............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

luni, 18 mai 2020

„Nu va permit sa ma scanati”. Incep scandalurile in fata magazinelor: „Nu acceptati! Nu va lasati scanati termic!”








Legea privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 in starea de alerta, care prevede si sanctiunile in cazul nerespectarii acestor masuri, intra in vigoare luni.
Actul normativ are ca obiect instituirea, pe durata starii de alerta declarată in conditiile legii, in vederea prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, a unor masuri temporare si, dupa caz, graduale, in scopul protejarii drepturilor la viata, la integritate fizica si la ocrotirea sanatatii, inclusiv prin restrangerea exercitiului altor drepturi si libertati fundamentale.
Legea stabileste si faptele care constituie contraventie si amenzile pentru fiecare caz. Amenzile sunt cuprinse intre 500 de lei si 15.000 de lei, cu posibilitatea sa fie platite la jumatate in termen de 15 zile.
Potrivit legii, vor constitui contraventii, in masura in care nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate potrivit legii penale infractiuni, urmatoarele fapte savarsite pe durata starii de alerta:
* Nerespectarea de catre persoanele fizice a masurilor individuale de protectie a vietii si pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sanatatii persoanelor – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Nerespectarea de catre persoanele fizice a masurilor de izolare la domiciliu – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Nerespectarea interdictiilor de a organiza mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de intruniri, in spatii deschise, ori intruniri de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive sau de divertisment, in spatii inchise – amenda de la 3.000 lei la 15.000 lei;
* Participarea persoanelor fizice la mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau la alte tipuri de intruniri, in spatii deschise, ori la intruniri de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive sau de divertisment, in spatii inchise, care sunt interzise – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Desfasurarea de catre organizatori a unor mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri, in spatii deschise, ori a unor intruniri de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive sau de divertisment, in spatii inchise, cu nerespectarea masurilor stabilite – amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei;
* Circulatia persoanelor, pietonala sau cu vehicule, in locurile si, dupa caz, in intervalele orare in care aceasta a fost interzisa sau restransa – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Nerespectarea de catre persoanele fizice a interdictiei de iesire din zonele stabilite sau incalcarea intervalelor orare in care este permisa iesirea din aceste zone – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Nerespectarea de catre persoanele fizice a interdictiei de iesire din cladirile, localitatile sau zonele geografice in care a fost instituita carantina – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Nerespectarea de catre operatori a masurilor referitoare la restrangerea sau interzicerea transporturilor rutiere, feroviare, maritime, fluviale, aeriene sau cu metroul ori incalcarea intervalelor orare in care acestea sunt permise – amenda de la 3.000 lei la 15.000 lei;

* Nerespectarea de catre conducatorii institutiilor sau operatorilor economici a conditiilor referitoare la desfasurarea activitatii acestor institutii sau operatori economici – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Nerespectarea de catre conducatorii institutiilor sau operatorilor economici a masurilor referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestor institutii sau operatori economici – amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei;
* Neluarea de catre conducatorii serviciilor de asistenta sociala a masurilor referitoare la adaptarea programului de lucru sau la permanentizarea activitatii – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Neluarea de catre conducatorii autoritatilor sau institutiilor la nivelul carora sunt constituite centrele operative pentru situatii de urgenta a masurilor pentru permanentizarea activitatii acestora – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Neexecutarea masurilor referitoare la evacuarea temporara a persoanelor si bunurilor din zona afectata sau posibil a fi afectata de catre personalul institutiilor si autoritatilor publice desemnate sa puna in aplicare aceste masuri – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Impiedicarea de catre orice persoana fizica a executarii masurilor de evacuare temporara a persoanelor si bunurilor din zona afectata sau posibil a fi afectata – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Impiedicarea de catre orice persoana fizica a distribuirii ajutoarelor de prima necesitate pentru persoanele si animale afectate – amenda de la 500 lei la 2.500 lei
* Neefectuarea lucrarilor referitoare la modificarea de urgenta a mediului inconjurator si infrastructurii de catre personalul institutiilor si autoritatilor publice desemnate prin hotarari ale comitetelor pentru situatii de urgenta sa puna in aplicare aceste masuri – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Impiedicarea de catre orice persoana fizica a efectuarii lucrarilor referitoare la modificarea de urgenta a mediului inconjurator si infrastructurii – amenda de la 500 lei la 2.500 lei;
* Neefectuarea lucrarilor pentru demolarea partiala sau totala a unor constructii, instalatii sau amenajari, mutarea/dezmembrarea unor bunuri/mijloace mobile ori pentru inundarea controlata a unor terenuri, culturi, plantatii sau paduri de catre persoanele fizice sau juridice ori de catre personalul institutiilor si autoritatilor publice desemnate – amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;
* Impiedicarea de catre orice persoana fizica a efectuarii lucrarilor pentru demolarea partiala sau totala a unor constructii, instalatii sau amenajari, mutarea/dezmembrarea unor bunuri/mijloace mobile ori pentru inundarea controlata a unor terenuri, culturi, plantatii sau paduri – amenda de la 500 lei la 2.500 lei.
Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal, jumatate din cuantumul amenzii aplicate de agentul constatator pentru contraventiile prevazute de lege. Sumele provenite din amenzile aplicate pentru contraventiile prevazute de prezenta lege se fac venit integral la bugetul de stat, mai prevede legea.
Proiectul a fost adoptat marti de Senat, iar miercuri de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional. Presedintele Klaus Iohannis a semnat decretul de promulgarea legii vineri, in aceeasi zi fiind si publicata in Monitorul Oficial.
Potrivit Constitutiei, legile intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial sau la o data ulterioara prevazuta in textul lor.

duminică, 17 mai 2020

Cristi Diaconescu cere actiuni penale contra PSD-istilor: „Sa lasi Fondul de urgenta gol e o chestiune aproape legata de infractionalitate”

 | 

Cristian Diaconescu, fost ministru de Externe, atrage atentia asura modului in care Romania a intrat in lupta cu coronavirusul, reamintind ca Fondul de urgenta al Guvernului era zero. „Sa lasi Fondul de urgenta gol, si spun asta indiferent de ce guvern vorbim, mi se pare o chestiune aproape legata de infractionalitate. Nu se poate!”, spune Diaconescu.

„Am fost si eu in vreo trei guverne si va spun un lucru – niciodata Fondul de urgente nu era cheltuit prin decizii guvernamentale decat pe urgente, inundatii, catastrofe, crize teroriste, tin minte ca dupa atentatele din Spania s-au aprobat fonduri de urgenta pentru repatrierea romanilor afectati.
Deci sa lasi Fondul de urgenta gol, si spun asta indiferent de ce guvern vorbim, mi se pare o chestiune aproape legata de infractionalitate. Nu se poate! Exista o Lege a raspunderii ministeriale, care are niste prevederi”, a declarat Cristian Diaconescu pentru Lumea Libera.
El a scos in evidenta si lipsa spitalelor regionale, promise de PSD.
„Intr-un moment in care s-au inchis frontierele Europei, si in exterior, si in interior, oamenii s-au inchis in casa, Romania avea in afara frontierelor sale cateva milioane de oameni. Marea lor majoritatea dorind sa se intoarca acasa.
Cea mai mare parte nu au facut-o, intelegand pericolul, si TOT RESPECTUL (accentueaza) in fata acestor oameni! Pentru ca a fi despartit de familie, intr-o astfel de perioada, mi se pare un lucru mult mai complicat. Nu se putea realiza planul de masuri anti-pandemie daca romanii nu ar fi inteles si ar fi ramas in tarile lor de adoptie, niciun guvern din lumea asta nu putea face fata unui val atat de mare de oameni.
Proportional, la numarul de cetateni, cineva din Germania imi spunea: ce s-ar fi intamplat daca Germania, tara performanta in lupta anti-pandemie, s-ar fi confruntat in doar cateva zile cu o solicitare de intrare in tara a cetatenilor germani de un milion de jumatate de oameni – numar ce ar fi fost mai mare proportional cu populatia in raport cu Romania – cum ar fi reusit Germania sa gestioneze o astfel de criza?
Mai departe, raspunsul sanitar: am avut politicieni si partide politice care ne-au promis OPT spitale regionale. Hai sa ne imaginam ce-ar fi insemnat sa avem nu opt, ci patru sau cinci, astazi operationale in Romania. Deci din acest punct de vedere, iata cum trebuie sa fie calibrata reactia populatiei! Ca nu tot ce ne arata la Tv si ne minte frumos se intampla in realitate, ci se pierde intr-o retorica fara niciun rezultat practic.
Inca o data: cat ne-ar fi ajutat azi, cati oameni ar fi supravietuit sau nu ar fi trecut prin chinurile tratamentelor anti-virus daca am fi avut suficiente institutii spitalicesti? Nu fac politica, dar vorbesc de o realitate de fapt”, a mai spus Diaconescu.

vineri, 15 mai 2020

12 SINDICATE DIN ROMANIA: CER ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE SI ASIGURAREA UNUI VENIT MINIM PENTRU TOTI CETATENII

 April 1, 2020
 


„Este nevoie de asigurarea unor masuri de protectie sociala permanente, iar demnitatea umana trebuie sa treaca pe primul loc. Nu exista demnitate fara siguranta zilei de maine, iar privilegiile nu isi au locul nici in situatii de normalitate,” scriu reprezentantii celor 12 sindicate si federatii sindicale, intr-un comunicat transmis marti Ziare.com.
Potrivit acestora, criza medicala este doar inceputul unei noi etape in existenta umana si este insotita de o criza sociala de proportii. Sindicalistii arata ca prin actiunile Guvernului aproape 2 milioane de romani vor fi fara venituri si perspective.
„Mai mult, avem parte de masuri precum taierea ajutoarelor persoanelor cu dizabilitati de catre Primaria Capitalei, in conditiile in care pensiile speciale sunt mentinute cu sfintenie,” arata comunicatul.

IATA TEMELE LANSATE

Sindicatele au facut o lista de 6 astfel de teme si le-au motivat.
1. Asigurarea unui venit minim universal pentru toti cetatenii (persoanele adulte) fie direct de la stat, fie prin salariu, pensie sau alte tipuri de venit. Aceasta va reduce semnificativ impactul social al crizei, aduce siguranta zilei de maine pentru toate persoanele adulte si copiii lor, indiferent de crizele pe care le vom traversa de acum inainte.
Asigurarea unui venit minim universal va furniza puterea de cumparare necesara dezvoltarii unei economii locale sustenabile pentru produsele de prima necesitate si functionarea serviciilor publice.
Acest mecanism va ajuta atat persoanele care isi pierd locul de munca inregistrat cat si persoanele care lucreaza la negru si care raman si fara acest venit nefiscalizat, fiind si un mecanism de contracarare a muncii la negru.
2. Aplicarea unor masuri compensatorii pentru firmele mici si mijlocii vulnerabile, prin suspendarea platii chiriilor pe durata nefunctionarii, scutirea de la plata CASS si CAS pentru salariile platite pe durata nefunctionarii, compensarea de indata a tuturor sumelor nerambursate de stat etc.
3. Modificarea Legii dialogului social pentru a permite sindicatelor sa apere drepturile salariatilor si sa garanteze legalitatea actului managerial.
4. Functionalizarea Inspectiei Muncii si a Directiei de Sanatate Publica, institutii depasite si aservite unei logici a castigului individual, de multe ori cu incalcarea legii, in detrimentul indeplinirii functiei sociale.
5. Eliberarea imediata a posturilor din sistemul de stat ocupate prin cumul de salariati care au deja un raport de serviciu cu norma intreaga. Astfel se asigura venituri salariale pentru persoane fara loc de munca si se elimina abuzurile existente astazi cand persoane, in principal cu functii de conducere, dar si persoane care apartin unor grupuri de interese ilegitime ce au confiscat institutii, cumuleaza mai multe contracte individuale de munca sau alte forme de salarizare in sistemul de stat, de multe ori in mod fictive.
6. Eliminarea pensiilor speciale. Definirea clara a notiunilor de pensie si pensionar, in sensul delimitarii clare a pensionarului de cea de salariat. Pensia este o indemnizatie pentru un trai decent la batranete.
Viata de pensionar este la fel pentru toti, pensii foarte diferite nu se justifica, obligatia statului este de a asigura un trai decent pentru toti cetatenii, nu de a stabili privilegii.
Organizatiile sindicale semnatare
Federatia Sindicala Hermes- presedinte Mugurel Popescu;
Federatia Sindicatelor Libere din Romania- presedinte Florian Marin;
Sindicatul Liber „Dr. Ion Cantacuzino”din Institutul Cantacuzino Bucuresti- presedinte Catalin Bazac;
Sindicatul Salariatilor din Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica”Ion Luca Caragiale” Bucuresti – presedinte Cristina Briciu-Dan;
Sindicatul I.N.F.L.P.R. „Radiatia”Magurele – presedinte George Epurescu;
Sindicat ETOS Tarom- presedinte Georgiana Luca;
Sindicatul National Tehnic Tarom- presedinte Aurel Curdov;
Sindicatul „Universitas” din Universitatea Bucuresti- presedinte Mircea Mincu;
Sindicatul Independent al Personalului din ASE Bucuresti- presedinte Voicu Paun;
Sindicatul F.I.R.E.S. – Universitatea Eftimie Murgu – Resita-presedinte Cristian Rudolf;
Sindicatul Solidaritatea 2013 – Motru-presedinte Nicu Bunoaica;
Sindicatul INCDI Prosilva- presedinte George Garbacea.

VIDEO. Doi foști PSD-iști, pușcăriașul Adrian Severin și „circarul” Bogdan Stanoevici, agită protestul cu iz rusesc, anti-vaccinist, din Piața Victoriei

Din gânirea unui patriot

Vali Laver în Basisti pana la capat
Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, text care spune „și în alte dăți, calitatea umană a celui ales va arăta și gradul de educație al celor care I-au ales..' Corneliu Coposu”C

joi, 14 mai 2020

Psd-ul nu se dezminte:minciuna, cârdășia, furtul, interesul personal, astea primează la acest „partid”.

Ioan Tigmeanu şi Maria Ciofu au distribuit un link.

O scrisoare-avertisment adresată poporului român de un profesor sârb de istorie

Foto: profesorul sârb Miodrag Stanojevic.

În lipsa unei reacţii ferme româneşti, un istoric sârb “îi pune la punct” pe extremiştii maghiari.

Să citim în cele ce urmează un text scris de profesorul sârb de istorie Miodrag Stanojevic, din Voivodina, cunoscător al limbii române, în care acesta prezintă magistral adevărul despre istoria ungurilor și despre pretențiile lor absurde, demonstrând încă o dată că somnul politicienilor naște duşmani şi trădători pe pământ românesc.

Aflat în urmă cu ceva vreme în trecere prin Satu Mare, acesta a transmis redacției cotidianului local, Gazeta de Nord Vest, o scrisoare cu următorul conţinut:


Vă propun un exerciţiu de imaginaţie…

Ce s-ar fi întâmplat dacă:

    – un român ar fi dat foc la Budapesta unei păpuşi reprezentându-l pe Kosuth Lajos

    – un turist german ar fi incendiat la Tel Aviv o păpuşă reprezentându-l pe David Ben Gurion (n.r. primul premier al Israelului) sau pe Golda Meir (n.r. de asemenea premier al Israelului)

    – un ungur din Vojvodina ar fi incendiat la Novi Sad o păpuşă reprezentându-l pe Milos Obilic, eroul naţional al sârbilor de la Kosovopolje.

    Meciul Steaua – Ujpest : la intrarea în România, suporterii unguri aflaţi în tren au afişat “Transilvania aparţine Ungariei”, iar pe stadionul Steaua din Bucureşti au afişat românii = ţigani.

Acelaşi scenariu:

– ce s-ar fi întâmplat dacă Ujpest ar fi jucat la Beograd cu Partizan sau Steaua Roşie.

    Oare ar fi avut curajul ungurii să afişeze mesajele “sârbii = ţigani sau Vojvodina aparţine Ungariei”?

    Nu, nu ar fi îndrăznit, iar dacă ar fi fost atât de tâmpiţi să o facă, în aceeaşi seară ar fi cinat în Infern.

    De ce îşi permit asta în România? De ce nu îşi permit acelaşi lucru în celelalte ţări unde au minorităţi maghiare şi revendicări revizioniste, adică Slovacia, Serbia, Ucraina?

    Simplu, pentru că ei ştiu (aşa cum au menţionat în “Traseul Legendelor Sătmărene)” că românii sunt “un popor paşnic, binevoitor şi primitiv” şi, completez eu, un popor “imbecil de tolerant”.

Totodată ei ştiu că slavii (din Slovacia, Serbia, Ucraina) nu sunt aşa. Şi nu îşi permit.

Afirm cu tărie că nu există nicăieri în lumea civilizată o ţară care să acorde atâtea drepturi unei minorităţi alogene cum acordă România minorităţii maghiare.

Şi totuşi nu vor fi mulţumiţi niciodată, sâcâindu-vă perpetuu (ca un ţânţar în miezul nopţii) cu aceeaşi pretenţie imbecilă: autonomie.

    Tupeul lor se manifestă şi prin faptul că ei consideră ca fiind similară pretenţia lor de autonomie teritorială în România cu cea a catalanilor din Spania, ignorând cu bună ştiinţă marea diferenţă: catalanii sunt băştinaşi în Spania, pe când maghiarii sunt alogeni asiatici în România.

   Pe lângă “valahi puturoşi”, maghiarii vă mai numesc şi “mămăligari”.

Îşi permit asta în ţara voastră.

Sunt derutat şi confuz, neputând înţelege cum este posibil să nu existe în rândurile poporului român, “paşnic, binevoitor şi primitiv” un profesor de istorie altruist care să explice ungurilor ABC-ul istoriei lor efemere:

  – în anul 700 sunt menţionaţi în cronicile coreene ca fiind nişte nomazi primitivi care jefuiau prin nordul Coreei şi estul Chinei.

– în 896, şapte triburi maghiare şi trei triburi de turci khazari, fugărite din stepele Asiei de către pecenegi, se stabilesc în Panonia (locuită atunci de slavi, valahi, avari, germanici), în total 225.000 de nomazi sub conducerea lui Arpad.

Prima lor preocupare după stabilirea în Panonia a fost jaful (logic).

Incursiunile lor sângeroase s-au desfăşurat în toată Europa, ajungând până în Spania, până când Otto I cel Mare i-a umilit la Lechfeld în 955.

– Ştefan cel Sfânt (997 – 1038) unifică triburile ungureşti şi le creştinează. Totodată începe şi procesul de maghiarizare agresivă a populaţiilor din jur: germanici, valahi, slavi, acest proces fiind de fapt esenţa strategiei de supravieţuire a acestui mic popor migrator asiatic în Europa.

Personalităţile proeminente ale istoriei lor nu au fost unguri: Matei Corvin, Petofi Sandor (Petrovici Alexandar – sârb, părinţii lui nu cunoşteau limba maghiară), Kosuth Lajos – slovac, precum şi majoritatea regilor Ungariei.

  În 1910 un istoric maghiar recunoaşte că doar 10% din unguri sunt urmaşii celor şapte triburi maghiare stabilite în Europa în 896, restul fiind populaţii maghiarizate de-a lungul timpului (valahi, germanici, slavi).

De fapt cum ar putea un ungur blond din zilele noastre să fie urmaşul cetelor mongoloide venite în Europa în secolul IX ?

Ceea ce trebuie accentuat este faptul că începând de la Ştefan cel Sfânt şi până la dispariţia regatului ungar în 1526, Transilvania nu a făcut parte niciodată din regatul ungar, fiind întotdeauna voievodat autonom.

– Înfrângerea maghiarilor de la Mohacs din 1526 în faţa turcilor şi cucerirea capitalei Buda în 1541 are ca urmare dispariţia de pe harta Europei a regatului ungar. Partea occidentală a Ungariei a fost anexată de Imperiul Habsburgic, iar restul, inclusiv Buda, devenea paşalâc turcesc.

  Transilvania rămânea principat independent sub suzeranitate otomană.

– După respingerea asediului otoman asupra Vienei (1683), Imperiul Habsburgic ocupă teritoriul fostului regat ungar şi Transilvania, anexiunile fiind  recunoscute prin tratatul de la Karlowitz (1699).

   – În 1849 Kosuth Lajos proclamă Ungaria stat independent, dar intervenţia habsburgică şi ţaristă înăbuşă această pretenţie.

– În urma pactului dualist din 1867, Ungaria devine regat în cadrul imperiului Habsburgic (numit din acel momentimperiul Austro-Ungar), având constituţie proprie şi o oarecare autonomie.

– În 1918, în urma înfrângerii din primul război mondial, imperiul Austro-Ungar se destramă, Ungaria devine stat independent iar Transilvania alege să se unească cu România.

Trebuie să subliniez imbecilitatea revizioniştilor unguri.

Cum pot susţine că Transilvania a aparţinut Ungariei 1000 de ani, când regatul Ungariei a dispărut din 1541 până în 1867, perioadă în care a fost paşalâc sau provincie habsburgică, în timp ce Transilvania a fost voievodat autonom de la Ştefan cel Sfânt (997 – 1038) până în 1699 când devenea provincie austriacă (ca şi Ungaria de altfel).

Deci Transilvania şi-a pierdut independenţa în 1699 şi a aparţinut până în 1918 Imperiului Habsburgic, nicidecum Ungariei (care din 1526 până în 1867 nu a existat).

   – În 1940, în urma Dictatului de la Viena, o parte a Transilvaniei a fost cedată (pentru prima dată în istorie) Ungariei.

Asa arăta România în 1941 (în limba rusă), după ce fusese sfârtecată de ruși, unguri și bulgari, înainte ca generalul Ion Antonescu să preia frâiele armatei române și să dea ordinul reîntregirii...

Harta: Aşa arăta România în 1941, după ce fusese sfârtecată de ruși, unguri și bulgari, înainte ca generalul Ion Antonescu să preia conducerea Armatei României…

Până în 1944, când revine României, ce au făcut ungurii în Transilvania?

Ce ştiau mai bine: au ucis valahi şi evrei, consideraţi rase inferioare.

Gena lor asiatică i-a ajutat pe unguri să devină cei mai zeloşi executanţi ai teoriilor rasiale naziste, golind practic Transilvania de evrei.

                                iunie1941

Placuță comemorativa din Ip.

Plăcuță comemorativa la Ip, în Transilvania.

  În perioada 1940 – 1944, timp în care Transilvania a aparţinut Ungariei, populaţia evreiască de aici a scăzut cu 90%, marea majoritate fiind trimisă de către autorităţile maghiare către lagărele de exterminare naziste.

La fel s-au purtat şi în Serbia odată cu invadarea alături de germani a Iugoslaviei în 1941.

În încheiere, ca să sintetizez relaţia dintre băştinaşii valahi şi alogenii unguri, îmi îngădui un scenariu:

Un ungur pribeag bate la uşa unui valah. Acesta, ospitalier, îl primeşte în casă. Îi întinde masa, oferindu-i ce are mai bun în cămară.

Ungurul, în timp ce se ospătează, pune ochii pe nevasta valahului (frumoasă, bineînţeles) considerând că ar fi normal ca după ospăţ valahul să îi ofere şi un desert, adică nevasta.

Indignat de faptul că după ce s-a săturat, valahul nu-i oferă şi nevasta, ungurul îi trage o palmă zdravănă valahului şi încă una.

Înainte ca mămăligarul să se dezmeticească, ungurul fuge pe uliţă strigând din toţi rărunchii: săriţi oameni buni, că mă omoară valahul, sunt o victimă.

    Aşa că, valahi, fiţi înţelegători şi daţi-le şi nevasta, dar vă avertizez că nu le va ajunge.

    Următoarea lor dorinţă va fi casa voastră.”

Profesor Miodrag Stanojevic 

https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2019/09/03/o-scrisoare-avertisment-adresata-poporului-roman-de-un-profesor-sarb-de-istorie/