UE a creat o structură transfrontalieră de tip STASI care are puteri enorme și care nu răspunde decât în fața unei structuri necunoscute. Se numește EUROGENDFOR sau FEG. Este o structură operațională hibridă de tip militaro-servicii secrete și care are menirea de a inăbuși orice răzmeriță civică în statele membre ale Uniunii Europene.
Cum este posibil? Pai, iată că e posibil.
Deci, în momentul în care Juncker propunea în 2016, la sugestia lui Merkel, înființarea armatei UE, această forță Eurogendfor exista deja, doar că funcția acestei structuri este bazată pe ideea de forță militară ce va fi folosită împotriva propriilor cetățeni, nu împotriva agresorilor străini. România a semnat Tratatul de constituire a FEG, și deci avem și noi o structură care poate fi activată împotriva cetățeanului.
Eurogendfor este formată în prezent din şapte state membre: Franţa, Italia, Spania, Olanda, Portugalia, România şi Polonia, un stat partener, Lituania şi un membru observator, Turcia.
FEG este o forță de poliție și miliție combinată, proiectată conform legendelor Jandarmeriei Franceze. A fost înființată acum câțiva ani, pentru a face față rapid la orice amenințare percepută de creștere a tulburărilor civile și, de asemenea, pentru consolidarea politicii comune de securitate și apărare a UE.
Eurogendfor a fost inițial creată de Uniunea Europeană în septembrie 2004, la sugestia ministrului francez al Apărării, având sediul central în Vicenza, nord-estul Italiei, cu un nucleu de 800-900 de membri pregătiți să se desfășoare în termen de 30 de zile, precum și alte 2.300 de armături disponibile în standby.
În prezent, apartenența la această forță a Jandarmeriei este deschisă numai țărilor din UE care au o forță de poliție cu statut militar. (Este necesar să fie subliniat că ideea de jandarmerie este aceea de forță militară concepută pentru ca un stat să o poată folosi împotriva propriilor săi cetățeni, nu împotriva agresorilor străini.) Dar, Institutul de Relații Internaționale din Olanda (Clingendael) a sugerat că normele de incluziune ar putea fi relaxate, caz în care toate statele membre ale UE s-ar putea alătura și, teoretic, operația FEG s-ar putea extinde în întreaga Uniune Europeană.
FEG a mers atât de departe încât a creat un motto pentru aceasta entitate, Lex paciferat, ceea ce înseamnă „legea va aduce pace” și, de asemenea, un steag, constând dintr-un scut albastru, cu o grenadă centrală pe o sabie verticală (sau, cum ar zice alții, o cruce inversată).
FEG a fost declarată oficial operațională în 2006, însă statutul său a fost în cele din urmă consfințit prin lege la 18 octombrie 2007, prin Tratatul de la Velsen, adoptat de Regatul Spaniei, Republica Franceză, Republica Italiană, Regatul Olandei şi Republica Portugheză. România a ratificat Tratatul privind crearea forței la 1 martie 2015.
Țara noastră a deţinut pentru o perioadă de doi ani (iunie 2017 – iunie 2019) funcția de comandant al Eurogendfor și, în anul 2015, prin intermediul Jandarmeriei Române, a deţinut Preşedinţia Comitetului Interministerial (CIMIN) al Eurogendfor.
La preluarea funcției de comandant al Eurogendfor, MAE, într-un comunicat de presă, saluta preluarea acestei funcții „de importanță și vizibilitate, în contextul implicării tot mai active a EUROGENDFOR în misiuni sub egida UE și ONU, precum și al contribuției acesteia la implementarea în domeniul securității și apărării a obiectivelor Strategiei Globale a UE”.
Eurogendfor reprezintă o forță multinațională formată din unităţi de poliţie cu statut militar şi atribuţii în domeniul poliţienesc, puse la dispoziţie de către statele fondatoare în mod voluntar.
În conformitate cu articolul 5 din Tratatul de la Velsen, FEG poate fi, de asemenea, plasată „la dispoziția... ONU, Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE), NATO și alte organizații internaționale sau coaliții ad-hoc”, pentru diverse misiuni.
Articolul 4 din tratat prevede că forțele FEG ar putea fi plasate fie sub autoritatea civilă, fie prin intermediul comandamentului militar, pentru efectuarea misiunilor de securitate și ordine publică, prin supravegherea poliției locale și prin includerea activităților de urmărire penală. De asemenea, aceștia ar putea desfășura activități de supraveghere publică, poliție de frontieră și informații generale și, potrivit unei „clauze de solidaritate” din Tratatul de la Lisabona din 2007, FEG ar putea chiar „asista un stat membru pe teritoriul său”. Aceasta înseamnă că am putea vedea Forța Eurogendarmerie pe străzile noastre ajutând, să zicem, pentru a potoli așa-numitele tulburări politice?
FEG ar putea face aceasta doar cu consimțământul guvernului. Și odată ce Eurogendfor se află în interiorul țării, niciun guvern nu ar putea să-i ordone să plece.
Un aspect îngrijorător, semnalat de jurnalistul Jason Groves în Sunday Express cu o lună înainte de semnarea Tratatului de la Velsen, a fost că, fără niciun fel de publicitate în presă, o forță similară de tip jandarmerie funcționase în Bosnia chiar înainte ca Tratatul să fi fost semnat. Aceasta ar putea indica faptul că cei care organizează FEG sunt fericiți să opereze în afara controlului parlamentar, iar acest aspect poate determina natura viitoarelor intervenții europene.
În raportul Clingendael, din martie 2009, în cadrul „Potențialul EUROGENDFOR“, Michiel de Weger sugerează că ar fi benefic pentru FEG să relaxeze regulile și să includă mai multe forțe tip non-jandarmerie. Deoarece FEG stabilește deja standardele comune de formare ale forțelor naționale de jandarmerie, aceste întăriri ar putea deveni mai profesioniste și ar contribui astfel la o cooperare mai strânsă a UE în domeniul aplicării legii transfrontaliere.
Raportul Clingendael oferă o altă opțiune pentru FEG, care are un potențial înfricoșător: instruirea forțelor de jandarmerie din toată lumea pentru a crea Jandarmeria globală. Și, așa cum spune și Michiel de Weger, în timp ce există un grup enorm de peste 430.000 de trupe similare paramilitare care funcționează în prezent doar în țările UE, există aproape 2,5 milioane de astfel de personal în întreaga lume care ar putea fi instruiți de FEG să întreprindă acțiuni la nivel mondial.
Acestea ar putea servi unui scop dublu – de exemplu, fie pentru a sprijini guvernul într-un stat sfâșiat de proteste și tulburări civile, fie pentru a asigura interesele țărilor participante împotriva populației sau a statelor rebele.
Deci, Forța Jandarmeriei Europene ar fi necesar să fie privită ca un mic pas spre o mai mare integrare militară europeană.
Există acum trei instrumente de control ale UE privind justiția și afacerile interne ale statelor membre:
1. Mandatul european de arestare care permite cetățenilor să fie arestați în orice țară la cererea unui stat membru al UE și trimis în închisori fără cauțiune în așteptarea procesului.
1. Mandatul european de arestare care permite cetățenilor să fie arestați în orice țară la cererea unui stat membru al UE și trimis în închisori fără cauțiune în așteptarea procesului.
2. Europol, Agenția Europeană de Informații, ai cărei ofițeri au imunitate diplomatică pentru ceea ce fac.
3. Și acum, Forța de jandarmerie europeană, o forță polițienească multinațională cu statut militar, capabilă să intre în orice stat membru al UE, la cererea guvernului, și care ar putea funcționa la nivel global ca forță paramilitară.
De la înființare, FEG a funcționat oficial în cel puțin trei scenarii: în Bosnia și Herțegovina, între 2007 și 2010, în cadrul misiunii Eufor „Althea”; în Haiti, în 2010, în urma cutremurului, răspunzând cererii ONU; în Afganistan, sub egida NATO, unde pregătește încă poliția locală. Cu toate acestea, multi cred că FEG a avut operații de amploare și în alte locuri și contexte, cum ar fi în Grecia în timpul revoltelor anti-austeritate.
Cel mai supărător aspect legat de acest grup paramilitar, aflat în prezent sub comanda colonelului olandez Cornelis Kuijs, este autonomia totală. FEG nu este nevoie să răspundă parlamentelor națiunilor care au creat-o și, cu atât mai puțin, celui european de la Strasbourg. Mai presus de toate, se pare că membrii EFG se pot bucura de imunitate judiciară totală.
Articolul 21 din Tratatul de la Velsen prevede inviolabilitatea spațiilor, clădirilor și arhivelor Eurogendfor.
Articolul 22 imunizează proprietățile și capitalurile financiare ale executivului acestei super-poliții în acțiunile judiciare ale statelor naționale individuale, iar articolul 23 prevede că toate comunicările ofițerilor Eurogendfor nu pot fi interceptate de către nicio autoritate judiciară.
Velsen prevede, de asemenea, că țările semnatare vor renunța să solicite despăgubiri pentru orice prejudiciu cauzat de această super-miliție și articolul 29 protejează pe cei din Eurogendfor de orice procedură judiciară împotriva lor.
În Tratatul de la Velsen există o întreagă secțiune intitulată „misiuni și sarcini“, în care se arată că Eurogendfor poate funcționa „chiar și la înlocuirea forțelor de poliție cu civili“, în toate fazele de gestionare a unei crize. Tratatul menționează următoarele atribuții ale FEG: să asigure siguranța publică și ordinea publică, desfășurarea activităților de poliție, precum și de control și „misiuni de supraveghe”, activități de poliție locală în investigațiile penale. Eurogendfor va putea să se ocupe de supravegherea publică, să funcționeze ca poliție de frontieră, să obțină informații și să efectueze operațiuni contrainformative.
A fost concepută ca un fel de structură militară supranațională care să poată opera oriunde în lume, să înlocuiască forțele de poliție locale și să acționeze în deplină libertate, răspunzând doar în fața șefilor lor tăinuiți, pe verticala operațională.
Aceasta este ceea ce ați așteptat atunci când ați aderat la UE?
Eurogendfor rezonează mai degrabă cu structurile KGB, STASI ale Germaniei de Est, Ovra lui Mussolini și Gestapo-ului lui Hitler, decât cu cele ale unei poliții care apără cetățenii.
yogaesoteric
9 iunie 2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu