Autor Gosia de la Agenția Cosmică.
Publicat 20 martie 2022.
Traducere Const. Mihăilescu
(prima parte)
Yazhi
: Nu
folosesc termenul de „Societate holografică”, care se întâlnește
pe rețelele voastre de comunicare, deoarece, discutând cu Dhor
Kaal'el, am căzut de acord că nu este un nume potrivit pentru a descrie
societățile avansate.
Denumirea de Holographic Society provine
din limba greacă: Holos - „Întreg” și Gram – „Mesaj”,
așa cum a spus odată Anéeka. Aici cuvântul Holos este corect, dar
poate duce la confuzie.
Potrivit lui Dhor Kaal'el, numele corect
ar trebui să fie: „Societatea Holistică”, colectivitate
completă în care toți membrii săi se bucură în mod real de
condiții existențiale egale. Acesta ar fi denumirea corectă, pe
care o vom folosi în viitor.
Cum funcționează o societate
holistică? Descrierea mea se bazează pe faptul că o societate și
o cultură vor fi întotdeauna o reflectare a oamenilor care le
compun, din punctul de vedere nu numai al intențiilor lor
conștiente, ci și al inconștientului lor colectiv.
Oamenii
sunt societatea, ei nu trăiesc doar în societate.
Viața și experiențele lor se regăsesc în ea.
Dacă un grup
de oameni aflați la putere înființează o Societate Holistică
într-un oraș, prin impunerea acesteia, chiar dacă membrii
societății spun că sunt de acord, acea comunitate capătă
caracteristici comuniste, sau ceva asemănător.
O Societate
Holistică ia naștere din mentalitatea unui popor. Fiecare
popor își reflectă propria mentalitate prin comportamentul
guvernelor care îl conduc.
Dacă
oamenii vor fi dezinteresați să participe la rezolvarea problemelor
și la susținerea dinamicii structurale, la tot ceea ce trebuie
făcut pentru susținerea unei culturi, vor apărea, inevitabil,
„băieți deștepți” care vor începe să domine acea societate
căreia-i vor impune regulile lor ca să corespundă intereselor lor
proprii sau de grup. Acest proces este detaliat în cartea „Ferma
animalelor” de George Orwell, 1945.
(nota C.M.:
„Indiferența naște monștri”)
Se
poate observa acolo (în cartea menționată; n.m.) degradarea care
are loc atunci când într-un oraș eliberat de asupritori (în acest
caz, fermierul) unele animale preiau încetul cu încetul controlul
asupra fermei, până devin la fel de tiranice sau mai tiranice decât
fermierul însuși (porcii, din carte). Recomand să o citiți pentru
a înțelege în detaliu cum un popor permisiv, tolerant și
încrezător
în tot ceea ce îi spun cei care-l manipulează, cade, din nou, în
aceeași mentalitate pe care o avea înainte de a fi „eliberat”,
ajutând inconștient (și prin neimplicare) la formarea și instaurarea unei noi
tiranii.
De
ce se întâmplă astfel?
Țin
să amintesc asta pentru că este chiar motivul pentru care nu numai
că un grup nu trebuie să impună altuia un tip de Societate
Holistică, oricare ar fi ea, chiar dacă acel popor, acea
colectivitate agreează inițial acea tipologie socială. Aceasta
pentru că, în mod firesc, societatea se va degrada treptat și va
reinstaura tirania anterioară, sau una încă și mai dură, așa
cum este descris în detaliu în acea carte. (Eu am citit acea carte
într-o încarnare anterioară, de care abia îmi amintesc. Nici
măcar nu știu cine eram atunci, cred că
Swarupapriyananda)
Degradarea
unui popor liber sau eliberat de asuprire apare atunci când membrii
săi, inițial egali, nu reacționează și nu acționează la
tendințele de dominare ale unor indivizi sau grupuri restrânse.
Treptat acești indivizi, fac legi și reguli care să le apere
interesele, în dauna majorității. Astfel tirania incipientă
proliferează, transformându-se în tiranie absolută.
Exemple
în acest sens sunt:
-
Roma:
care, dintr-o Republică devine Imperiu, odată cu asasinarea lui Iulius
Caesar de către Brutus care lucra pentru Cleopatra și Marco
Antonio.
-
Revoluția
Franceză:
părăsirea Monarhiei, pentru a recădea în ceva asemănător, cu
Napoleon Bonaparte.
-
Independența americană,
care a elaborat o constituție în care sunt stipulate drepturi
clare și ferme pentru popor, oferind membrilor societății
și legitimitatea de a se apăra împotriva tiranilor (al doilea
amendament) inclusiv prin portul de armă. Însă, profitând de
libertatea de a promova principiile capitaliste, companiile au început
să domine piața financiară până la înființarea Rezervei
Federale, în 1913, care practic trece toată puterea Guvernului
Democrat Departamentului de Trezorerie, prevăzând, în același
timp, că fiecare persoană din SUA poate crea o companie care este
și poate fi absorbită de altele mai mari. Pe această cale s-a
creat posibilitatea apariției unei tiranii totalitare.
-
Revoluția bolșevică
din 1917-1918 a reprezentat implementarea modelului politic comunist,
bazat pe marxism, în care guvernul prelua controlul total asupra
bunurilor poporului și gestionarea resurselor sub sloganul „fiecărui
individ, drepturi după necesități și de la fiecare după
capacități”. Guvernul (eminamente politic) stabilea atât
datoriile cât și drepturile fiecărui cetățean. Prin acest model
„colectivist”, inuman și degradant, Partidul decidea cum să fie
condusă țara, de către cine, cine merită și cine nu să
primească din bogăția statului centralizată. Prețul a fost
exploatarea totală și tiranică a poporului, cu perioada sa de
„glorie” stalinistă, când Partidul avea drept de viață și de
moarte asupra fiecărui individ.
Lista este lungă dar am
menționat doar câteva dintre numeroasele exemple ale aceleiași
probleme.
Aceste
tipologii sistemice par să arate că oamenii, oamenii normali, sunt
sortiți să fie mereu oprimați de un fel de Guvernare Totalitară,
astfel ca niciodată să nu se poată ajunge la un model politic cu
adevărat echitabil.
Ceea ce percep eu că se întâmplă pe
Pământ este că mentalitatea de bază a vieții acolo este una de
deficit de resurse, care la rândul său creează nevoia ca ceva sau
cineva, ori o instituție-guvern, să administreze acele puține
resurse după un model politic. Contrar realității, pe Pământ se
consideră că nimic nu este suficient. Indiferent dacă sunt sau nu
suficiente resursele, în orice domeniu, percepția este
invariabilă:„ nu este suficient” pentru ca viața să devină
interesantă și să merite trăită.
Această atitudine nu este
cauzată doar de mentalitatea impusă de cei care asupresc și
care favorizează societatea de consum, prin care se alimentează
profiturile companiilor care produc sau gestionează astfel de bunuri
de larg consum, ci se bazează, în mare măsură, pe acea mentalitate
că oamenii au nevoie de ceva extern, ceva din afara proprietății
lor, altfel „neagoniseala” n-ar justifica bucuria de a trăi.
Faptul că oamenii au nevoie de ceva din afara zonei care le
aparține este o consecință directă a conceptului de materialism
și determinism, unde doar materialul există și poate avea valoare.
De aici, mentalitatea de victimă.
Situația se înrăutățește
atunci când materialității i se adaugă valoare monetară,
deoarece însăși valoarea omului corelată cu valori
materiale.
Pare-se
că pe Pământ, nimic nu are valoare, dacă nu este conexat la
abundența materială. O fabrică, un proces de producție a ceva are
valoare în funcție de câte bunuri produce și ce valoare monetară
au acele produse.
În acest fel, aspectul spiritual decade, fiind folosit
doar ca o altă metodă de control asupra maselor, pentru a le ghida
să se comporte într-un „mod productiv eficient” care să asigure
abundență celor de la putere.
Toate acestea ajung să distrugă însăși viața oamenilor, a animalelor și plantelor care-i înconjoară. (nota C.M.: bunuri materiale multe înseamnă poluare mai multă, împuținarea resurselor, otrăvirea apelor, restrângerea zonelor în care natura- vegetație și animale - să se dezvolte; un atentat la sănătatea și viața a însăși planetei)
În
timp ce tot ceea ce este viu devine ieftin, obiectelor materiale,
lipsite de importanță dar fabricate industrial, li se crește
valoarea. Drept consecință, întreaga parte spirituală a oamenilor
este nu numai neglijată dar și degradată, în favoarea materialismului, care la rândul său
și, ca o consecință directă, va aduce încă și mai multă suferință,
perpetuând percepția de lipsă, de penurie, de lipsă a
„ceva”.
Dar, din moment ce materialismul-determinismul în
care trăiesc ca mentalitate dictează că doar ceea ce este real,
tangibil și cu valoare monetară contează, singura modalitate prin
care acești oameni vor trebui să caute alinare la acel sentiment de
lipsă din viața lor este să-și procure mai multe bunuri
materiale care sa le ofere o satisfacție temporară și un sentiment
de realizare-dobândire, dar care va crea inexorabil nevoia de a
dobândi încă și mai multe bunuri materiale, pentru a avea din nou
acea senzație de realizare-alinare. Mentalitatea aceasta este în
întregime programată de cei care doresc ca societatea de consum,
materialismul și determinismul să continue să se perpetueze pentru
ca profitul lor să fie tot mai mare..
Singura modalitate de a
depăși cercul vicios descris mai sus este progresul spiritual, etic
și moral al unui popor.
Faptul că un popor caută satisfacția
existențială în sine, în ceea ce are fiecare înăuntru,
fericirea generată de mulțumirea de sine în cooperare cu cei
dragi, cu comunitatea, ar înlocui complet nevoia de a căuta
fericirea în acumulări materiale. Este primul factor, primul pas
spre formarea mentalității necesare unei Societăți Holistice.
Dezvoltarea
spirituală, etică și morală a unui popor, nivelul său de
conștiință, este însăși baza unei Societăți Holistice; fără
ea, pur și simplu, nu se va produce un progres al societății.
O
societate cu adevărat holistică este generată de la sine, nimeni
nu trebuie să o impună, nimeni nu trebuie să dicteze cum sunt sau
ar trebui să fie lucrurile, dar aceeași dinamică socială și
culturală a unui popor se va naște singură, ca o reflectare
directă a conștiinței colective, mentalității spirituale, morale
și etice. Mai cu seamă o societate cu adevărat holistică.
Societatea Holistică nu poate fi implementată într-un oraș
pe baza unor informații luate de la alții, deoarece va reflecta
doar mentalitatea celui care furnizează acele informații, și nu va
fi aplicabilă orașului, colectivității primitoare.
Singurul
lucru care generează o adevărată Societate Holistică este
evoluția spirituală, conștiincioasă, etică și morală a unui
popor, unde, mai întâi, se pun bazele mentalității acelei
societăți. Treptat, pas cu pas, membrii comunității vor începe
să relaționeze între ei, iar rezultatul va fi un model social sau
politic perfect, în concordanță cu nivelul de progres în cele 3
aspecte ale dezvoltării comunității (etic, moral, spiritual).
Rezultatul va fi că membrii acelei societăți vor avea același nivel ridicat de progres, sau apropiat, în ceea ce privește
criteriile de valori și nivel de conștiință,
Orice
popor își va reflecta gradul de evoluție etică, morală și
spirituală direct prin modelul politic pe care-l va adopta..
Din
punct de vedere nematerialist, bazat pe modele de minte, gândire,
integrare, iubire, înțelegerea faptului că cooperarea și
sprijinul reciproc sunt cele care asigură evoluția personală și
colectivă.
(va continua)
https://swaruu.org/transcripts/sociedad-holografica-holistica-preparacion-espiritual-y-etica-es-la-clave-yazhi-swaruu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu