Globalismul este un termen arhifolosit, dar prea puţin înţeles. El nu are nimic cu globalizarea, deşi cei doi termeni sunt deseori folosiţi într-un sens similar. Globalizarea se referă la internaţionalizarea crescândă a vieţii economice şi culturale datorită răspândirii rapide a tehnologiilor informaţionale. Globalizarea implică o lume multipolară de naţiuni suverane, pe când globalismul este un proiect unipolar al elitelor mondialiste. Globaliştii nu urmăresc decât să-şi sporească necontenit puterea transnaţională. O putere nelimitată, ce-şi arogă dreptul să întroneze guvernanţa globală, „gestionând” întreaga planetă în numele „democraţiei”, „drepturilor omului” şi a altor ficţiuni manipulatoare.
Globaliştii acţionează printr-o imensă reţea de entităţi transnaţionale (FMI, Banca Mondială), de fundaţii, think-tank-uri, universităţi, bănci şi corporaţii. Cea mai mare parte a birocraţiei guvernamentale din ţările occidentale se află sub directul lor control. În aceste condiţii, lupta dintre „dreapta” şi „stânga” devine irelevantă. Dreapta neoconservatorilor din SUA continuă în plan economic excesele din plan cultural ale stângii. Libertarianismul economic şi cel cultural au în comun aceeaşi agendă globalistă şi aceeaşi antropologie anticreştină. În locul persoanei, în sens creştin, care există numai în comuniune cu celelalte persoane, unice, libere şi responsabile, globalismul l-a pus pe homo economicus, care nu este o persoană, ci un mijloc, o „resursă umană”, exploatat ca marfă şi sursă de profit. Adevăratul conflict de la sfârşitul Razboiului Rece încoace este cel dintre globalişti şi naţional-suveranişti, dintre cei care promovează şi cei care resping agenda globalistă.
Libertarianismul economic a închis mii de fabrici în SUA, a sărăcit clasa de mijloc, fiind o „afacere” pentru doar 1% din populaţie. Dar globaliştii nu s-au mulţumit doar să subjuge America economic. Au târât-o în tot felul de conflicte regionale, au înlănţuit-o prin pacte şi angajamente de securitate precum şi printr-o sumedenie de tratate comerciale, majoritatea păguboase pentru cetăţeanul de rând, dar ultraprofitabile pentru marile corporaţii. Odinioară ceea ce era bun pentru General Motors era bun şi pentru America. Astăzi, acest adevăr nu mai este valabil, întrucât „capitaliştii globali au devenit acoliţii guvernării globale”, cum bine remarca Patrick J. Buchanan în cartea O republică, nu un imperiu.
Donald Trump îşi propune să resuveranizeze SUA prin „trezirea la realitate”, o realitate dură, dureroasă, a administrației americane, şi prin înlocuirea agendei globaliste cu „America first”, un concept mult îndrăgit de forţele naţionaliste. Pentru a reuşi pe deplin, strategia unei viitoare administraţii Trump trebuie să depăşească însă cadrele unui naţionalism pragmatic şi a unei realpolitik în politica externă. Noul suveranism american va trebui să se întoarcă la rădăcinile Americii profunde. Statele Unite au nevoie de noi mituri naţionaliste care să unească poporul american prin altceva decât tehnologism şi consumerism perpetuu. Războiul împotriva globalismului va fi câştigat când va fi distrusă matricea culturală a acestuia. Şi nu numai în SUA, ci peste tot în lume.
Citiţi şi:
Sfârşitul inevitabil al capitalismului şi naşterea statului poliţienesc globalIsteria Grupului Bilderberg satanic împotriva lui Donald Trump a ajuns la paroxism
«Uniunea Europeană scârțâie din toate încheieturile»
yogaesoteric
8 octombrie 2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu