Aplicaţia numită TikTok, până de curând necunoscută în Europa, a ajuns să fie descărcată de peste 70 de milioane de ori în fiecare lună, aproape jumătate dintre cei care o folosesc având sub 24 de ani. Este prima aplicaţie chineză de acest fel care devine un mega-succes mondial.
Noua jucărie a adolescenţilor a fost descărcată de peste un miliard de ori, are 500 de milioane de utilizatori şi, aspect extrem de important, 40% dintre ei au sub 24 de ani. TikTok este în ascensiune pentru că a înţeles că timpurile se schimbă şi că tinerii vor altceva, în timp ce Facebook are o pondere tot mai mică de adolescenţi, iar Instagram începe şi el să fie mai puţin popular în rândul celor tineri.
„Leac” pentru plictiseală
Aplicaţia este creată în jurul unor video-uri scurte, de 15 secunde, ritmate, amuzante şi cu un grad mare de personalizare. Adolescenţii pot să imite cântăreţul preferat, să pună filtre, să se uite la clipuri selectate de algoritmi, să editeze super-ușor clipurile, să adauge emoji şi să lipească rapid diverse clipuri. TikTok îşi invită utilizatorii să creeze, video-urile sunt în centrul aplicaţiei, există şi „misiuni” zilnice şi aplicaţia se adaptează şi afişează sugestii în funcţie de istoric şi preferinţe.
În funcţie de ţara şi de cultura ei, aplicaţia poate fi folosită cu totul diferit: de exemplu, utilizatorii europeni adoră moda şi comedia, în timp ce chinezilor le plac scenetele, dar şi false camere ascunse, au spus cei de la TikTok, citaţi de Le Monde.
Aplicaţia este un fel de „leac” pentru plictiseală, tinerii o consideră foarte amuzantă şi poate crea dependenţă, mulţi petrecând ore bune zilnic între clipuri, coregrafii, filtre, emoji, unelte de editare şi ritmuri vesele. În medie, user-ii petrec 52 de minute pe zi în reţea şi aplicaţia este structurată pe modelul unui feed video continuu.
Atenţie la date
TikTok are însă unele probleme îngrijorătoare. În februarie a fost amendată în SUA cu 5,7 milioane dolari de Federal Trade Commission pentru că ar fi colectat ilegal date despre copii.
O a doua problemă ţine de cenzură: în 2018 aplicaţia a devenit celebră şi pentru că a cenzurat în China popularul personaj de desene animate Purceluşa Peppa (Peppa Pig). În martie 2018 au fost scoase 30.000 de video-uri cu hashtag-ul #PeppaPig, pe motiv că ar fi avut o influenţă nefastă asupra societăţii.
Apoi, fondatorul Zhang Yiming a promis că numărul de cenzori de conţinut va creşte de la 6.000, la 10.000 de oameni, iar într-o scrisoare şi-a cerut scuze şi a promis că va „adera la valorile socialiste”.
9 mai 2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu