3&theater

miercuri, 29 aprilie 2020

6G: Monstrul care va fi de 8.000 de ori mai rapid decât 5G. Se lucrează deja la crearea lui

Acest tip de reţea ar putea permite viteze de descărcare de aproximativ 1 TB pe secundă.
În prezent, majoritatea dispozitivelor noastre mobile sunt conectate la o reţea 4G – sunt şanse mari să citeşti acest articol pe un astfel de dispozitiv. Dat fiind faptul că în lumea tehnologiei inovaţia pare a fi cheia pentru deţinerea supremaţiei pe o piaţă, marile companii care produc smartphone-uri au început să anunţe dispozitive capabile să se conecteze la noua tehnologie a reţelelor mobile: 5G.
Tehnologia 5G este încă nouă şi totuşi, conform informaţiilor făcute publice de Hindustan Times, China, prin Ministerul Ştiinţei şi Tehnologiei, lucrează deja la viitoarea generaţie a tehnologiei reţelelor mobile: 6G. Conform datelor mai mult sau mai puţin oficiale, această tehnologie ar putea să aibă o viteză de aproximativ 8.000 de ori mai mare faţă de reţelele 5G care abia încep să fie utilizate. Mai exact, cotidianul indian notează că reţelele 6G vor putea permite o viteză de download de aproximativ 1 TB pe secundă.
Se pare că pentru China, domeniul tehnologiei devine prioritar şi din această cauză Ministerul Ştiinţei şi Tehnologiei a creat două grupuri de lucru. Primul va fi format din 37 de experţi în domeniul comunicaţiilor care vor avea sarcina de a pune bazele noilor protocoale de transfer a datelor. Cel de al doilea grup va fi format din angajaţii Ministerului şi va urmări din partea autorităţilor evoluţiile tehnologiei 6G.
Viteze semnificativ mai mari
În ceea ce priveşte viitoarea tehnologie 6G, viitorul se anunţă a fi cât se poate de luminos, viteza de transfer a datelor de 1 TB pe secundă ar permite, în teorie, descărcarea a 142 ore de conţinut la cea mai înaltă rezoluţie posibilă în prezent, vorbim aici de 4K, în fiecare secundă. Dacă aceste date par a fi abstracte, cel mai uşor este să vă imaginaţi un serial precum Supernatural, care va avea atunci când se va termina 15 sezoane cu aproximativ 20-21 de episoade fiecare, care va putea fi descărcat cu ajutorul 6G în mai puţin de două minute.
În ciuda performanţelor pe care această tehnologie le-ar putea atinge, mai este o cale lungă până când ea va putea fi integrată în dispozitivele pe care le folosim zilnic. În mod clar, limitele fizice ale reţelelor de comunicaţii este nevoie să fie depăşite pentru a suporta un asemenea flux de date.
În ceea ce priveşte data lansării tehnologiei 6G, aceasta va fi disponibilă pe piaţă după anul 2030, ceea ce înseamnă că vor mai fi necesari câţiva ani până va deveni dominată pe piaţa smartphone-urilor.
De asemenea, unele rapoarte sugerează că China nu este singură în cursa pentru 6G, Japonia depunând deja eforturi pentru a atinge acest standard de viteză a comunicaţiilor.