............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

duminică, 18 noiembrie 2018

Parodie

Nu se cunoaște autorul ...
(Parodie după "Acuarela" lui Ion Minulescu)
"SIC TRANSIT GLORIA MUNDI..."
 
În metropola din care, am plecat pe-a vieții cale,
Cetățenii pe trotuare merg încet, pășind agale.
La costum şi la cravată, îmbrăcați de sărbătoare,
Trecătorii, cu mirare, se întreabă: „Cine-s oare?”
 
Este floarea cea vestită, toți cu câte-o facultate,
Adunând de-atunci încoace șaptezeci de ani etate.
Hotărâți sa se-întâlnească, cam în fiecare an,
Până când n-o mai rămâne decât unul... în final.
 
Am venit din toată țara, unii chiar din larga lume,
La-ntâlnirea cu colegii, să ne ținem iar de glume!
Am fost prieteni buni la școală, şi-așa am rămas mereu,
Dorul de-a-i vedea la față ne apasă tot mai greu.
 
Pupături, strângeri de mână, glume, vorbe amicale,
Amintiri din tinerețe, când nu prea aveam parale,
Dar aveam o calitate: eram veseli, geniali,
Hotărâți şi noi s-ajungem... ingineri sau... generali...
 
Ne uităm unii la alții, ne-ntrebăm chiar cu mirare:
Cum a fost, măicuță, oare, o atare transformare?
Am plecat cu toți-n viață, tineri, veseli şi frumoși
Şi ne-ntoarcem în postură ... cu par alb sau chelioși.
 
După ani de trudă multă, am ajuns cum ne e scris,
Să acumulăm, firește, bogății de nedescris:
Pe la tâmple-avem argintul, aurul pus de dentist,
Plumb atârnă la picioare, pietre scumpe-n colecist...
 
La Snagov nu avem vile, nu avem nici șase case,
N-am făcut nimic pe pile, precum alții fără oase,
N-am avut şi n-avem firme, intrate în insolvență,
N-am intrat la pușcărie... niciunul din intendență!
 
Însă mergem înainte, nu ne dăm deloc bătuți,
Căci avem umor şi farmec, chiar şi oarece bănuți.
Şi acum, la vârsta-aceasta, ne mai ținem de femei,
...Să ne-ajute-a trece strada sau să nu cădem pe-alei...
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu