............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

marți, 5 decembrie 2017

Pastorel Teodoreanu


Chitanţă lui Mihail Sadoveanu...
 De ţi-ai face testamentul,
 Tu să nu-mi laşi mii de franci!
 Naşule, să-mi laşi obrazul,
 Ca să-mi fac din el bocanci!

 * Veronicăi Porumbacu,la apariţia versurilor "O,Europă, te simt în mine/Te simt adânc în mine!"
Mult stimată, Veronică,
Eu credeam c-o ai mai mică,
Dar mărturisirea-ţi clară,
Din Gazeta Literară,
Dovedeşte elocvent
Că în chestia matale
Cu-adâncimi fenomenale
Intră-ntregul continent!

  * Unui antialcoolic...
  Oare nu-ţi mai aminteşti
  Vorba din bătrâni lăsată?
  Din beţie te trezeşti,
  Din prostie niciodată

  * Boi-miniştri...
 Caligula Imperator...
 A făcut din cal, senator,
 Comuniştii, mai siniştri,
 Au făcut din boi, miniştri..
.
  * Varianta mai cunoscuta
 Caligula Imperator...
 A facut din cal, senator
 Petru Groza, mai sinistru
 
A facut din bou, ministru (referitor la Zaronie)

* Aroma vinului...
 Aroma vinului trecut
 Încet la cap se suie,
 Era pe când nu s-a băut,
 Azi l-am băut şi nu e.

* Pentru o călăreaţă de circ, premiată, care în cuvântul de mulţumire a declarat că "a fost profund atinsă"(!?!)

 Stimată doamnă,
 Şi distinsă,
 Când aţi fost profund atinsă,
 Eraţi călare sau întinsă?

 * La Pelişor, palat transformat în "casă de creaţie"
 Voi, creatori ai artei pure,
 Ce staţi acuma la pădure,
 Să fiţi atenţi când vă plimbaţi
 Să nu călcaţi în ce creaţi!

  * Contestaţie fiscală...
N-am venit
Că am venit;
Am venit
Că n-am venit.
  
 
  * Când mă duc...
Când mă duc la şef,
Îl găsesc cu chef;
Când mă duc la chef,
Îl găsesc pe şef.

 * Nu contrazice...
Nu contrazice voia sorţii
Şi nu sfida stihiile!
Aşa fu scris: cei morţi cu morţii,
Iară cei vii cu... viile!

  * Când înjoseşti...
  Când înjoseşti şi sucul ei şi via
  Şi cu sifon spurci vinul pe care va să-l bei,
  Nu te gândeşti tu oare, mişel între mişei,
  Că pângăreşti natura şi compromiţi beţia?

  * Spuneţi şi copiilor...
 Spuneţi şi copiilor,
 (Culmea ironiilor):
 Am pus cap beţiilor
 În Şoseaua Viilor!

 * Pe fauna cuvântătoare...
 Pe fauna cuvântătoare
 Apasă greu osândă grea:
 Prostia e molipsitoare,
 Pe când înţelepciunea ba.

 * Rusul şi tunul...
 Pe drumul unui mic cătun
 Venea un rus, venea şi-un tun,
 Şi tunul rus, şi rusul tun.

 * Epigramă pentru Marx, Engels, Lenin - Stalin - Ana Pauker...
 Două bărbi, o ţăcălie,
 O mustaţă fumurie
 Şi o "gaură" pustie -
 Vai de biata Românie!

  * În guvernul Groza...(versuri și de actualitate)
 În guvernul Groza, cel de concentrare,
 S-au primit trei membri pentru completare,
 Însă, ca să fie-un cabinet etern,
 Îmi bag şi eu membrul în acest guvern.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu