............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

miercuri, 16 noiembrie 2022

Y 268 (I)- Societatea holistică .

De la Yazhi Swaruu din Pleiade.
Autor Gosia de la Agenția Cosmică.
Publicat 20 martie 2022.
Traducere Const. Mihăilescu

(prima parte)


Yazhi : Nu folosesc termenul de „Societate holografică”, care se întâlnește pe rețelele voastre de comunicare, deoarece, discutând cu Dhor Kaal'el, am căzut de acord că nu este un nume potrivit pentru a descrie societățile avansate.
Denumirea de Holographic Society provine din limba greacă: Holos - „Întreg” și Gram – „Mesaj”, așa cum a spus odată Anéeka. Aici cuvântul Holos este corect, dar poate duce la confuzie.
Potrivit lui Dhor Kaal'el, numele corect ar trebui să fie: „Societatea Holistică”, colectivitate completă în care toți membrii săi se bucură în mod real de condiții existențiale egale. Acesta ar fi denumirea corectă, pe care o vom folosi în viitor.
Cum funcționează o societate holistică? Descrierea mea se bazează pe faptul că o societate și o cultură vor fi întotdeauna o reflectare a oamenilor care le compun, din punctul de vedere nu numai al intențiilor lor conștiente, ci și al inconștientului lor colectiv.  

Oamenii sunt societatea, ei nu trăiesc doar în societate. Viața și experiențele lor se regăsesc în ea.
Dacă un grup de oameni aflați la putere înființează o Societate Holistică într-un oraș, prin impunerea acesteia, chiar dacă membrii societății spun că sunt de acord, acea comunitate capătă caracteristici comuniste, sau ceva asemănător.
O Societate Holistică ia naștere din mentalitatea unui popor. Fiecare popor își reflectă propria mentalitate prin comportamentul guvernelor care îl conduc.

Dacă oamenii vor fi dezinteresați să participe la rezolvarea problemelor și la susținerea dinamicii structurale, la tot ceea ce trebuie făcut pentru susținerea unei culturi, vor apărea, inevitabil, „băieți deștepți” care vor începe să domine acea societate căreia-i vor impune regulile lor ca să corespundă intereselor lor proprii sau de grup. Acest proces este detaliat în cartea „Ferma animalelor” de George Orwell, 1945. (nota C.M.: „Indiferența naște monștri”)
Se poate observa acolo (în cartea menționată; n.m.) degradarea care are loc atunci când într-un oraș eliberat de asupritori (în acest caz, fermierul) unele animale preiau încetul cu încetul controlul asupra fermei, până devin la fel de tiranice sau mai tiranice decât fermierul însuși (porcii, din carte). Recomand să o citiți pentru a înțelege în detaliu cum un popor permisiv, tolerant și încrezător în tot ceea ce îi spun cei care-l manipulează, cade, din nou, în aceeași mentalitate pe care o avea înainte de a fi „eliberat”, ajutând inconștient (și prin neimplicare) la formarea și instaurarea unei noi tiranii.


De ce se întâmplă astfel?
Țin să amintesc asta pentru că este chiar motivul pentru care nu numai că un grup nu trebuie să impună altuia un tip de Societate Holistică, oricare ar fi ea, chiar dacă acel popor, acea colectivitate agreează inițial acea tipologie socială. Aceasta pentru că, în mod firesc, societatea se va degrada treptat și va reinstaura tirania anterioară, sau una încă și mai dură, așa cum este descris în detaliu în acea carte. (Eu am citit acea carte într-o încarnare anterioară, de care abia îmi amintesc. Nici măcar nu știu cine eram atunci, cred că Swarupapriyananda)

Degradarea unui popor liber sau eliberat de asuprire apare atunci când membrii săi, inițial egali, nu reacționează și nu acționează la tendințele de dominare ale unor indivizi sau grupuri restrânse. Treptat acești indivizi, fac legi și reguli care să le apere interesele, în dauna majorității. Astfel tirania incipientă proliferează, transformându-se în tiranie absolută.
Exemple în acest sens sunt:

- Roma: care, dintr-o Republică devine Imperiu, odată cu asasinarea lui Iulius Caesar de către Brutus care lucra pentru Cleopatra și Marco Antonio.
- Revoluția Franceză: părăsirea Monarhiei, pentru a recădea în ceva asemănător, cu Napoleon Bonaparte.
- Independența americană, care a elaborat o constituție în care sunt stipulate drepturi clare și ferme pentru popor, oferind membrilor societății și legitimitatea de a se apăra împotriva tiranilor (al doilea amendament) inclusiv prin portul de armă. Însă, profitând de libertatea de a promova principiile capitaliste, companiile au început să domine piața financiară până la înființarea Rezervei Federale, în 1913, care practic trece toată puterea Guvernului Democrat Departamentului de Trezorerie, prevăzând, în același timp, că fiecare persoană din SUA poate crea o companie care este și poate fi absorbită de altele mai mari. Pe această cale s-a creat posibilitatea apariției unei tiranii totalitare.
- Revoluția bolșevică din 1917-1918 a reprezentat implementarea modelului politic comunist, bazat pe marxism, în care guvernul prelua controlul total asupra bunurilor poporului și gestionarea resurselor sub sloganul „fiecărui individ, drepturi după necesități și de la fiecare după capacități”. Guvernul (eminamente politic) stabilea atât datoriile cât și drepturile fiecărui cetățean. Prin acest model „colectivist”, inuman și degradant, Partidul decidea cum să fie condusă țara, de către cine, cine merită și cine nu să primească din bogăția statului centralizată. Prețul a fost exploatarea totală și tiranică a poporului, cu perioada sa de „glorie” stalinistă, când Partidul avea drept de viață și de moarte asupra fiecărui individ.
Lista este lungă dar am menționat doar câteva dintre numeroasele exemple ale aceleiași probleme.

Aceste tipologii sistemice par să arate că oamenii, oamenii normali, sunt sortiți să fie mereu oprimați de un fel de Guvernare Totalitară, astfel ca niciodată să nu se poată ajunge la un model politic cu adevărat echitabil.

Ceea ce percep eu că se întâmplă pe Pământ este că mentalitatea de bază a vieții acolo este una de deficit de resurse, care la rândul său creează nevoia ca ceva sau cineva, ori o instituție-guvern, să administreze acele puține resurse după un model politic. Contrar realității, pe Pământ se consideră că nimic nu este suficient. Indiferent dacă sunt sau nu suficiente resursele, în orice domeniu, percepția este invariabilă:„ nu este suficient” pentru ca viața să devină interesantă și să merite trăită.
Această atitudine nu este cauzată doar de mentalitatea impusă de cei care asupresc și care favorizează societatea de consum, prin care se alimentează profiturile companiilor care produc sau gestionează astfel de bunuri de larg consum, ci se bazează, în mare măsură, pe acea mentalitate că oamenii au nevoie de ceva extern, ceva din afara proprietății lor, altfel „neagoniseala” n-ar justifica bucuria de a trăi.
Faptul că oamenii au nevoie de ceva din afara zonei care le aparține este o consecință directă a conceptului de materialism și determinism, unde doar materialul există și poate avea valoare. De aici, mentalitatea de victimă.
Situația se înrăutățește atunci când materialității i se adaugă valoare monetară, deoarece însăși valoarea omului corelată cu valori materiale.

Pare-se că pe Pământ, nimic nu are valoare, dacă nu este conexat la abundența materială. O fabrică, un proces de producție a ceva are valoare în funcție de câte bunuri produce și ce valoare monetară au acele produse.
În acest fel, aspectul spiritual decade, fiind folosit doar ca o altă metodă de control asupra maselor, pentru a le ghida să se comporte într-un „mod productiv eficient” care să asigure abundență celor de la putere.

Toate acestea ajung să distrugă însăși viața oamenilor, a animalelor și plantelor care-i înconjoară. (nota C.M.: bunuri materiale multe înseamnă poluare mai multă, împuținarea resurselor, otrăvirea apelor, restrângerea zonelor în care natura- vegetație și animale - să se dezvolte; un atentat la sănătatea și viața a însăși planetei)

În timp ce tot ceea ce este viu devine ieftin, obiectelor materiale, lipsite de importanță dar fabricate industrial, li se crește valoarea. Drept consecință, întreaga parte spirituală a oamenilor este nu numai neglijată dar și degradată, în favoarea materialismului, care la rândul său și, ca o consecință directă, va aduce încă și mai multă suferință, perpetuând percepția de lipsă, de penurie, de lipsă a „ceva”.
Dar, din moment ce materialismul-determinismul în care trăiesc ca mentalitate dictează că doar ceea ce este real, tangibil și cu valoare monetară contează, singura modalitate prin care acești oameni vor trebui să caute alinare la acel sentiment de lipsă din viața lor este să-și procure mai multe bunuri materiale care sa le ofere o satisfacție temporară și un sentiment de realizare-dobândire, dar care va crea inexorabil nevoia de a dobândi încă și mai multe bunuri materiale, pentru a avea din nou acea senzație de realizare-alinare. Mentalitatea aceasta este în întregime programată de cei care doresc ca societatea de consum, materialismul și determinismul să continue să se perpetueze pentru ca profitul lor să fie tot mai mare..
Singura modalitate de a depăși cercul vicios descris mai sus este progresul spiritual, etic și moral al unui popor.
Faptul că un popor caută satisfacția existențială în sine, în ceea ce are fiecare înăuntru, fericirea generată de mulțumirea de sine în cooperare cu cei dragi, cu comunitatea, ar înlocui complet nevoia de a căuta fericirea în acumulări materiale. Este primul factor, primul pas spre formarea mentalității necesare unei Societăți Holistice.
Dezvoltarea spirituală, etică și morală a unui popor, nivelul său de conștiință, este însăși baza unei Societăți Holistice; fără ea, pur și simplu, nu se va produce un progres al societății.

O societate cu adevărat holistică este generată de la sine, nimeni nu trebuie să o impună, nimeni nu trebuie să dicteze cum sunt sau ar trebui să fie lucrurile, dar aceeași dinamică socială și culturală a unui popor se va naște singură, ca o reflectare directă a conștiinței colective, mentalității spirituale, morale și etice. Mai cu seamă o societate cu adevărat holistică.

Societatea Holistică nu poate fi implementată într-un oraș pe baza unor informații luate de la alții, deoarece va reflecta doar mentalitatea celui care furnizează acele informații, și nu va fi aplicabilă orașului, colectivității primitoare.
Singurul lucru care generează o adevărată Societate Holistică este evoluția spirituală, conștiincioasă, etică și morală a unui popor, unde, mai întâi, se pun bazele mentalității acelei societăți. Treptat, pas cu pas, membrii comunității vor începe să relaționeze între ei, iar rezultatul va fi un model social sau politic perfect, în concordanță cu nivelul de progres în cele 3 aspecte ale dezvoltării comunității (etic, moral, spiritual). Rezultatul va fi că membrii acelei societăți vor avea același nivel ridicat de progres, sau apropiat, în ceea ce privește criteriile de valori și nivel de conștiință,

Orice popor își va reflecta gradul de evoluție etică, morală și spirituală direct prin modelul politic pe care-l va adopta..
Din punct de vedere nematerialist, bazat pe modele de minte, gândire, integrare, iubire, înțelegerea faptului că cooperarea și sprijinul reciproc sunt cele care asigură evoluția personală și colectivă.

(va continua)

https://swaruu.org/transcripts/sociedad-holografica-holistica-preparacion-espiritual-y-etica-es-la-clave-yazhi-swaruu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu