............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

luni, 19 octombrie 2015

Legea 217 reîntemeiază instrumentele de presiune şi cenzură. Scrisoare deschisă a numeroşi oameni de cultură

FOARTE IMPORTANT!
Augustin Buzura despre Legea 217 (legea Elie Wiesel): anticonstituţională, de o mare perfidie, scrisă de stafii staliniste
O stafie cutreieră Europa – stafia comunismului”. Vă mai amintiţi? Afirmaţia face parte din Manifestul Partidului Comunist al lui Marx şi Engels, apărut la Londra în 21 februarie 1848 – una dintre cele mai importante scrieri politice ale tuturor timpurilor.
Aşa cum ştim, stafia a colindat lumea, oprindu-se în cele din urmă în Răsărit, unde, schimbându-i-se înfăţişarea şi rostul, a luat, prin contribuţia decisivă a lui Lenin şi mai ales a lui Stalin, înspăimântătorul chip al morţii. Foametea cumplită, represiunile, Gulagul înseamnă zeci de milioane de morţi, ca să nu mai vorbim de suferinţele şi umilinţele îndurate de cei rămaşi în viaţă. Cum lumea-i plină de oameni raţionali care sunt convinşi că aşa ceva nu se poate, că numai la alţii, mai puţin evoluaţi, se întâmplă asemenea orori, s-a făcut ce s-a făcut pentru ca stafia stalinistă să existe, cu acelaşi chip şi cu aceleaşi obiceiuri, până în zilele noastre. Să fi fost fie şi numai Pol Pot, şi planeta ar trebui să se înfioare când aude vorbindu-se despre comunismul care a colindat şi mai colindă încă lumea, cu chipul şi psihologia create de Stalin.
Din nefericire, stafia nu vrea să moară, ci aşteaptă momentul potrivit, ba mai mult, reuşeşte să facă mereu act de prezenţă. În paranteză fie spus, îmi amintesc foarte bine că eram într-o ţară din Occident chiar pe vremea când apăreau primele volume din Soljeniţîn şi fusesem invitat la masă acasă la un ministru socialist, soţia lui fiind o celebră scriitoare feministă care polemizase cu Simone de Beauvoir pe nu mai ţin minte ce temă. Pentru a începe într-un fel conversaţia, domnul ministru s-a interesat dacă mi-am cumpărat ceva: aflase, cred, de la şoferul pus la dispoziţie de Ministerul Culturii că celălalt membru al delegaţiei, colegul meu, care din motive personale refuzase să mă însoţească, îşi cumpărase două valize încăpătoare de pantofi. Cât ar părea de ciudat, în acea capitală foarte culturală, refuzase orice contact, chiar şi unul epidermic, cu arta şi cultura în general. De exemplu, la un mare muzeu de artă, unde ne aştepta directorul, colegul meu i-a spus acestuia direct, fără ezitare: „Pe mine nu mă interesează muzeul dumneavoastră, dar, dacă tot sunt aici, îmi puteţi spune unde se pot mânca nişte stridii bune în acest oraş?”. Ca şi mine, directorul n-a prea înţeles cum de era posibilă o astfel de atitudine şi, în loc de orice alt răspuns, m-a luat de braţ şi m-a condus prin muzeu. Mă întrebasem atunci câţi români vor mai trebui să treacă prin acel birou pentru a şterge impresia lăsată de colegul meu? Iar pentru că vorbele zboară, şi mai ales cele proaste, m-am gândit că domnul ministru aştepta să-i vorbesc despre pantofi sau despre stridii, spre dezamăgirea lui, însă, am scos din geantă volumul întâi din Arhipelagul Gulag. „Tu vii din Est şi îţi dai banii pe o carte ca asta, reacţionară?” s-a revoltat el. N-am crezut nicio clipă că vorbeşte serios, mai ales că soţia lui scrisese şi teatru, ceea ce mă îndemna să-l suspectez de oarecari aptitudini actoriceşti. Şi, ca de atâtea ori când nu eram sigur pe ceva, mai amânam replica întrebându-mă: „Dar dacă…? Dar dacă e sincer?” Spre uimirea mea, nu mi-a lăsat timp de gândire. „Soljeniţîn este un scriitor reacţionar care spune pe faţă, fără echivoc: Uite ce se petrece dacă construiţi socialismul!” „Dar în cartea aceasta sunt zeci de milioane de morţi, ca să nu mai vorbesc de frică, umilinţă, disperare, foame…”, am încercat să-i răspund, însă nu mi-a lăsat timp pentru alte explicaţii. „Asemenea fapte se pot întâmpla numai în ţările subdezvoltate, primitive…”, m-a asigurat el şi nu l-am mai contrazis.
Aveam în minte toate numele mari ale politicii şi civilizaţiei noastre – morţi prin închisori sau la Canal ori luptători în munţi, care, cu arma în mână, amăgiţi că vor fi ajutaţi, apărau totuşi demnitatea unui popor vândut de prieteni. Dar pe atunci poporul acesta încă nu era învins. Abia acum, împotriva oricărei logici, prostia şi incultura au repurtat o victorie decisivă.
Din păcate, indiferent la ce oră a istoriei se află lumea, noi, românii, ne despărţim foarte greu de primul deceniu de după ultimul război, adică de primul deceniu comunist. Agresivitatea, ura, mârlănia, frica, delaţiunea şi minciuna nu erau excepţii, ci reguli de supravieţuire în anii în care lupta de clasă se ascuţea tot mai mult. În anii aceia am văzut cum se ardeau cărţi, m-am convins de performanţele şi eficienţa delatorilor, am văzut oameni împuşcaţi la câţiva paşi de mine, oameni înstăriţi, chiaburii, care populau închisorile, Canalul sau minele de aur şi de cărbune pentru simplul motiv că fuseseră mai harnici decât alţii.
Ştiam cine erau cei care „au băgat spaima-n burgheji”: „Ana, Luca şi cu Dej“, desigur, şi cui trebuia să-i fim recunoscători: „Du-te pasăre-n zbor lin/ La fereastra lui Stalin/ Şi-i spune că noi muncim/ Planul să-l îndeplinim“. Pe atunci, dacă a apărut un tractor, Stalin l-a făcut! S-a născut un copil? Stalin l-a făcut, cum glumise N.D. Cocea. Activiştii erau atotputernici şi lumea trebuia să ţină seamă de capriciile lor. Unul dintre cei mulţi care au trecut prin satul meu se lăuda că la o masă mânâncă 25 de plăcinte şi poate bea aproape un kil şi jumătate de ţuică, după care reuşeşte să ajungă acasă fără însoţitor. El ştia ce trebuie şi ce nu trebuie să citeşti, cu ce nu e bine să-ţi strici ochii.
Mi-am amintit de toată atmosfera din acei ani citind de acum celebra Lege 217: pare că a fost scrisă atunci de nişte stafii staliniste, iar acestea, bizar, au găsit nişte călăuze credibile care să le bage pe poarta din dos în cetate. Legea este nu numai anticonstituţională, ci de o mare perfidie, căci în spatele vorbelor se ascund doritorii unei viziuni unice, ca în deceniul evocat, asupra culturii şi istoriei românilor. Marile noastre valori trecute printr-un umilitor filtru politic, ceea ce înseamnă automat cenzură, poliţie politică, liste cu cărţi interzise, cărţi cu celebrele croşete etc.
Cu alte cuvinte, să ne iubim marile valori numai cu aprobare, numai în limitele unor sentinţe date de vreun institut specializat în a întreţine ura? De ce este nevoie de un nou război cu morţii din închisorile comuniste sau cu luptătorii din munţi? De câte ori pedepseşti post mortem pe cineva pentru aceeaşi faptă? Căci nu trebuie decât să fii onest pentru a ajunge la concluzia că nicio etnie, mare sau mică, puternică sau slabă nu are dreptul să ridice prima biblica piatră. Niciuna nu este fără de cusur şi fără de pată. Şi nicio convingere nu poate fi impusă prin legi, ordine, ordonanţe, ci numai şi numai prin dialog şi cunoaştere.
Cei tineri nu îşi pot imagina ce a însemnat cenzura şi dictatura unor analfabeţi şi nici nu au cum să simtă aerul de grotă ce însoţeşte o asemenea lege. Mai ales la noi, unde ignoranţa şi lenea intelectuală sunt la loc de cinste. Şi unde, imensa majoritate a intelectualilor nu dau semne că ar vrea ceva, că ar dori să impună vreo idee, vreun proiect în folosul ţării. O singură lozincă poate fi citită pe buzele tuturor: „Să ni se dea!”.
Am citit lista domnului Alexandru Florian, adică a Institutului Elie Wiesel, şi după cum se poate observa, incriminaţii – Eliade, Cioran, Vulcănescu, Crainic şi câţi vor mai fi fiind – le-ar face faţă cu uşurinţă tuturor cenzorilor şi teroriştilor culturali. Aşa cum s-a petrecut şi în cazul lui Eminescu, denigratorii nu sunt, în ultimă instanţă, decât nişte lustruitori de socluri sau nişte porumbei a căror „operă” o spală ploaia sau cei ce întreţin curăţenia oraşului.
Autorii legii pomenite nu au nicio autoritate intelectuală sau morală. Nu există. Şi atunci, de ce îi plăteşte guvernul? Pentru a stârni ura împotriva comunităţii evreieşti, o comunitate mică şi unanim respectată, la ale cărei sărbători sau festivităţi, toţi, indiferent pe ce poziţie socială ne-am afla, ne simţim onoraţi să participăm? N-aş spune că nu m-au întristat profund textele citite în ultimele zile. Institutul Wiesel egal un „gestapo evreiesc”. Ca să nu mai vorbim de numele unor torţionari sau al celor care ne-au adus comunismul „pe şenilele tancurilor sovietice”. Cam asta e tot ce a produs această lege, dincolo de marea gafă cu poetul şi eroul martir Ion Şiugariu, gafă care, printre altele, a dovedit că Ministerul de Externe este foarte departe de cultură şi că diplomaţii săi de la Bratislava, Steluţa Arhire şi Radu Coantă, nu sunt potriviţi nici măcar să măture frunzele din curtea Ambasadei.
Altfel, duşmanul nostru cel mai statornic este, deocamdată, prostia. Nu trebuie reinventaţi alţi duşmani, nici legionari, nici comunişti. Şi legionarii şi comuniştii aparţin istoriei şi trebuie să rămână în istorie. În sfârşit, şi ei merită o judecată dreaptă. Iar dacă nu facem niciun efort pentru a ne cunoaşte propria noastră istorie, ne-o vor preda alţii şi s-a văzut ce a ieşit din strădaniile unui Roller şi ceea ce începe să se vadă din strădaniile noilor internaţionalişti-globalişti.
În fine, în afară de năravuri, avem ceva şi din Evul Mediu: vrăjitoarele, care, se vede, nu şomează, dimpotrivă. În Transilvania, au fost arse pe rug vreo 500 până când Maria Tereza a curmat osteneala Inchiziţiei. O lege împotriva Inchiziţiei sau a vrăjitoarelor ar fi la fel de îndreptăţită ca şi aceasta contra legionarilor. Şi n-am nicio îndoială că s-ar găsi trei oameni cu suflet bun care să o treacă prin filtrele intelectuale ale Parlamentului. De fapt, sunt sigur că s-ar putea apela pentru acest oficiu tot la cei trei: Antonescu, Gerea, Scutaru…
(Augustin Buzura: Lustruitorii de socluri, Revista Cultura)

Memorie Culturală: Scrisoare deschisă către Președintele României, Guvernul României, Parlamentul României, Avocatul Poporului

Noi, profesori universitari, artiști plastici, scriitori, cercetători, doctoranzi în domeniul literelor, artei și științelor umane, membri și colaboratori ai Fundației „Credință și Creație”, reuniți la Mănăstirea Putna cu ocazia colocviului „Etica memoriei” (20-23 august 2015), atragem atenția asupra riscurilor pe care le generează promulgarea Legii 217/2015, o lege de inspirație stalinistă, o lege neconstituțională, discriminatorie și abuzivă.
Ea nu răspunde unei nevoi sociale, în schimb instituie delictul de opinie. Pe baza ei vom avea din nou deținuți politici, ca în anii ’50 ai secolului trecut, vor fi arestați din nou oameni nevinovați, la fel ca în timpul totalitarismului comunist. Cine își arogă dreptul de a stabili că o părere critică sau o judecată de valoare exprimate cu referire la o persoană, la un popor sau la o altă cultură reprezintă „ură rasială”? Cu ce drept atașamentul față de valorile naționale, față de tradiția și identitatea proprie ar putea fi echivalate de cineva cu promovarea „superiorității unei rase” sau „incitarea la xenofobie”?
Rolul unei legi nu este să rescrie istoria. Cu atât mai mult, o lege nu poate să interzică memoria, să îngrădească libertatea de exprimare și de evaluare în domeniul culturii naționale. Legea 217 reîntemeiază instrumentele de presiune și cenzură, la fel ca în timpul regimului comunist. Prin litera ei, sunt incriminate personalități pentru apartenența lor ideologică. Trebuie știut însă că, în Constituția României, niciun cetățean nu este discriminat pe motiv de rasă, naționalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, opinie, apartenență politică, avere sau origine socială.
În orice democrație autentică, oricare cetățean are dreptul să-și exprime ideile și oricine le poate combate, uzând tot de dreptul la libera exprimare.
Noi pledăm, prin urmare, pentru libertatea memoriei, pentru posibilitatea de a cerceta din punct de vedere științific trecutul, fără autocenzură, fără teama că „promovăm” persoane sau personalități care au trăit înaintea noastră.
Nu suntem un popor de „bandiți”, „fasciști”, „legionari” sau „xenofobi”, cum ne-a calificat totalitarismul comunist, regim vinovat de atâtea crime. Astfel de false etichete le-au fost aplicate, în timpul comunismului (regim calificat în mod oficial drept „ilegitim și criminal”), unora dintre marii intelectuali interbelici, care constituiseră adevărate modele culturale pentru generații întregi și care, din punct de vedere spiritual, au influențat benefic societatea noastră, în întreaga ei evoluție.
În cadrul Fundației „Credință și Creație” – și în jurul ei – suntem oameni iubitori ai literelor, artei și culturii românești și universale, adepți ai unui umanism autentic și respingem orice extremism și orice violență – de oriunde ar veni ele –, ca și răsturnarea ordinii constituționale.
Solicităm, în consecință, abrogarea Legii 217/2015, ca fiind antidemocratică și generatoare de nedreptăți, punând în pericol armonia socială.
Alături de noi, inițiatorii acestei scrisori, au aderat – și pot să adere în continuare la această solicitare – asociații, semeni de-ai noștri, oameni cu demnitate, onorabilitate și respect pentru libertatea de opinie.
19 octombrie 2015

duminică, 18 octombrie 2015

A început oficial cenzura internetului în România! ONG-urile trag un semnal de alarmă

Asociaţia pentru Tehnologie şi Internet (ApTI) alături de alte cinci organizaţii nonguvernamentale avertizează opinia publică asupra faptului că în România a început oficial cenzura internetului. Potrivit celor şase organizaţii, o instituţie administrativă (Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc, ONJN) şi-a luat rolul de cenzor al site-urilor web pe care utilizatorii români le pot accesa.
Această cenzurare a internetului a devenit posibilă în temeiul legii nr. 124/2015, promulgată pe 12 iunie 2015, care, la art. 10(7) stipulează că: „Furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice [...] sunt obligaţi să respecte deciziile Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N. referitoare la restricţionarea accesului către site-urile de jocuri de noroc neautorizate în România, precum şi cele referitoare la reclamă şi publicitatea acelor jocuri de noroc organizate de către un operator de jocuri de noroc nelicenţiat în România”.
La 12 zile de la promulgarea acestei legi, ONJN a adoptat, fără dezbatere publică, o decizie, publicată pe site-ul instituţiei abia după o lună de la adoptare, care nu numai că obligă furnizorii să blocheze accesul la unele site-uri prin DNS (sistem de nume de domeniu), ci şi să redirecţioneze utilizatorii către un site găzduit de STS (serviciu de telecomunicații speciale) – vezi aici.
La sfârşitul lunii iulie, ONJN trimisese deja o somaţie în acest sens la adresa furnizorilor de internet prin care îi obligă să implementeze această decizie.
ApTI împreună cu alte cinci organizaţii non-guvernamentale – ActivewatchAPADOR – CHCJI,CRJI şi Fundaţia Ceata – au avertizat de anul trecut ONJN că aceste măsuri încalcă drepturi fundamentale, însă instituţia respectivă a ignorat pur şi simplu demersul ONG-urilor, inclusiv cererea de dezbatere publică înainte de adoptarea actului normativ.
În consecinţă, miercuri, 19 august, cele şase organizaţii au trimis o nouă cerere către ONJN, „sperând că în ceasul al 12-lea decidenţii din această instituţie vor înţelege că nu este vorba despre o simplă chestiune tehnică, ci despre o măsură cu efecte nebănuite”.
De asemenea, ONG-urile au adresat în cursul zilei de 19 august o scrisoare deschisă furnizorilor de servicii internet, cerându-le acestora să ia o poziţie publică pe acest subiect şi să ceară să rămână furnizori tehnici de servicii, nu instrumente de cenzură. De asemenea, ONG-urile le mai cer furnizorilor de internet să acţioneze în instanţă şi să ceară suspendarea măsurii până la decizia instanţelor competente. Apelul către furnizorii de internet poate fi accesat aici.
Ce implică decizia ONJN?
Furnizorii de servicii internet vor fi obligaţi să implementeze un sistem de filtrare a site-urilor, obligatoriu, pentru toţi clienţii lor. Aceştia vor deveni practic cenzorii informaţiei accesate de orice utilizator român. De asemenea, conform deciziei ONJN din 24.06.2015, aceasta înseamnă şi că STS, cel puţin, va putea colecta toate adresele IP ale utilizatorilor de internet de pe teritoriul României care încercă să acceseze acele site-uri, semnalează ONG-urile.
În opinia celor şase organizaţii, acest fapt ridică mai multe probleme, respectiv instituie cenzura conţinutului pe internet, încalcă dreptul la viaţa privată prin alterarea confidenţialităţii comunicaţiei electronice. Mai mult, interceptarea unei transmisii de date informatice este o infracţiune iar blocarea prin DNS creează o serie de probleme indirecte tehnice de securitate informatică. De asemenea, măsurile sunt tehnic inutile şi pot fi uşor depăşite.
Cenzura conţinutului pe internet
În comunicatul de presă se reaminteşte că Uniunea Europeană a inclus în directiva 2002/21/CE privind comunicaţiile electronice obligaţia pentru statele membre ca accesul la internet să nu poată fi blocat sau limitat în mod abuziv. Or, blocarea site-urilor web prin intermediul furnizorului de servicii internet constituie o măsură de cenzură a conţinutului online, măsură ce ridică probleme serioase în ceea ce priveşte respectarea drepturilor omului în general şi a dreptului la liberă exprimare în particular.
Mai mult, internetul şi site-urile web sunt unanim recunoscute ca mijloace de comunicare în masă, astfel blocarea acestora în mod arbitrar riscă să contravină Constituţiei României care prevede că „cenzura de orice fel este interzisă” şi că „nicio publicaţie nu poate fi suprimată”. De asemenea, faptul că o autoritate administrativă, şi nu o instanţă de judecată, poate să decidă, fără posibilitate de apel, că un anumit site nu trebuie să fie accesat de către utilizatori ridică probleme ale constituţionalităţii deciziei.
Raportorul ONU cu privire la libertatea de exprimare concluzionează cu privire la acest subiect: „Măsurile de blocare constituie o modalitate inutilă şi disproporţionată de a atinge scopul declarat”. De altfel, la nivel mondial sunt deja documentate cazuri în care, în funcţie de metoda tehnică folosită, blocarea a dus la imposibilitatea accesului la site-uri 100% legale, dar găzduite pe acelaşi IP, sau la blocarea unui site întreg (de ex. Wikipedia sau Instagram) pentru un singur conţinut discutabil.
Aceste aspecte sunt cu atât mai importante cu cât se doreşte nu numai crearea unei liste negre cu societăţi „neautorizate” care va fi transmisă furnizorilor de internet, dar şi identificarea site-urilor care în cadrul unor activităţi de marketing, reclamă, publicitate sau alte activităţi cu caracter promoţional, oferă legături către jocurile de noroc neautorizate în România, arată ONG-urile, adăugând că acest demers induce un real pericol de apariţie a unor decizii arbitrare cauzate de interpretabilitatea acestei prevederi. „O pagină de Facebook este un site? Un videoclip pe Youtube.com este promovare? Dar pe Trilulilu.ro? Dacă Google.ro afişează rezultate care promovează site-uri de pariuri neautorizate, va fi blocat? Dar Google.com?”, întreabă asociaţiile.
Nu în ultimul rând, implementarea unui astfel de sistem de blocare a site-urilor de către furnizorii de servicii internet înseamnă că sunt create şi puse în funcţiune o serie de instrumente de cenzură care pot fi extinse foarte uşor la alte domenii. Iar odată blocarea internetului acceptată şi sistemul tehnic pentru implementarea acesteia pus la punct, din ce în ce mai mulţi vor cere ca din ce în ce mai multe lucruri să fie cenzurate.
Astfel, în Italia, sistemul de blocare a internetului a fost creat, iniţial, tot pentru a împiedica accesul la jocuri de noroc online neautorizate pentru ca, de la o listă simplă în domeniul jocurilor neautorizate de noroc din 2006 să se ajungă astăzi la o listă complexă de site-uri blocate, din care peste 900 de site-uri au fost adăugate de poliţia italiană fără intervenţie judiciară. Iar Italia nu este singurul astfel de exemplu, o situaţie similară înregistrându-se şi în Franţa.
Încălcarea vieţii private prin alterarea confidenţialităţii comunicaţiei electronice
Furnizorii de servicii internet (ISP - Internet Service Provider) au obligaţii de asigurare a confidenţialităţii comunicaţiilor electronice, pe care doar le intermediază din punct de vedere tehnic. Or, o decizie de blocare şi redirectare prin ISP a unui site intervine în comunicarea dintre utilizatorul de internet şi site-ul respectiv şi îl retrimite, fără a-l anunţa în prealabil, către un alt site, în cazul nostru unul operat de o instituţie militarizată.
Prin această acţiune, ISP-ul transmite STS toate datele de trafic care pot identifica un utilizator de internet, încălcând Art. 4 din legea 506/2004 privind viaţa privată în sectorul comunicaţiilor electronice, precum şi legea 677/2001 prin transmiterea unor date personale (cum ar fi adresa IP) unor terţi, fără informarea sau consimţământul utilizatorului.
Respectând principiul ierarhiei actelor normative, un ordin al unei autorităţi administrative nu poate încălca dispoziţii imperative ale unei legi sau să încalce drepturile fundamentale.
Interceptarea unei transmisii de date informatice este o infracţiune
Interceptarea unei transmisii de date informatice este o infracţiune conform Art. 361 din noul Cod Penal. Incriminarea penală a unei astfel de fapte este impusă de faptul că o astfel de activitate reprezintă în practică o alterare a funcţionării corecte a sistemelor şi reţelelor informatice.
Or, decizia ONJN se pare că îi obligă pe ISP să desfăşoare o activitate tipic infracţională, în condiţiile unui cadru juridic nereglementat unitar. Dacă orice altă persoană fizică sau juridică ar face exact aceleaşi acţiuni ca cele mandatate de ONJN, ar fi cu siguranţă un infractor conform Codului Penal român în vigoare.
Blocarea prin DNS creează o serie de probleme indirecte tehnice de securitate informatică.
Conform studiilor publicate de ICANN, principala autoritate care administrează resursele internetului, blocarea site-urilor şi blocarea prin DNS, în special, împiedică implementarea unor mecanisme de securizare a DNS-ului care sunt esenţiale pentru funcţionarea corectă a internetului.
Măsurile sunt tehnic inutile şi pot fi uşor depăşite
Ca orice măsură de cenzură a internetului, măsurile propuse de ONJN sunt tehnic inutile şi pot fi uşor depăşite de orice utilizator de internet care ştie să caute pe orice motor de căutare cuvinte ca: Open DNSalternative DNSGoogle DNSVPNTor sau altele.
În schimb, măsurile ONJN vor crea infrastructura de cenzură a conţinutului pe internet care probabil va fi folosită şi de alţii pentru alte scopuri (vezi de ex. recentele măsuri de blocare a conţinutului în Portugalia pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor), arată cele şase organizaţii.
Autorii acestui apel, precum şi a scrisorilor deschise adresate ONJN şi furnizorilor de internet sunt ActiveWatch – www.activewatch.roAPADOR-CH – www.apador.orgAsociaţia pentru Tehnologie şi Internet (ApTI) – www.apti.roCentrul Român pentru Jurnalism de Investigaţie(CRJI) – www.crji.orgCentrul pentru Jurnalism Independent (CJI) – www.cji.ro, Fundaţia Ceata –www.ceata.org.
19 octombrie 2015

Statul Islamic, un pistol la tâmpla UE, cu trăgaciul la Washington?

Ehud Barak, fost premier al Statului Israel și fost deținător al portofoliilor Internelor, Externelor și Apărării, a făcut o declarație uluitoare, în luna iunie 2015, într-un interviu acordat postului de televiziune rusesc, de limba engleză, Russia Today. Potrivit acestuia, ISIS, Statul Islamic, nu ar fi nici pe departe atât de puternic pe cât pare.
Cred că ISIS a avut succes într-o anumită măsură deoarece nu se confruntă cu un efort concentrat care să distrugă această organizație. În realitate, nu sunt mai mulți de 30 – 40.000 de oameni. Practic, ceea ce au avut de înfruntat la Ramadi și în alte părți din Irak sunt armate care nu vor să lupte. Când o armată nu vrea să lupte, nu ai nevoie de prea multă experiență pentru a învinge. ISIS nu a avut de dat până acum nicio bătălie adevărată”. „Putem învinge ISIS în două zile!”, ne lasă cu gura căscată fostul ministru al redutabilei armate israeliene.
Câteva zile mai târziu, trei atentate teroriste au zguduit trei țări - Franţa, Tunisia şi Kuweit. În urma lor, bilanțul provizoriu a fost cutremurător. În Tunisia au fost uciși 37 de turiști străini și 20 au fost răniți, în Kuweit 25 de șiiți aflați la rugăciune şi-au pierdut viaţa şi peste 200 au fost răniți. Atentatul din Franța, eșuat de la proporțiile plănuite de autor, a avut o singură victimă. În cadrul lui a apărut însă o tragică premieră: prima decapitare jihadistă de pe teritoriul Europei. În 24 de ore, toate cele trei atentate fuseseră revendicate de către Statul Islamic.
Revenind la prima informație, fără doar și poate generalul Ehud Barak știe bine ce vorbește. În afară de funcțiile deținute, arătate mai sus, unele ce pot părea doar politice (totuși, în Israel nu se joacă nimeni cu numiri pe pofta „inimioarei” cuiva, vorba unui clasic!), generalul de parașutiști Barak a fost ani întregi șeful Direcției de Informații Militare, după care a fost șeful Marelui Stat Major. Nu vreau decât să subliniez faptul că generalul poate fi crezut fără clipire, când spune că ISIS „nu este puternic” și că poate fi distrus într-un timp foarte scurt.
Informațiile potrivit cărora SUA ezită să intervină sau să sprijine forțele care se confruntă cu jihadiștii din gruparea Statul Islamic, din motive ce țin de opinia publică americană, sunt contrazise de sondaje: populația este preponderent favorabilă unor asemenea intervenții. Dacă lucrurile stau așa, precum spune generalul Barak, și problema este rezolvabilă în decurs de câteva zile, se nasc legitim o serie de întrebări.
De ce epidemia reprezentată de acțiunile Statului Islamic este lăsată să se transforme în pandemie?
Doar pentru că o asemenea amenințare – iată, după numeroase atentate, în premieră continentul se confruntă cu decapitări, cu atrocități ce nu păreau posibile aici – este în măsură să-i facă pe europeni să accepte bucuroși legi care să le restrângă drepturile și libertățile? Sau, pur și simplu, este o metodă de slăbire a statelor de pe continent, de fapt, a Uniunii Europene?
La sfârşitul lui septembrie 2015, președintele Iohannis a anunțat la Bruxelles că MAI va stabili câți refugiați din calea Statului Islamic va primi România. Vor fi de ordinul miilor, iar asta doar într-o primă etapă, aceea a relocărilor din Grecia și Italia, și nimeni nu va putea să știe cu adevărat cine și ai cui sunt.
Citiţi şi: 
Cum au pus umărul americanii la nașterea monstruosului Stat Islamic 
yogaesoteric; 19 octombrie 2015

sâmbătă, 17 octombrie 2015

De ce preia Germania cei mai mulţi refugiaţi

Cancelarul Angela Merkel a anunţat iniţial că Germania se aşteaptă la 800.000 de cereri de azil anul acesta, a deschis graniţa pentru refugiaţii sirieni şi a suspendat temporar regulamentele de la Dublin pentru a evita un dezastru umanitar în Ungaria. În prezent, ea a făcut o voltă, reintroducând controalele la frontiera cu Austria. Calculul este asimilarea primului val şi transformarea lui pe termen lung în forţă de muncă calificată.
S-a speculat mult în legătură cu poziţia Berlinului în criza refugiaţilor. Pare total paradoxal ca Angela Merkel, care declara eşecul total al multiculturalismului în Germania, să fie cea care-i îndeamnă pe nemţi să arate flexibilitate şi să-i primească cu braţele deschise pe sirieni. Scriam la vremea respectivă că multiculturalismul, servit ca un termen golit de sens de apologeţii corectitudinii politice, este un eşec total pentru că a încurajat separarea sub pretextul toleranţei. Referitor la ideologia Multi-kulti, care n-a fost decât o formă fără fond, Seyran Ateş, o apărătoare a femeilor musulmane abuzate de soţii lor în Germania, îmi spunea într-un interviu că „aceasta se bazează pe ideea potrivit căreia culturile care nu se amestecă deloc pot trăi separate, una lângă alta. Alăturarea unor culturi fără obiective şi valori comune nu este însă o soluţie bună pentru o societate multiculturală. Se discută în fiecare zi despre integrare şi migraţie şi toţi îşi dau cu părerea. Nemţilor le place să dezbată mult timp, dar problemele nu sunt rezolvate astfel, ci mai degrabă tocate, până ce se observă că ele s-au acutizat. De mulţi ani se încearcă minimalizarea efectelor emigraţiei şi menţinerea unui număr scăzut de nou-veniţi.”
Actualul val de imigranţi vine pe un fond deja problematic. Într-un serial realizat la Berlin am arătat care sunt problemele pe care le ridică integrarea musulmanilor în Germania. Seyran Ateş îmi vorbea deja despre instituirea de societăţi paralele, în care se practică un Islam mai conservator decât în Turcia, şi în care pe pământ german au loc crime de onoare şi căsătorii forţate. Germania, care până acum nu recunoştea că este o destinaţie de migraţie şi îi denumea pe turci Gastarbeiter (lucrători imigranți), amăgindu-se că aceştia se vor întoarce înapoi, este acum ţara care va primi cel mai mare număr de refugiaţi din UE.
Fluxul uriaş de imigranţi a forţat Germania să-şi schimbe total abordarea avută ani de zile legată de o politică de azil restrictivă, aproape peste noapte. Din păcate însă Willkommenskultur-ul nemţesc, un alt termen golit de sens, nu este echivalent cu capacitatea de a-i integra pe noii veniţi. Nu mult înainte de declanşarea exodului dinspre Orientul Mijlociu spre Europa, Germania s-a confruntat cu o largă mişcare populară împotriva Islamizării ţării, PEGIDA, care a apărut şi ca o reacţie la pericolul salafist. PEGIDA pare să se fi stins, dar ar putea căpăta amploare din nou odată ce criza refugiaţilor va pune la grea încercare capabilităţile statului german. Dincolo de germanii care i-au primit pe refugiaţi şi pe copiii lor cu bomboane şi jucării şi de numeroşii voluntari care s-au grăbit să-i ajute pe cei aflaţi în nevoie, există temeri în societate şi o extremă dreaptă tot mai agresivă care încearcă să profite de acestea. Numărul atacurilor asupra imigranţilor şi al incendierilor adăposturilor pentru refugiaţi creşte în fiecare zi.
În acest context, se pune întrebarea de ce Merkel a decis să deschidă larg uşile unor oameni care vor fi greu de integrat, deoarece au altă cultură, nu cunosc limba şi în multe cazuri nu au nicio educaţie. Un prim răspuns poate fi că Germania, cea mai puternică ţară a Europei din punct de vedere economic, trebuie să-şi asume acum răspunderea care-i revine pentru că s-a baricadat ani de zile în spatele regulilor de la Dublin, lăsând ţări precum Grecia şi Italia să ducă toată povara. Mai mult, declaraţia iniţială germană a fost că cei 800.000 vor veni oricum, atraşi de perspectivele unei vieţi mai bune, în Germania, fie că Berlinul vrea sau nu. Autorităţile germane au înţeles că ţările prin care trec refugiaţii nu-i vor putea opri şi neavând nici capacitatea de a gestiona problema pe propriul teritoriu, s-ar fi ajuns la o catastrofă umanitară. „Este o provocare majoră pentru noi, dar care era alternativa? Să aşteptăm până oamenii mor şi să avem scene oribile pe autostrăzile din Ungaria? Nu există alternativă”, ar fi declarat un consilier al lui Merkel, potrivit Reuters.
O altă explicaţie care a fost dată pentru generozitatea germană a fost aceea că Germania caută să-şi îmbunătăţească imaginea la nivel european, care a fost grav afectată de dictatul de austeritate impus Greciei, perceput în multe ţări ca urmărind interese naţionale şi electorale înguste şi egoiste. Merkel ar arăta astfel că este liderul binevoitor care îşi asumă responsabilitatea ce-i revine în calitate de conducător al celei mai puternice economii a Europei.
S-a vorbit, de asemenea, despre dorinţa Berlinului de a juca un rol mai important în Orientul Mijlociu, unde preluarea refugiaţilor ar fi apreciată de multe state arabe. Personal mă îndoiesc că Germania a acceptat costuri sociale, financiare, economice atât de mari doar pentru a-şi proiecta influenţa şi soft power-ul într-o regiune în care nu a fost un mare jucător.
Forţa de muncă suplimentară
Mai plauzibil pare calculul pragmatic, făcut după începerea fluxului migratoriu actual, că imigranţii vor deveni acea forţă de muncă calificată de care Germania are mare nevoie pentru a-şi salva economia, pe fondul unei îmbătrâniri accelerate a populaţiei, a creşterii speranţei de viaţă şi a unei rate a natalităţii foarte scăzute, cea mai mică din lume, de 8,2 naşteri la fiecare 1.000 de oameni, potrivit datelor Kiel Institute for World Economy, citate de CNN. „Dacă vom reuşi să-i instruim repede pe cei care vin la noi şi să le găsim locuri de muncă, atunci vom rezolva una dintre cele mai mari probleme pentru viitorul economic al ţării noastre: insuficienţa forţei de muncă”, declara la începutul lunii septembrie în faţa Bundestagului ministrul Economiei, Sigmar Gabriel, în acest sens.
Aceasta va fi una dintre principalele provocări. Firmele germane şi statul sunt dispuse să investească în cursuri de limbă şi stagii profesionale pentru ca refugiaţii să înveţe germana şi meserii practice precum brutar, instalator şi altele pe care nemţii nu vor să le practice. În Germania sunt la mare căutare ingineri, specialişti IT, instalatori, medici, asistente medicale şi, mai ales, îngrijitori pentru persoane în vârstă. De exemplu, Camera de Comerţ din Dortmund (HWK) a selecţionat 15 imigranţi, dintr-un grup de 85, proveniţi din Siria, Congo şi Eritreea, pentru a urma cursuri de calificare în meserii precum mecanici, electricieni, montatori de parchet sau opticieni, arată Reuters. Şi mai există multe iniţiative de acest fel.
Problema este că mulţi dintre refugiaţi sunt complet necalificaţi, iar unii dintre ei chiar analfabeţi, astfel încât statul german va trebui să investească serios în ei pentru a-i transforma în forţă de muncă calificată. Iar până vor deveni angajabili, asistenţa socială pentru imigranţi va pune presiune pe bugetul de stat, Ministrul Muncii, Andrea Nahles, estimând că numărul imigranţilor beneficiari de ajutoare sociale ar putea ajunge până la sfârşitul anului la circa 460.000.
Deocamdată Germania se bazează pe faptul că şomajul în ţară este la cel mai mic nivel de la reunificare, în jur de 6,4%, iar creşterea economică susţinută i-a permis guvernului să realizeze un surplus bugetar record de 21 de miliarde de euro în prima jumătate a anului. „Generozitatea este o chestiune de prosperitate, ceea ce Franţa, Italia şi Spania nu au”, explica în acest sens Josef Joffe, editorul săptămânalului Die Zeit.
Instituţii suprasolicitate
Guvernul Merkel a alocat peste 6 miliarde de euro pentru adăpostirea şi îngrijirea celor 800.000 de aplicanţi la azil ce sunt aşteptaţi să sosească anul acesta. Totuşi, odată cu venirea primului val de imigranţi, Landul Bavaria, unul dintre cele mai bogate, dă deja semne că este depăşit de situaţie. Primarul oraşului München, Dieter Reiter, a criticat lipsa de solidaritate a autorităţilor centrale şi a celorlalte Landuri, amintind că în capitala bavareză doar sâmbătă au ajuns 13.000 de oameni, în timp ce alte Landuri au preluat doar 8 autobuze cu 400 de oameni, potrivit Spiegel.
Vicecancelarul Germaniei, Sigmar Gabriel, a avertizat şi el pentru ziarul Tagesspiegel că „Germania este deja la limita capabilităţilor sale. Nu este vorba doar despre numărul de migranţi, ci şi despre viteza cu care sosesc care face situaţia greu de gestionat”.
Comunele şi Landurile au cerut deja mai mulţi bani de la centru, avertizând că alocările actuale sunt insuficiente. Mai mult, este nevoie de o suplimentare serioasă a personalului responsabil pentru ajutorarea şi integrarea refugiaţilor, de spaţii de cazare şi de accelerarea procedurilor de tratare a cererilor de azil în contextul în care Oficiul pentru migranţi şi refugiaţi este blocat de sute de mii de cereri vechi de azil nesoluţionate. La toate aceste probleme complicate, guvernul trebuie să găsească repede un răspuns.
În plus, potrivit unui sondaj Emnid realizat pentru canalul TV N24, doi din trei germani cred că guvernul face o treabă proastă sau foarte proastă în gestionarea crizei, ceea ce arată că costurile vor fi şi politice, nu doar economice. La o primă vedere, Merkel se află la al treilea mandat şi nu mai are ce pierde. De modul în care va gestiona criza refugiaţilor va depinde însă în mare parte cum va intra în istorie. Cancelarul a recunoscut că această criză va transforma Germania şi avea dreptate. Rămâne de văzut dacă ţara cea mai bogată a Europei va face faţă provocării sau va pierde controlul.
Schimbare de curs
Măsura reintroducerii controalelor vamale la graniţa cu Austria şi apelurile la un sistem de cote obligatorii la nivelul UE pentru împărţirea refugiaţilor arată că Germania, în ciuda încrederii afişate, este deja suprasolicitată, deşi valul de refugiaţi este abia la început. Merkel încearcă să împiedice o imigraţie masivă necontrolată, care ar prăbuşi ţara în haos, şi să câştige timp pentru a putea gestiona măcar fluxul deja intrat pe teritoriul german. De asemenea, aşa cum arăta BBC, schimbarea macazului este menită să-i liniştească pe aliaţii de la CSU şi autorităţile regionale, care se confruntă direct cu o provocare logistică uriaşă, şi să dea impresia că situaţia este sub control.
Pe de altă parte, anunţul reintroducerii controalelor la frontieră nu a avut însă efectul scontat de a pune presiune pe celelalte state europene să împartă povara cu Germania. Consiliul JAI al miniştrilor de interne s-a terminat fără niciun rezultat palpabil. Berlinul nu a reuşit să se impună şi să obţină solidaritatea esticilor.
de Matei Dobrovie
Sursa: epochtimes-romania.com

yogaesoteric
17 octombrie 2015

joi, 15 octombrie 2015

Tentativă de jecmăneală printr-un anunţ plasat la sala Pipera. Aviz amatorilor!

Vă semnalăm în cele ce urmează și totodată vă atragem atenția asupra unei situații recente în care un grup de romi a urmărit să înşele o persoană înscrisă la cursurile noastre printr-un anunţ plasat chiar la Sala Pipera. Sperăm ca în felul acesta să prevenim alte eventuale cazuri în care cursanţi ai şcolii noastre de yoga să cadă în capcana întinsă de aceşti interlopi. Vă prezentăm faptele relatate de o cursantă yoga. 

În urmă cu câteva săptămâni, mergând la cursul de yoga, doamna Z.C. a remarcat la avizierul de la sala Pipera un anunţ prin care o aşa-zisă „Echipă cu experienţă” îşi făcea reclamă pentru efectuarea a diferite servicii în domeniul construcţiilor, în special legate de izolaţii termice şi manoperă cu accesorii din tablă. În anunţ se menţiona că se oferă cinci ani garanţie a lucrărilor, reduceri de 15% din costuri şi… seriozitate. 

Întrucât doamna Z.C. avea nevoie de anumite reparaţii şi modificări în casă şi presupunând că „echipa” în cauză ar fi formată din practicanți yoga, în care putea avea încredere, dumneaei a fost interesată de ofertă şi a sunat la unul dintre numerele de telefon indicate în anunţ. Au urmat trei întâlniri pentru a se stabili o înţelegere, în care reprezentanţii „firmei” au părut a fi deosebit de amabili şi voluntari, fără a fixa însă un preţ al lucrării. Ei spuneau mereu „Lasă că ne înţelegem” şi că „Noi avem preţuri mici”. Lăsându-se convinsă de asemenea aparenţe, doamna Z.C. a fost de acord ca „meseriaşii” să se apuce de treabă, care ar fi durat câteva zile. La finalul primei zile de lucru ea a avut însă surpriza că lucrătorii cer deja un avans substanţial. Contrariată, a sunat la „domnul director Marian”, care a confirmat avansul şi chiar a precizat pentru prima dată şi preţul final al lucrării deja începute, preţ care consta într-o sumă enormă. Indignată de întorsătura pe care o luaseră lucrurile, doamna Z.C. a dorit să anuleze lucrarea şi să achite doar costurile primei zile de lucru, însă – o altă surpriză neplăcută – membrii echipei nu erau deloc dispuşi să accepte. 

A doua zi, la uşa doamnei Z.C. au apărut trei mustăcioşi mari şi graşi de etnie romă care au avut tupeul să ceară pentru acea primă zi de lucru echivalentul a două lucrări complete! Mai mult decât atât, pentru că doamna le-a explicat că suma e complet nejustificată şi că ea nici măcar nu are aceşti bani, cei trei au încercat să o intimideze și au început să blesteme, spunându-i că dacă nu are bani, atunci să le dea bijuterii sau telefoane mobile.  

Doamna Z.C. ne-a mărturisit că a scăpat foarte greu de respectivii romi, doar după ce i-a ameninţat că aduce poliţia.

Vă recomandăm aşadar să fiţi atenţi cu asemenea anunţuri dubioase şi, mai ales, să nu confundaţi buna-credinţă cu naivitatea, pentru a nu vă lăsa păcăliți.


yogaesoteric
15 octombrie 2015
 

miercuri, 14 octombrie 2015

Rusia face acuzații grave: SUA cunosc pozițiile Statului Islamic, dar refuză să le bombardeze

Ministrul de Externe al Rusiei, Serghei Lavrov, a acuzat Statele Unite ale Americii că refuză să bombardeze pozițiile Statului Islamic (ISIS), informează Agerpres.
Sper că nu trădez pe nimeni când afirm că unii parteneri din țări care fac parte din respectiva coaliție spun că au informații despre unde anume se află o unitate sau alta a Statului Islamic, iar comandantul coaliției – desigur, SUA – nu aprobă efectuarea bombardamentelor”, susține șeful diplomației ruse, citat de agenția de presă TASS. „Nu vreau să trag vreo concluzie – nu se știe niciodată ce fel de informații și considerații înalte deține șeful, iar ceilalți nu dispun de aceste date –, dar primim semnale în acest sens”, a spus el.
Lavrov a afirmat că analiza operațiunilor coaliției antijihadiste duce la „concluzii ciudate”.
Când analizezi operațiunile aviației țărilor din coaliție, se creează o impresie ciudată. Uneori se strecoară gândul că în afară de scopul declarat – combaterea Statului Islamic – această coaliție urmărește și alte obiective”, a afirmat Lavrov.
La 8 august s-a împlinit un an de când SUA și aliații lor din cadrul coaliției internaționale au început seria de atacuri aeriene împotriva jihadiștilor Statului Islamic pe teritoriul Irakului. În Siria, acțiuni similare au început să se desfășoare de la sfârșitul lunii septembrie 2014. În acest timp, SUA și partenerii lor au efectuat circa 6.700 de bombardamente ale căror costuri depășesc 3,7 miliarde de dolari”, scrie TASS, care adaugă că pentru atacurile aeriene într-o singură zi se cheltuiesc aproximativ 9,9 milioane de dolari.
Aceste declarații vin în contextul în care Rusia oferă asistență umanitară și militară statului sirian, în lupta cu forțele Statului Islamic.
yogaesoteric
14 octombrie 2015

marți, 13 octombrie 2015

Deconstruiţi, deconstruiţi!...

Motto: Pentru construcţia unei brave new world (minunata lume nouă!)
un non-loc, cu non-sens, în care non-omul trăieşte non-viaţa.
Deconstrucţia instituţiilor, a definiţiilor, golirea lor de orice sens, întoarcerea lor pe dos este o lucrare diabolică, este răsturnarea ordinii fireşti a lucrurilor. De altfel, sensul cuvântului „satan” în ebraică este „inamic”, „adversar”, „oponent” etc.
Al lui Dumnezeu şi al omului, bineînţeles.
Deconstrucţia căsătoriei şi a familiei are în vedere atomizarea societăţilor în indivizi care trăiesc toată viaţa o fleeting love (o dragoste plutitoare), doi câte doi, doi câte trei sau la grămadă, fără deosebire de sex.
Deconstrucţia se poate face prin forţă, prin forţa justiţiei, orbite sau oarbă din naştere (exemplu recent în SUA), prin practică (în vogă şi la modă) şi prin educaţie. Cu cât mai devreme, cu atât mai sigură reuşita. Copiii, elevii, tinerii sunt „antrenaţi” să gândească „gender revolutionary”, adică să pună sub semnul întrebării, să conteste, să sfideze regulile, limitele impuse de sistemul binar al genurilor bărbat-femeie, să decidă singuri asupra genului lor. Şi în Bucureşti există şcoli, licee (ex: Dante Alighieri) în care programe educaţionale pentru sănătatea mamei Geea (sic!) includ şi familiarizarea cu „gender revolution”! „Gender revolution” se strecoară în pachetele cu sponsorizări, fonduri, colaborări etc.
Un foarte interesant articol pe tema deconstrucţiei căsătoriei este acesta: The Deconstruction of Marriage. Şi traducerea în româneşte, după www.alianta-familiilor.ro:
Singura întrebare care merită a fi pusă despre căsătoria între persoane de acelaşi sex este dacă i-ar păsa cuiva cu orientare politică de stânga despre această cruciadă dacă nu i s-ar oferi privilegiul de a trece cu buldozerul peste încă o instituţie civilizatoare. Căsătoria între persoane de acelaşi sex nu are nimic de a face cu bărbaţi care vor să se căsătorească cu alţi bărbaţi sau cu femei care vor să se căsătorească cu alte femei, ci cu deconstruirea căsătoriei dintre bărbaţi şi femei. Acest adevăr este ceea ce mulţi bărbaţi şi femei înţeleg, dar le este greu să-l transmită mai departe unei generaţii pentru care căsătoria a fost deja deconstruită în mare măsură.
Statisticile arată că rata căsătoriilor este în scădere. Căsătoria este o instituţie în declin. Familia este o lumină pâlpâitoare în amurgul lumii occidentale. Deconstruirea este distrugere. Ţări întregi sunt în declin, populaţiile lor fiind înlocuite gradual de către imigranţi veniţi din ţări mai tradiţionale, a căror înţelegere a relaţiei dintre bărbat şi femeie este, în opinia occidentalilor, reacţionară. Acestor imigranţi poate le lipsesc tehnologiile avansate şi virtuţile civilizaţiei, iar concepţia lor despre căsătorie poate seamănă mai mult cu sclavia decât cu oricare ideal modern, însă cel puţin împlineşte scopul oricărui grup, trib sau al oricărei ţări – acela de a produce generaţia următoare.
Deconstruirea căsătoriei nu este doar o simplă problemă despre reviste care publică pe prima lor pagină fotografii cu bărbaţi sărutând alţi bărbaţi. Căsătoria între persoane de acelaşi sex este doar una dintre opririle temporare de pe un traseu care include creşterea ratei divorţurilor, scăderea natalităţii şi declinul responsabilităţii în rândul generaţiei cu vârste cuprinse între 20 şi chiar 30 şi ceva de ani. Fiecare pas făcut pe acest traseu demontează ceva din definiţia şi structura căsătoriei, până când nu va mai rămâne nimic. Căsătoria între persoane de acelaşi sex nu este inclusivă, ci ea constituie încă un demers spre eliminarea căsătoriei ca instituţie socială, prin deconstruirea ei treptată până când va înceta să mai existe.
Cum distrugi instituţii?
Există două moduri de a distruge un lucru. Poţi fie să-l izbeşti puternic cu ciocanul, cu ambele mâini, fie să-i ataci structura, până când ajunge să nu mai însemne nimic. Stânga politică nu a atacat frontal căsătoria, ci o deconstruieşte treptat, demontând câte unul din fundamentele acesteia, de la cele economice, la cele cooperative, apoi la cele emoţionale şi sociale, până când căsătoria nu va mai însemna nimic. Până când nu va mai exista niciun criteriu de deosebire între căsătorie şi o legătură temporară între membri de sex nedefinit, din motive care, datorită neclarităţii lor, nu pot avea niciun scop solemn sau relevant.
Similar, poţi aboli democraţia prin interzicerea votului sau o poţi aboli lăsând oamenii să voteze ori de câte ori doresc, lăsând copiii şi străinii să voteze, până la punctul în care nimeni nu mai vede rostul în a mai număra voturile sau a trata procesul cu seriozitate. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul căsătoriei sau al oricărei alte instituții. O poţi distruge prin scoaterea ei în afara legii sau o poţi distruge prin eliminarea rostului acesteia, până când devine atât de inclusivă, încât este absurdă. Fiecare aspect al căsătoriei este deconstruit şi apoi eliminat până când nu mai are nicio semnificaţie. Iar odată ce căsătoria nu va mai însemna un legământ pe viaţă între un bărbat şi o femeie, ci va fi redusă la o ceremonie fără nicio altă semnificaţie mai profundă decât cea a majorităţii ceremoniilor moderne, atunci deconstruirea şi distrugerea ei vor fi complete.
Deconstruirea căsătoriei a erodat-o mai întâi ca instituţie de durată, apoi ca instituţie exclusivă şi în cele din urmă ca instituţie cu un rost profund. Curentul celor care susţin că amână căsătoria până când ea va fi legiferată între persoane de acelaşi sex nu are în vedere egalitatea în căsătorie; aceştia doar invocă o scuză, pentru respingerea ei continuă.
Căsătoria între persoane de acelaşi sex nu a constituit niciodată adevărata miză. Miza a fost dintotdeauna căsătoria în sine. În lumea pe care ne-o pregătesc deconstrucţioniştii, va exista căsătorie, dar aceasta nu va mai însemna nimic. Asemenea unei vacanţe din care trimitem o vedere, ea va fi un eveniment, dar nu o instituţie. Doar un ritual învechit şi fără niciun sens mai adânc. Un exerciţiu egoist de căutare de atenţie şi sărbătorire a eului, fără vreun alt scop mai profund. Va fi un spectacol la fel de lipsit de profunzime precum bisericile şi sinagogile în care va avea loc.
Deconstruirea căsătoriei este doar o etapă pe drumul către deconstruirea genului masculin sau feminin, de la o stare de a fi, la o înclinaţie psihică. Declinul căsătoriei a fost precedat de deconstruirea rolurilor diferite ale celor două sexe. Mai departe, căsătoria între persoane de acelaşi sex este urmată de deconstruirea genului. Genul nu mai rămâne nimic altceva decât o identitate voluntară, ca un costum pe care cineva îl îmbracă sau îl dezbracă. Distrugerea rolurilor diferite ale celor două genuri a fost o premisă necesară pentru distrugerea genului în sine.
Fiecare deconstruire deschide drumul către următoarea deconstruire, neavând altă finalitate decât deconstruirea totală. Căsătoria între persoane de acelaşi sex nu este o destinaţie finală, aşa cum nici împlinirea dorinţei unor bărbaţi îmbrăcaţi în haine de femeie de a folosi toaleta pentru femei nu este o destinaţie finală. Deconstrucţioniştii nu se vor opri aici.
Egalitate şi deconstructivism
Egalitatea este doar un pretext pentru deconstruire. Dacă schimbi parametrii unui lucru, acesta va înceta să mai funcţioneze. Redefineşte-l şi lărgeşte-i sfera de definiţie şi va ajunge să nu mai însemne nimic. Un trandafir va mirosi la fel de frumos chiar dacă nu-i spui trandafir, dar dacă schimbi definiţia cuvântului «trandafir», astfel încât să însemne orice creşte din pământ, atunci conceptul la care făcea referire cuvântul «trandafir» s-a pierdut şi nu mai poate fi recuperat fară să revendici limbajul.
Programul de deconstruire socială al stângii politice este un război de idei şi concepte. Pretexte de egalitate sunt invocate, pentru a lărgi definiţiile instituţiilor şi ale modului de viaţă până când acestea devin atât de vagi, încât includ totul şi nimic. Odată ce o definiţie ajunge să includă orice, odată ce un «trandafir» reprezintă tot ceea ce răsare din pământ, atunci nu mai reprezintă nimic. Deconstruirea este un război împotriva definiţiilor, a limitelor şi a parametrilor. Este un război împotriva definirii cu claritate a lucrurilor prin criminalizarea limitării definiţiilor. În societatea deconstrucţionistă care are inclusivitatea ca mandat, exclusivitatea, în căsătorie sau în oricare alt domeniu, se loveşte imediat de dezaprobarea socială şi este incriminată ca fiind motivată de ură. Dacă binele social este realizat doar prin incluziune maximă şi toleranţă infinită, atunci orice formă de exclusivitate – a proprietăţii, a persoanei sau a ideilor – devine un act egoist care refuză impulsul colectiv de a face din toate lucrurile o proprietate comună, fară nicio valoare sau sens durabil.
Aşa cum Orwell a surprins, în romanul său «1984», tirania este, în esenţă, o problemă de definiţii. Este greu să lupţi pentru libertate, dacă nu ai cuvântul care o defineşte. Similar, este greu să păstrezi căsătoria, dacă noţiunea nu mai există. În societatea orwelliană, noţiuni umane elementare sunt schimbate în opusul acestora. Deconstruirea stângistă a valorilor sociale face acelaşi lucru cu instituţii esenţiale precum căsătoria, care devine un lucru nepermanent şi fără valoare sau natură stabilă.
Inversiuni şi neadevăruri
Marea înşelăciune a stângii politice este să facă lucrurile să însemne opusul a ceea ce sunt în realitate. Furtul devine punere la comun. Crima devine justiţie. Proprietatea devine furt. Fiecare deconstruire este însoţită de o inversiune, astfel încât un lucru ajunge ca, la o examinare atentă, să se dovedească a fi exact opusul a ceea ce pare a fi. Odată inversiunea realizată, el nu mai are acea valoare veche şi intrinsecă, ci una nouă, «emancipată».
Pentru a deconstrui omul, îi deconstruieşti convingerile şi apoi modul de viaţă. Deconstruieşti libertatea, până când ajunge să însemne robie. Deconstruieşti pacea, până când ajunge să însemne război. Deconstruieşti proprietatea, până când ajunge să însemne furt. Şi deconstruieşti căsătoria, până când ajunge să însemne relaţia dintre oricare grup de oameni pentru oricare durată de timp. Iar aceasta este opusul a ceea ce reprezintă căsătoria.
Deconstruirea căsătoriei face parte din procesul de deconstruire a sexelor şi a familiei, iar aceste deconstruiri, la rândul lor, fac parte din programul de deconstruire a omului. Când fiecare valoare elementară va fi făcută nulă şi neavenită, inversată şi făcută să fie aleatorie şi fără importanţă, atunci omul va fi la rândul lui o creatură fără importanţă, a cărui existenţă necesită modelare din partea celor care «se pricep mai bine».
Deconstruirea ultimă elimină naţiunea, religia, familia, până chiar şi genul, pentru a reduce sufletul omului la stadiul de tabula rasa, gata pentru a fi re-scris. Aceasta este adevărata miză. Nu este o luptă pentru dreptul la egalitate, ci pentru dreptul la definiţie. Problema nu este dacă bărbaţii se pot căsători între ei, ci dacă va mai avea vreo valoare căsătoria. Este o luptă pentru a păstra formele şi structurile unor concepte sociale esenţiale care ne definesc identitatea, astfel încât să mai putem păstra acele concepte în loc să acceptăm deconstruirea lor până la nulificare.
Întrebarea este dacă instituţiilor prin care viaţa noastră are sens li se va mai îngădui să păstreze acel sens. Iar această întrebare este o problemă de supravieţuire. Societăţile nu pot supravieţui fără definiţii. Popoarele nu dăinuiesc datorită faptului că ocupă un spaţiu geografic. Deconstruirea identităţii este şi o deconstruire a oamenilor. Aceasta este adevărata miză a luptei.”
Cu siguranţă, juriştii se vor adapta noilor „cerinţe”. Dar trebuie să ştie că astfel intră în categoria celor care smintesc lumea. „Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine orice sminteală.” (Matei 18,7)
Şi mai trebuie să-şi aducă aminte juriştii creştini sau să afle, dacă nu ştiu, că, de la Hristos încoace, căsătoria este o Taină (o lucrare dumnezeiască), instituită şi binecuvântată de însuşi Iisus Hristos. „Taina aceasta mare este; iar eu zic în Hristos şi în Biserică.” (Efeseni 5,32)
Aici se potrivesc şi se adeveresc aceste cuvinte: „Dar Duhul grăieşte lămurit că, în vremurile cele de apoi, unii se vor depărta de la credinţă, luând aminte la duhurile cele înşelătoare şi la învăţăturile demonilor, / Prin făţărnicia unor mincinoşi, care sunt înfieraţi în cugetul lor. / Aceştia opresc de la căsătorie şi de la unele bucate, pe care Dumnezeu le-a făcut, spre gustare cu mulţumire, pentru cei credincioşi şi pentru cei ce au cunoscut adevărul, / Pentru că orice făptură a lui Dumnezeu este bună şi nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulţumire; / Căci se sfinţeşte prin cuvântul lui Dumnezeu şi prin rugăciune. /.../ Vrednic de credinţă este acest cuvânt şi vrednic de toată primirea.” (I Timotei 4,1-5,9)
Dar, cum sminteala este globală, puţini mai iau seama la ce grăieşte Duhul (Duhul Sfânt) până-n ziua când trebuie predat bilanţul... Şi atunci, fiecare se va reconstrui sau deconstrui, pentru veşnicie, după cum a construit sau a deconstruit în această viaţă.
Nicuşor Gliga
Articol preluat din revista Lumea.
12 octombrie 2015

«Roboţii ucigaşi» – kalaşnikovul viitorului?

Peste o mie de experţi şi oameni de ştiinţă trag un semnal de alarmă în privinţa pericolului reprezentat de armele autonome. Ei se declară, într-o scrisoare deschisă, împotriva dezvoltării armelor bazate pe inteligenţă artificială. Printre semnatari se numără astrofizicianul britanic Stephen Hawking, patronulTesla Motors, americano-canadianul Elon Musk şi cofondatorul Apple, Steve Wozniak.
Ce s-ar petrece dacă un robot militar ar scăpa de sub control? Întrebarea provoacă nelinişte în rândul oamenilor de ştiinţă, care atrag atenţia că o cursă a înarmării cu aşa-numiţii „roboţi ucigaşi” ar fi o idee proastă.
Armele autonome au fost descrise ca a treia revoluţie în război, după praful de puşcă şi armele nucleare”, atrag atenţia semnatarii scrisorii deschise.
Nu este prima dată când renumitul astrofizician Stephen Hawking se pronunţă pe tema aceasta. Într-un interviu pentru BBC, din decembrie anul trecut, el atrăgea atenţia că omenirea ar putea să dispară, dacă armele autonome bazate pe inteligenţă artificială vor scăpa de sub control: „Formele primitive de inteligenţă artificială pe care le avem deja s-au dovedit foarte utile. Dar cred că dezvoltarea unei inteligenţe artificiale complete ar putea aduce sfârşitul civilizaţiei umane. Odată ce oamenii dezvoltă inteligenţa artificială, aceasta va scăpa de sub control şi se va dezvolta apoi de una singură. Oamenii nu vor putea face faţă şi vor fi eliminaţi într-un final.”
Totuşi, nu înseamnă că omenirea ar trebui să pună punct tuturor cercetărilor legate de inteligenţa artificială, spune Eric Horvitz, cercetător la Microsoft. El subliniază beneficiile acestei tehnologii în domenii precum sănătatea: „Uitaţi-vă câte a făcut tehnologia pentru societatea noastră, pentru socio-economie. De exemplu, în sistemul medical. Este incredibil! Cu ajutorul inteligenţei artificiale facem din ce în ce mai multe lucruri, pe care unii cred că doar oamenii deştepţi le pot realiza. Acest lucru aduce multă speranţă, multe posibile beneficii, dar şi unele preocupări, de exemplu, dacă această tehnologie va elimina angajaţii umani pe viitor sau dacă aceste maşinării vor deveni atât de puternice şi inteligente, încât nu vor mai putea fi oprite şi vor ajunge mai deştepte decât oamenii.”
Întrebarea de bază este cine va fi responsabil dacă o armă autonomă scapă de sub control? Un robot nu poate fi adus în faţa justiţiei şi nici sancţionat pe linie militară, întrucât nu e decât o maşinărie, atrag atenţia savanţii, care se tem că armele robotizate vor deveni „kalaşnikovul viitorului”.
yogaesoteric
12 octombrie 2015