............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

duminică, 11 noiembrie 2018

Proiectul fotografic al româncei Mihaela Noroc: «Atlasul Frumuseții», un mare succes internațional


 
Mihaela Noroc
Proiectul tinerei românce Mihaela Noroc intitulat Atlasul Frumuseții conține fotografii-portret de femei, realizate într-o călătorie de 2 ani în jurul lumii în care a poposit în 37 de țări.
Fiecare femeie, spune Mihaela, reprezintă diversitatea, o autenticitate a ceea ce înseamnă frumusețe în orice cultură: Iran, Etiopia, China, Amazonul, Noua Zeelandă…. Fotografierea unei femei, în ipostazele ei cele mai naturale, surprinde cel mai pur moment de sinceritate și seninătate despre care Mihaela spune că este „esența frumuseții feminine”.
Portretele realizate de Mihaela Noroc ne vorbesc prin sinceritatea ochilor care ne privesc, acel moment de o secundă, sau poate câteva secunde în care artista a surprins femeia respectivă prin lentila aparatului său de fotografiat.
Este o relație spirituală. Te adâncești în ochii ei, vezi în ochii ei povestea vieții ei, durerile, bucuriile ei, pentru că ochii nu mint niciodată!”, spune Mihaela.
Totul a început cu o călătorie în Etiopia unde Mihaela a descoperit frumusețea dată de simplitatea acelor femei. „Eu eram pasionată acasă de fotografia de portret, iar în călătorii făceam fotografia de călătorie și cele două se mixează foarte bine în Atlasul Frumuseții”, a declarat Mihaela pentru Agerpres.
Timp de 2 ani am adunat imagini din toate colţurile lumii, iar acum le-am aşezat cu emoţie în tablouri spectaculoase. Multe dintre fotografii au apărut în cele mai importante publicaţii ale lumii, dar acum vor putea fi văzute pentru prima oară, nemijlocit, la dimensiuni mari.”
Proiectul a fost lansat în premieră mondială în luna aprilie 2015 într-o expoziție deschisă la Palatul Știrbei din București. Potrivit fotografei Mihaela Noroc, Atlasul Frumuseţii” este „un proiect românesc, unic în lume”, care „nu putea să aibă premiera decât aici, acasă”.
Site-ul televiziunii internaţionale CNN posta în februarie 2015 câteva imagini din proiectul Mihaelei, citând cuvintele fotografei: „Frumuseţea înseamnă diversitate, iar eu am străbătut lumea pentru a o descoperi. În opinia mea, frumuseţea înseamnă să ţii în viaţă originile şi cultura. Să fii natural, sincer, autentic, special.”
Acesta este motivul pentru care fotografa română a cutreierat lumea pentru proiectul său Atlasul Frumuseţii, căutând să surprindă imagini ale frumuseţii în diferite ţări şi culturi”, preciza CNN.
Am văzut mulţi tineri încercând să imite alte persoane, să copieze trenduri internaţionale. Am realizat că frumuseţea înseamnă să fii diferit, să fii tu însuţi şi să îţi păstrezi moştenirea culturală”, declara Mihaela Noroc, pentru publicaţia britanică The Independent.
Şi tabloidul britanic The Daily Mail a prezentat proiectul: „Sunt o femeie de 29 de ani din România, care şi-a părăsit locul de muncă plictisitor şi a început o nouă viaţă. În urmă cu doi ani, mi-am luat rucsacul, aparatul foto şi am început să călătoresc în jurul globului, folosind economiile pe care le-am făcut în ani de muncă”, spunea Mihaela Noroc, citată de dailymail.co.uk.

Citiți și: 
yogaesoteric
11 noiembrie 2018

sâmbătă, 10 noiembrie 2018

Emmanuel Macron despre Eurafrica – tărâm de rasă mixtă al imigrației și încrucișării



O creștere a populației „explozivă” în Africa va face ca Europa să intre într-o epocă de migrație în masă „fără precedent”, a afirmat Emmanuel Macron, susținând că destinele celor două continente sunt „legate”.

Fenomenul migratoriu cu care ne confruntăm va fi unul istoric”, a declarat președintele francez într-o apariție televizată în luna aprilie a.c., în care a anunțat că „sărăcia cruntă”, „schimbările climatice” și „conflictele geopolitice” îi va împinge pe africani să năvălească în Europa „timp de mulți ani”. Pentru a-și susține punctul de vedere, Macron a remarcat creșterea „explozivă” a populației pe continentul african, adăugând că fenomenul a fost „descris foarte convingător” de către jurnalistul și profesorul franco-american Stephen Smith, într-o carte recentă intitulată Goana către Europa.

[Africanii] se îndreaptă în mare parte către Europa deoarece continentul [Europei] nu e o insulă, datorită locației noastre, și pentru că Europa își are destinul unit cu Africa”, a declarat cu vehemență personalitatea franceză pro-UE în decursul interviului de două ore.

Smith, expertul în problemele Africii la care a făcut referire Macron în timpul apariției sale pe BFMTV, estimează că numărul africanilor domiciliați în Europa va crește de la nouă milioane la 150-200 de milioane în următorii 30 de ani.

În cartea Goana către Europa, profesorul Universității Duke descrie un transfer de populație masiv, fără precedent, aflat încă în faza incipientă, despre care afirmă că va fi – „paradoxal” – provocat în mare parte de ajutoarele financiare occidentale ce vor finanța călătoriile migranților din Africa.

Susținând că dorește să ofere o părere de expert „imparțială” despre cum explozia demografică din Africa va afecta Europa, Smith a evidențiat în cartea sa un număr de scenarii diferite despre care crede că pot reieși din această situație.

Cel mai optimist” dintre acestea – potrivit Le Figaro – este „Eurafrica”, în care migrația în masă ar duce la o Europă „primitoare”, multiculturală, ce „ar îmbrățișa pe deplin noțiunea unui «tărâm de rasă mixtă al imigrației și încrucișării»”.
Acest scenariu ar presupune sfârșitul sistemelor de asistență socială în Europa, a spus Smith, remarcând incompatibilitatea imigrației pe scară largă și a programelor generoase de asistență socială.

Un alt posibil scenariu, „Fortăreața Europa”, implică o „bătălie în general considerată de necâștigat și chiar rușinoasă”, dar despre care Smith spune că „își are motivațiile și șansele sale de reușită”, remarcând eficacitatea tratatelor UE cu Libia și Turcia pentru a opri influxul de migranți.


Citiți și:


yogaesoteric
7 noiembrie 2018

vineri, 9 noiembrie 2018

Autodenunțuri tulburătoare ale insiderilor «pocăiți» din sistemul tehnologic infernal: «Există un scop ascuns în spatele întregii tehnologii»

 
Ziare.com: Fost preşedinte Facebook: „Am creat site-ul pentru a exploata vulnerabilitatea umană. Dumnezeu știe cum ne afectează copiii” 
http://www.ziare.com/facebook/utilizatori/fost-presedinte-facebook-am-creat-site-ul-pentru-a-exploata-vulnerabilitatea-umana-dumnezeu-stie-cum-ne-afecteaza-copiii-1488812
Facebook a fost creat pentru a exploata „o vulnerabilitate în psihologia umană”, iar impactul asupra utilizatorilor, în special asupra copiilor, poate fi extrem de serios.
O spune chiar unul dintre cei care au ajutat compania să devină gigantul de astăzi, Sean Parker, președinte fondator al Facebook, care a strâns o avere de miliarde în mare parte datorită site-ului lui Mark Zuckerberg.
Parker, în prezent președinte al Institutului Parker de Imunoterapia Cancerului, a participat la un eveniment organizat în Philadelphia, de site-ul de știri Axios, unde a vorbit despre progresele terapiilor pentru vindecarea cancerului. Cu acest prilej și într-un moment delicat pentru companiile de social media, a căror influenţă se afla în centrul unei investigații în Congresul american, antreprenorul de 38 de ani a făcut câteva dezvăluiri în legătura cu metodele de creștere folosite la Facebook încă din fazele sale incipiente.
Când site-ul se afla la început, povestește Parker, erau oameni care îi spuneau că nu sunt pe rețele de socializare, deoarece prețuiesc interacțiunile din viaţa reală. „Vei fi”, le răspundea el.
Nu știu dacă am înțeles cu adevărat consecințele a ceea ce spuneam”, a adăugat el, vorbind despre „consecințele neintenționate” care au apărut când Facebook a ajuns să aibă peste 2 miliarde de utilizatori.
Îți transformă relația cu societatea, transformă relațiile dintre oameni. Probabil că interferează cu productivitatea în moduri surprinzătoare. Dumnezeu știe cum afectează creierul copiilor noștri”, a spus Parker.
Încă de la început, obiectivul a fost crearea unui produs care să provoace dependența.
Cum îți consumăm cât mai mult din timp și din atenția conștientă”, a fost gândirea care a dus la crearea unor instrumente precum butonul „like”, a susținut Parker, echivalentul unei „mici doze de dopamină”, care îl încurajează pe utilizator să posteze mai mult. 
Este o buclă de feedback pentru validare socială, exact genul de lucru pe care un hacker ca mine l-ar crea, pentru că exploatezi o vulnerabilitate în psihologia umană“, a continuat el.
Inventatorii, creatorii – că sunt eu, că e Mark Zuckerberg sau că e Kevin Systrom de la Instagram –, toți acești oameni au fost conștienți de asta. Şi am făcut-o oricum”, a mai spus Parker, care are o avere estimată la 2,6 miliarde de dolari.
Parker, care anterior a fondat site-ul de partajare de fișiere Napster, s-a alăturat echipei Facebook în 2004, la cinci luni după ce site-ul a fost lansat, inițial doar pentru studenții de la Harvard. Rolul său în transformarea Facebook dintr-un proiect studențesc într-o companie reală a fost vital, în conformitate cu spusele lui Zuckerberg.
În 2005, poliţia a găsit cocaină într-o casă de vacanță închiriată de Parker, care a fost arestat. Deși ulterior nu a fost pus sub acuzare, scandalul nu a fost privit cu ochi buni de investitori, iar Parker a demisionat de la Facebook la scurt timp.
Folosesc aceste platforme, nu mă las folosit de ele”, a mai susținut Parker în Philadelphia.
Nu este singurul antreprenor din Silicon Valley care şi-a exprimat regretul față de tehnologiile la crearea cărora a contribuit.

Ziare.com: Ne-au făcut dependenţi de tehnologie, iar acum regreta. „Ereticii” din Silicon Valley se dezic de internet 
http://www.ziare.com/facebook/utilizatori/ne-au-facut-dependenti-de-tehnologie-iar-acum-regreta-ereticii-din-silicon-valley-se-dezic-de-internet-1484253
Câţiva foşti angajaţi Google, Facebook şi Twitter militează împotriva tehnicilor prin care aceste companii şi altele ca ele îşi influenţează miliardele de utilizatori. Sunt chiar oamenii care au creat, pe la 20 şi ceva de ani, produsele despre care spun că au ajuns să dea dependență, arată The Guardian într-un amplu articol.
În urmă cu zece ani, Justin Rosenstein a creat butonul „like” pentru Facebook. S-a dovedit a fi modul perfect de a exploata nevoia de aprobare a utilizatorilor. Ideea a fost preluată sub diferite forme de Twitter şi apoi de Instagram, iar succesul social a început să se măsoare în „like”-uri şi inimioare.
Astăzi, la 34 de ani, Rosenstein şi-a limitat drastic utilizarea de aplicaţii şi prezența pe site-uri ca acela la construcţia căruia a pus el însuşi umărul.
Rosenstein face parte dintr-un grup restrâns, dar în creştere, de „eretici” din Silicon Valley care denunţă amploarea luată de aşa-numita „economie a atenţiei”: atenţia unei persoane este, în era digitală, cea mai preţioasă resursă şi ea trebuie obţinută pentru ca acea persoană să fie motivată să cumpere bunuri sau să acţioneze într-un anumit fel. Aceşti disidenţi, designeri, ingineri sau manageri de produs sunt oameni care au lucrat direct la construirea lumii digitale de care încearcă acum să se elibereze.
Este foarte comun ca oamenii să aibă cele mai bune intenţii atunci când creează un lucru, dar acesta să aibă, în mod neintenţionat, consecinţe negative”, spune Rosenstein, care conduce acum o companie a cărei misiune este îmbunătăţirea productivităţii la birou, pentru jurnaliştii britanici.
Pe lângă faptul că generează dependență, tehnologia contribuie la fenomenul cunoscut ca „atenţie parţială continuă”, care limitează considerabil capacitatea oamenilor de a se concentra şi poate avea chiar un efect de reducere a IQ-ului.
Nir Eyal organizează conferinţe la care participanţii plătesc până la 1.700 de dolari pentru a învăţa cum să manipuleze oamenii pentru a le folosi produsele.
Tehnologiile pe care le avem s-au transformat în obsesii, dacă nu chiar în adevărate dependențe. Este impulsul de a verifica o notificare de mesaj, de a vizita YouTube, Facebook sau Twitter doar pentru câteva minute, trezindu-ne apoi că încă ne uităm la postări o oră mai târziu. Nimic nu se petrece din întâmplare, ci aşa cum au intenţionat creatorii lor”, spune Eyal.
Totuşi, în timp ce le spune ascultătorilor săi să nu abuzeze de designul persuasiv, Eyal apară tehnicile pe care le predă şi îi contrazice pe cei care compară dependența de tehnologie cu drogurile.
Nu ar trebui să îi învinovăţim pe producători pentru că produsele lor sunt atât de bune încât vrem să le folosim”, susţine el.
Oferă, pe de altă parte, sfaturi pentru a rezista tentaţiei. În casa lui, de exemplu, accesul la internet este oprit după un anumit interval. „Ideea este să ne amintim că nu suntem lipsiţi de putere. Deţinem controlul”, insistă Eyal.
 
Tristan Harris
Dar chiar sunt alegerile noastre?
Tristan Harris, un fost angajat Google care a devenit unul dintre cei mai vocali critici ai industriei, nu este de acord:
Minţile noastre pot fi manipulate. Alegerile noastre nu sunt aşa libere cum credem. O mână de oameni, care lucrează la o mână de companii din industrie, influenţează prin alegerile lor ceea ce milioane de oameni gândesc astăzi”, a spus Harris, care are 33 de ani, la o conferinţă TED din Vancouver.
Este modul în care LinkedIn exploatează nevoia de reciprocitate socială pentru a-şi extinde reţeaua, prin care YouTube şi Netflix pornesc automat videoclipuri şi următoarele episoade sau prin care Snapchat le arată utilizatorilor câte zile la rând şi-au trimis poze, încurajând comunicarea aproape constantă de teama de a nu pierde această „realizare”.
Companiile de social media pot influenţa chiar şi momentul în care o persoană primeşte „like”-uri pentru postările sale, asigurându-se că acestea ajung în momente de vulnerabilitate sau de plictis (da, este incredibil cât de bine au ajuns să îşi cunoască utilizatorii).
Aceste tehnici pot fi vândute celui care oferă cel mai mult, care poate fi un comerciant sau poate fi un grup din Moscova care urmăreşte să influenţeze rezultatul alegerilor în Winsconsin, susţine Harris.
Alte tehnici de manipulare constau în elemente de design precum culoarea roşie, care alertează, pentru notificări. Se profită de aceleaşi slăbiciuni psihologice care creează dependența de jocurile de noroc: recompensele variabile. Te aşteaptă o surpriză în spatele acelor iconuri roşii.
Prin aceeaşi logică se explică şi folosirea excesivă a mecanismului „pull-to-refresh”, implementat prima dată de Twitter, prin care se actualizează feed-ul.
Designerul care a dezvoltat mecanismul, Loren Brichter, spune că nu şi-a propus niciodată ca acesta să creeze dependentă.
Am doi copii şi regret fiecare minut în care nu le acord atenţie pentru că sunt distras de telefon”, spune Brichter.
La fel ca Rosenstein, a blocat anumite site-uri, a oprit notificările, încearcă să stea mai puţin pe Twitter şi ține telefonul în bucătărie noaptea.
Smartphone-urile sunt instrumente foarte folositoare. Dar creează dependență. Înainte nu eram suficient de matur pentru a mă gândi la lucrurile acestea”, recunoaşte Brichter.
Nu toţi din industrie sunt copleşiţi de vină
Aceste aplicaţii conectează oamenii. ESPN te anunţă că s-a terminat meciul, WhatsApp îţi oferă un mesaj gratuit de la o rudă din Iran care nu are abonament”, argumentează Chris Marcellino, care a lucrat la tehnologia prin care utilizatorii Apple primesc alerte în timp real de la dezvoltatorii de aplicaţii.
Este nevoie de reglementări. Dar ar putea fi prea târziu.
Roger McNamee, care a beneficiat substanţial de pe urma unor investiţii profitabile la Google şi Facebook, le reproşează acum celor două companii că misiunile lor originare au fost distorsionate de banii pe care i-au câştigat din vânzarea de reclame.
McNamee crede că ar trebui să existe norme mai stricte de reglementare, deşi se teme că au ajuns prea mari pentru a mai fi controlate. Iar dacă singura grijă este maximizarea profitului, riscăm să ajungem într-o distopie, mai spun oamenii citaţi de publicaţia britanică.
James Williams, un fost strateg Google, a creat împreună cu Harris grupul „Time Well Spent”, prin care militează pentru o schimbare a modului în care este gândit designul produselor digitale.
Potrivit lui Williams, nu statul atotştiutor imaginat de George Orwell este marea ameninţare la adresa democraţiei ci, aşa cum a prezis un alt scriitor britanic, Aldous Huxley, mai subtila putere a manipulării psihologice.
yogaesoteric
7 noiembrie 2018

miercuri, 7 noiembrie 2018

Economia se sufocă şi la un moment dat va cădea


Nu de mult, Eugen Teodorovici dădea asigurări că o nouă criză economică nu va veni. Cât de fundamentate sunt aceste asigurări? În opinia profesorului Mircea Coşea, situaţia stă cu totul diferit.

În timp ce ministrul de Finanţe dă, senin, asigurări că nu vine nicio criză, nu de aceeaşi părere este şi profesorul univ. dr. Mircea Coşea. Potrivit acestuia, există posibilitatea ca România să intre în criză şi să nu-şi mai poată onora plăţile, în condiţiile în care avem acum 3 deficite în creştere rapidă şi la un loc creează imaginea unei economii care se sufocă, nu mai are potenţial.

Coşea a explicat, într-un interviu acordat Ziare.com, că dacă guvernul va continua să se împrumute pentru a plăti salariile şi pensiile, lucrurile vor intra într-o curbă inevitabilă care va duce la căderea economiei.

Mai mult, prof. Coşea estimează că inflaţia va continua să crească şi îl critică sever pe guvernatorul BNR: „Trebuia să majoreze dobânda de referinţă, ca să mai tempereze inflaţia. Nu a făcut-o la cererea guvernului?

Situaţia este foarte gravă pentru că o economie intră într-o situaţie periculoasă atunci când există aşa-numita aliniere a planetelor, adică alinierea deficitelor. Avem acum 3 deficite în creştere rapidă şi la un loc creează imaginea unei economii care se sufocă, nu mai are potenţial.

Deficitul bugetar a crescut în primele luni foarte mult şi cu o viteză pe care nu am văzut-o până acum. Avem deficitul balanţei comerciale, adică importul este cu mult mai mare decât exportul, cu consecinţe pe curs şi pe inflaţie. A apărut şi deficitul contului curent, care este o expresie mai sintetică a celor două şi arată că România este în dificultate faţă de plăţile pe care le face în exterior.

Deci a fost semnalată posibilitatea declanşării unei crize. N-aş vrea să speriem lumea că va fi ca în 2009. Criza în România înseamnă o dificultate majoră a bugetului de a onora plăţile”, a declarat Coşea.


Citiți și:
Un senator român face acuzații grave: Peste jumătate din firmele străine nu au plătit niciun leu din redevențele datorate statului român


yogaesoteric
7 noiembrie 2018

O genială invenţie românească ar putea transforma lumea! Maşina care poate merge 5.000 de kilometri cu numai trei litri de apă!


Un inginer băcăuan, inventator al motorului care funcţionează pe bază de hidrogen, aşteaptă să înceapă producţia de serie a acestuia. Inventatorul conduce deja un automobil care consumă 3 litri de apă în două luni.
Gheorghe Bordeianu (50 ani) este inginer TCM şi a lucrat 20 de ani în fabrica de avioane din Bacău. A pierdut deja numărul invenţiilor brevetate pentru că nu are bani să plătească taxa de întreţinere la OSIM pentru fiecare dintre ele. Crede că sunt peste 100, majoritatea în domeniul maşinilor unelte şi a motoarelor.
Cea mai dragă dintre descoperiri îi este generatorul de ioni care separă hidrogenul de oxigen, un dispozitiv care, ataşat motoarelor clasice, înlocuieşte alimentarea cu benzina sau motorină. Ambiţia inginerului băcăuan este acum să-şi construiască propria fabrica de producere a dispozitivului revoluţionar.
Brevetul l-am obţinut în 1985, iar invenţia este acum în curs de omologare la Institutul de Motoare termice din Graz-Austria. Omologarea are trei etape, iar eu mă aflu acum la ultima dintre ele. Imediat cum o obţin vreau să înfiinţez în Bacău o fabrică de producţie în serie a dispozitivului”, a explicat Gheorghe Bordeianu.
Inginerul băcăuan este convins de faptul că nu va găsi o persoană dispusă să investească în construcţia acestei fabrici, dar ca o va face pe cont propriu.
Maşina ecologică
Invenţia lui Gheorghe Bordeianu nu a rămas doar pe hârtie. Băcăuanul şi-a pus în practică invenţia şi merge de ani de zile numai cu maşini pe care le alimentează doar cu apă sau, la nevoie, chiar cu suc şi urină.
Orice lichid care conţine hidrogen poate fi folosit drept combustibil pentru motor. Dispozitivul funcţionează cu oţet şi cola, chiar şi cu urină. Este ecologic pentru că arde hidrogenul şi eliberează în aer oxigenul”, a mai spus inventatorul. Gheorghe Bordeianu şi-a testat maşina la RAR, iar rezultatele la emisia de noxe sunt zero.
Cu trei litri de lichid merge două luni
Maşina lui Gheorghe Bordeianu, un Cielo cumpărat la mâna a doua din Spania, nu rămâne în pană de combustibil decât o dată la 60 de zile. „Orice lichid s-ar pune în motor, cu trei litri se poate merge şi 5.000 de kilometri. Maşina pe care am montat dispozitivul consuma înainte 10 litri de benzină la suta de kilometri”, a mai explicat Bordeianu.

Citiți și:
 yogaesoteric
2 decembrie 2015

marți, 6 noiembrie 2018

DEZVĂLUIRI: Gunoaiele care ar putea relansa economia și «gunoaiele» care o distrug. Despre o invenție de miliarde de euro blocată de autorități!

 
Cazul inginerului inventator Costin Frâncu – mai exact ceea ce i se petrece – poate fi încadrat cu ușurință într-o antologie a trădătorilor de neam și țară (trădătorul nefiind el, ci reprezentanții autorităților care încearcă să-l anihileze), sau la o eventuală rubrică „Incredibil dar adevărat”. Din păcate cazul său este deja de notorietate publică. Vi-l prezentăm în continuare, așa cum a fost reflectat de mai multe publicații și televiziuni.
Costin Frâncu, acţionar al companiei Eco Solution, a investit 20 de milioane de euro la Săcele într-o fabrică de valorificare a deşeurilor de la marginea Braşovului, care ar putea produce 10 MW de energie pe oră dintr-o cantitate de 10 tone de deşeuri. Uluitoarea invenţie e sută la sută românească și ar putea să ne scape de gunoaie şi să ne umple de bani. Cu o singură soluție: să fie lăsată să funcționeze.
Dacă jumătate din cantitatea de gunoi menajer produsă în România ar fi gazeificată, am putea obţine o cantitate de peste 200 de mii de tone de benzină
La groapa din Braşov, care este la 200 de metri distanţă de instalaţia lui Frâncu, se pun zilnic 600-800 de tone de gunoi. Capacitatea instalaţiei Eco Solution este de aproximativ 10 tone de deşeuri pe oră, adică 240 de tone pe zi, adică 100.000 de tone pe an, ceea ce înseamnă 30-40% din deşeurile care se depun anual la groapa de gunoi din oraş. Și totuși, în şase ani, Frâncu nu a primit nicio maşină de gunoi din judeţul Braşov. A trebuit să aducă din alte județe.
Procesul de gazeificare este bazat pe încălzirea deşeurilor la temperaturi mari, cuprinse între 200 şi 600 de grade celsius, astfel încât să permită ruperea legăturilor dintre carbon şi hidrogen, care ulterior se transformă în monoxid de carbon. Gazul final va conţine carbon şi monoxid de carbon, iar purificarea lui de substanţele poluante cunoscute drept „gudroni“ se realizează chiar prin tehnologia patentată de Frâncu.
Antreprenorul a declarat că aceeaşi metodă poate fi folosită şi pentru producerea kerosenului, un combustibil de aviaţie: „Am făcut faza de laborator pentru a transforma deşeurile menajere organice în kerosen de aviaţie, «jet fuel». Ceea ce ne-ar fi propulsat pe noi, românii, între primii din lume. Singurii care au nişte rezultate în domeniul ăsta sunt americanii. Ei au reuşit să zboare cu F16 cu kerosen produs din camelină, o cultură agricolă dedicată. Eu am putut să fac acelaşi lucru din gunoi!”.
Descoperirea lui Costin Frâncu a făcut ceva vâlvă în lumea largă, pentru că rezolva dintr-un foc două probleme globale. O dată pentru că, prin gazeificare, găsise o soluţie de eliminare, fără poluare majoră, a gunoaielor produse de „umanitate”, apoi, pentru că se găsise o alternativă inepuizabilă la combustibilul din petrol, o rezervă planetară aflată pe terminate. Dacă planul lui Frâncu ar fi funcţionat, România ar fi intrat în istorie. Mai mult, ar fi dat şi peste o avere nesperată, căci la capitolul deşeuri suntem extrem de bogaţi. În acest sens, Ioan Călinescu, decan la Facultatea de Chimie Aplicată, a făcut următoarea evaluare: „Dacă jumătate din cantitatea de gunoi menajer produsă în România ar fi gazeificată, am putea obţine o cantitate de peste 200 de mii de tone de benzină. Reprezintă cam 14-15% din consumul actual de benzină din România”.
Gunoaiele – sursă de bogăție, dar nu pentru „băieţii deştepţi”
Invenţia pare să aibă, totuși, o mare hibă, după cum sesizează Alex Nedea într-un articol din Jurnalul.ro: e proiectată în România, ţara în care orice iniţiativă privată e supusă de foarte multe ori testului de stres al incompetenţei sau relei-voinţe a autorităţilor.
În 2014, lui Costin Frâncu i-a expirat autorizaţia de mediu înainte de a găsi un partener pentru producerea de combustibil la scară industrială. Și, în mod extrem de ciudat, autorităţile au refuzat să îi emită o altă autorizaţie, deşi asta ar fi trebuit să fie doar o simplă formalitate. Căci, deşi fusese controlat de autorităţile de mediu de patru ori până atunci, nu i se putuse imputa nicio neregulă. Ba, la ultima dintre inspecţii, cea mai minuţioasă, chiar fusese felicitat.
Cu toate acestea, astăzi, fabrica nu mai funcţionează, iar locul aduce a ruină. Costin Frâncu e în datorii până în gât, firma care a susţinut construirea fabricii e în faliment, utilajele rămase pe loc au început să ruginească degeaba, iar peste investiţia de 20 de milioane de euro au crescut buruieni înalte cât omul. Totul, în aşteptarea unei autorizaţii de mediu care nu mai vine. Acum e convins că a fost victima unui complot.
Știam că sunt monitorizat, că sunt cu ochii pe mine. De ce? Pentru că tot ce s-a petrecut dovedea o rea-voinţă şi o agresiune îngrozitoare a statului român împotriva investitorului privat care, în prostia lui, s-a apucat să facă cercetare pe banii lui în România”.
E convins că invenţia lui i-a deranjat enorm pe „băieţii deştepţi” care gestionează gropile de gunoi ale României. Fabrici ca ale lui, dacă ar împânzi ţara, ar scădea „dramatic” cantitatea de deşeuri care ar ajunge la groapă. Și atunci de ce să facem o industrie care ar putea să ne îmbogăţească pe toţi, când gunoiul îi îmbogăţeşte acum doar pe colectorii de deşeuri? Ei fac avere din taxele pe care fiecare dintre noi le plăteşte pentru a avea gunoiul ridicat şi dus la groapă. „Știţi cât plătiţi, stimaţi cetăţeni, gunoiul? întreabă, retoric, Frâncu, adresându-ni-se direct. Cam 60-70 de euro pe tona dusă la groapă. Ce face colectorul? Plăteşte 18 euro la groapa de gunoi, care, de obicei, e tot a lui şi mai are doi amărâţi cu salariul minim pe economie şi o maşină. Ne putem da seama că unii colectori au profituri de 200-300%. Păi, cum să te lase cineva să te apropii de gunoiul lor? E crimă cu premeditare!”, constată ironic Frâncu.
„E superbă fabrica, mut-o la mine la Bucureşti!”
I s-a întărit ideea că e posibil chiar un complot al salubriştilor împotriva sa, atunci când a primit vizita unuia dintre ei la fabrică. „Mi-a zis: «Vai, e superbă fabrica, mut-o la mine la Bucureşti!». «Păi, de ce?». «Pentru că aici nu o să funcţionezi niciodată şi eu la Bucureşti îţi aduc gunoiul gratis şi împărţim profitul jumate-jumate».«Hai, pe bune?! Păi, eu am făcut cercetare, eu am făcut o invenţie, cum adică împart profitul jumate-jumate cu tine?» Zice: «Păi, aici nu ai să ai gunoi…».” Costin Frâncu n-a putut decât să-i dea o replică: „Nu-i nimic, băieţi, mâncaţi-vă gunoiul, că voi aveţi gunoi, vă aştept să îl mâncaţi”.
Culmea ironiei este că, din curtea fabricii lui Frâncu, care stă degeaba, se vede în zare cum se înalţă groapa de gunoi a Braşovului. Un munte de zeci de metri înălţime, alimentat continuu de sute de maşini care trec chiar, prin faţa porţii inventatorului român. Un calcul estimativ bazat pe evaluările lui Costin Frâncu arată că drumul unei maşini încărcate cu gunoi ne costă cam 300 de euro. În schimb, materia primă aruncată de un camion la groapă ar putea produce combustibil de 1.500 de euro.
Investiția inginerului Frâncu a fost 100% privată. „Nu am solicitat sprijinul statului, astfel încât nu putem vorbi despre o colaborare cu statul. Totuşi, într-o ţară în care autorităţile ţării respective nu respectă legile ţării, un agent economic privat nu îşi poate desfăşura activitatea fără «colaborarea autorităţilor». Din păcate, eu nu am descoperit, până în prezent, cum ar trebui să «colaborez cu autorităţile» pentru ca autorităţile să mă lase să exist.”
P.S. Poate că gunoaiele care ar trebui reciclate prin instalația inginerului Frâncu sunt (i)responsabilii din structurile decidente ale puterii. Ar fi mult mai utili pe post de kerosen.
O șansă a României blocată de corupţia guvernamentală şi birocraţia de stat
Fabrica de la Săcele este un exemplu despre felul cum statul distruge o inovaţie ce poate aduce câştig de interes public […].
Metoda Eco Solution poate relansa economia ţării, producţia integrală de gaz, mineritul şi poate ecologiza toate gropile de gunoi. Prin tertipuri birocratice, autorităţile blochează şi întârzie avizările legale pentru a elimina de pe piaţă cea mai avansată tehnologic soluţie pentru toate deşeurile din ţară. În esenţă, ce fac Guvernul şi Ministerul mediului este o acţiune abuzivă şi antinaţională.
În viziunea guvernamentală mai bine să se folosească metode vechi, cu utilaje vechi, aduse de şmecheri din ţări ale UE, utilaje pe care alţii le aruncă, iar ţara noastră să plătească în acest timp amenzi de zeci de milioane de euro ca penalităţi, pentru că nu respectăm angajamentele faţă de UE.
Viitorul este SIGUR pentru metoda aplicată de Eco Solution, dar probabil o vor valorifica mai repede străinii care deja se îmbulzesc să cumpere patentul.” – Ioan Ghişe, senator independent

Citiți și:

yogaesoteric
3 octombrie 2018

luni, 5 noiembrie 2018

România cheltuie şi risipeşte mai mult ca Franţa şi alte ţări europene

( Din ciclul „Inconștiența la români”)
Rezultatele studiului privind risipa de hrană în România pe lanţul de distribuţie, de la producători şi importatori la consumatorii din mediul urban, prezentate în cadrul dezbaterii „România împotriva risipei de hrană – Avem o lege, cum procedăm?” arată că cele mai mari pierderi alimentare se înregistrează la nivelul consumatorilor, fiind de 3-4 ori mai mari decât în alte state europene. Valorificarea acestor pierderi se poate face doar prin înlăturarea barierelor de natură legislativă, logistică şi morală, identificate de EPC Consultanţă de Mediu în cadrul studiului realizat pentru Asociaţia MaiMultVerde.
Conform sondajului realizat de EPC Consultanţă de Mediu pentru Asociaţia MaiMultVerde în rândul consumatorilor din mediul urban, aproximativ 50% dintre români cheltuie cca. 40% din venitul lunar pentru asigurarea hranei. Din punct de vedere financiar, în România pierderile la nivelul sectorului de consumatori sunt de 3-4 ori mai mari, comparativ cu alte state europene unde procentul cheltuit lunar din venitul mediu este mult mai mic (ex.: Franţa – 14%, Elveţia – 10%).  Cea mai mare pierdere alimentară se realizează la nivelul consumatorilor, unde 24% din cantitatea de deşeuri este mâncare gătită, 22% fructe, 21% legume, 20% pâine/produse de panificaţie, 11% lapte şi produse lactate, 1% produse din carne şi 1% alte alimente.
Deşi România a devenit a cincea ţară în care există o lege pentru reducerea risipei alimentare, valorificarea surplusului alimentar este problematică din cauza mai multor tipuri de bariere. La nivelul producătorilor şi procesatorilor, principalele bariere care îngreunează valorificarea surplusului sunt lipsa fiscalizării donaţiilor şi birocraţia cu privire la modalităţile actuale de valorificare. La nivelul beneficiarilor, inexistenţa unei legi care să reglementeze sponsorizarea în produse, precum şi a unei reglementări prin care produsele care nu prezintă pericol pentru consum să poate fi distribuite şi după expirarea termenului de garanţie reprezintă principala piedică pentru valorificare. Totodată, pe lângă barierele legislative, au fost identificate bariere de natură logistică, ceea ce ar face necesară crearea de reţele active de distribuţie a surplusului de alimente, şi bariere etice sau morale ce ţin de conştientizarea efectelor risipei alimentare atât pe sectorul de producţie, cât şi la consumatori.
În cadrul dezbaterii „România împotriva risipei de hrană – Avem o lege, cum procedăm?”, organizată de MaiMultVerde cu scopul de a disemina rezultatele studiului şi de a dezbate Legea privind reducerea risipei de alimente, recent adoptată şi promulgată, reprezentanţi ai producătorilor, procesatorilor, marilor retaileri, cât şi potenţiali beneficiari ai legii (Crucea Roşie, DGAS, Patriarhia Română) şi-au exprimat punctul de vedere care să contribuie la trasarea unor direcţii de acţiune pentru elaborarea normelor metodologice de aplicare a legii.
În elaborarea normelor metodologice trebuie să fie bine reprezentate toate interesele. Sectorul de afaceri își articulează foarte bine interesul: profitul companiei trebuie să rămână intact. Când s-a discutat despre cine suportă costurile cu reducerea risipei la nivelul producătorilor, distribuitorilor și comercianților, am văzut că pun problema în termeni de creștere a prețurilor sau reducere a bugetelor pentru ONG-uri (care oricum sunt constituite din sume pe care altfel le-ar plăti sub formă de impozit). În condițiile în care sectorul comercial ar prefera să vadă această lege îngropată, mi se pare extrem de important ca sectorul social și organizațiile de mediu să se facă auzite.” – Oana Preda, Centrul de Resurse pentru Participare Publică (Ce-Re).

Elaborarea unor norme metodologice de aplicare a Legii privind diminuarea risipei alimentare, clare şi concise, precum şi armonizarea prevederilor acesteia cu normele Codului fiscal reprezintă una dintre recomandările venite ca urmare a Studiului privind risipa de hrană în România, pe lanţul de distribuţie, de la producători şi importatori la consumatorii din mediul urban.
Normal că legea este perfectibilă, normal că este doar un prim pas pe acest lung drum pe care îl avem în faţă. Vă spuneam însă că nu suntem singuri pe acest drum (…), subiectul a fost foarte bine prins în mass-media care a avut un rol extraordinar de bun în a propaga mesajul mai departe şi de a informa populaţia. Îmi dau seama că nu poate să fie o lege care să bucure pe toată lumea, trebuie să găsim acel punct de echilibru în care înţelegem faptul că risipa alimentară este o problemă mondială, iar soluţiile nu pot veni decât de la noi. Soluţiile există pe întregul lanţ, de la producător la consumator, iar ceea ce trebuie să facem noi este să încurajăm aceste soluţii şi pe oamenii care fac lucruri concrete. Cred că rezultatele se pot vedea în cel mai scurt timp.” – Florin Alexe, deputat PNL, iniţiatorul Legii privind diminuarea risipei alimentare.
Din perspectiva beneficiarilor, colaborarea dintre mediul nonguvernamental şi industrie este dificilă, după cum a declarat Simon Suitner din partea Asociatiei SOMARO-Magazin Social:
Dorim să le mulţumim companiilor care de ani de zile colaborează cu noi pentru a găsi soluţii. Dar, experienţa noastră arată că pentru majoritatea companiilor din sectorul agroalimentar subiectul nu este văzut ca o provocare reală, respectiv o problemă morala. Nu sunt căutate soluţii prin colaborare cu ONG-uri sau prin acțiuni proactive. Mai mult, pentru societatea civilă este foarte greu să ia parte la discuţii pentru a găsi soluţii în legătură cu această dilemă morală.”
Markus Hurschler, co-fondator foodwaste.ch şi partener al proiectului „România împotriva risipei de hrană”, a observat cum „Diversitatea participanţilor la dezbatere ne demonstrează cât de relevant este subiectul pentru România. M-a surprins totuși că o mare parte dintre aceştia nu sunt încă dispuşi să susţină, într-un mod constructiv, măsurile în domeniul reducerii risipei de alimente. Va mai fi nevoie de timp şi efort să învăţăm cum putem transforma problema risipei de hrană într-o oportunitate de a dezvolta afaceri sustenabile și, în general, o oportunitate de dezvoltare sustenabilă a societății în ansamblu.”
Dezbaterea a fost organizată în cadrul proiectului „România împotriva risipei de hrană” desfăşurat de Asociaţia MaiMultVerde, în parteneriat cu FoodWaste Elveţia (www.foodwaste.ch) şi Centrul de Resurse pentru Participarea Publică.

yogaesoteric
1 noiembrie 2018

duminică, 4 noiembrie 2018

Meleșcanu a semnat Declarația euro-africană ce recunoaște «avantajele migraţiei în ceea ce priveşte dezvoltarea». Ungaria a respins-o

„Relicve”

Ungaria a refuzat să se ralieze unei declaraţii euro-africane ce recunoaşte „avantajele migraţiei în ceea ce priveşte dezvoltarea”, adoptată într-o conferinţă ministerială ce a avut loc la începutul lunii mai în Maroc, la care au participat şaizeci de ţări din Europa şi Africa.
Declaraţia „descrie migraţia ca un fenomen necesar benefic şi favorabil ce contribuie la dezvoltarea globală. Noi considerăm că aceasta este o abordare dezechilibrată şi o dezaprobăm”, a afirmat ministrul ungar de externe Peter Szijjarto.
România a fost reprezentată de ministrul de externe Teodor Meleșcanu.
Poziţia noastră este că trebuie să ne concentrăm asupra mijloacelor de a opri imigraţia ilegală şi nu să o încurajăm”, a spus Szijjarto la această conferinţă desfăşurată la Marrakech.
Nu putem nega faptul că migraţia are un aspect de securitate crucial: este inacceptabil că s-a ignorat aşa ceva în acest document”, a adăugat el, referindu-se mai ales la atentatele care au însângerat Europa în ultimii ani.
Declaraţia politică de la Marrakech”, însoţită de un plan de acţiune, pledează pentru o „abordare bazată pe drepturile omului” privind „protecţia migranţilor în situaţii vulnerabile” şi asupra dezvoltării unei comunicări pentru a combate „xenofobia, rasismul şi discriminarea”.
Trebuie ca împreună să ieşim din acest ciclu de mobilitate sălbatică şi neorganizată pentru a restabili încrederea într-o migraţie benefică pentru noi toţi”, a declarat comisarul european pentru migraţie Dimitris Avramopoulos.

Citiți și: 

yogaesoteric
30 octombrie 2018