............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

marți, 18 februarie 2020

Mesaj DUR transmis de o profesoară de origine română care predă în Franța!


O profesoară româncă a transmis un mesaj dur tuturor elevilor din România care se plâng de obicei de faptul că nu le place la școală, dar și părinților și profesorilor din România care sunt nemulțumiți de felul în care se „face carte” la noi. Doctorand la Universitatea din Poitiers (Franța) și la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Ana-Maria Constantin predă în prezent la un liceu de prestigiu din Franța, iar, de curând, a postat pe Facebook o analiză comparativă asupra sistemelor de educaţie din Franţa şi România, cu accent pe disciplina existentă în sistemul francez.
”Nu știu câți dintre voi aţi văzut filmul ‘Liceenii’. Era o frântură din educația care a dispărut acum 25 de ani. S-au dus regulamentele școlare dure, s-au dus uniformele obligatorii și profii exigenți. Eu încă am mai prins câțiva, în anii ’90, în fața cărora îmi mănânc unghiile, ba mai ziceam și-un „Tatăl nostru” de frică să nu mă scoată la tablă.
Azi, profesorii se plâng că elevii nu mai învață, că sunt mai bine îmbrăcați ca ei, că la școală se face parada modei, atunci când elevii catadicsesc să vină la școală. Dar nu vă spun mai multe, pentru că știți și voi cam cu ce se mănâncă școala românească, cu milioane de absențe și promovabilitate mediocră la Bacalaureat de când s-au pus camere video care inhibă inspirația.
Nici să fii la catedră nu e mai bine, pentru că rezultatele dezastruoase le sunt imputate profesorilor. Dacă se chiulește, e vina lor, că nu știu să țină un curs care să-i atragă, care să le mențină interesul treaz, care să-i țină la școală și să nu-i trimită pe stradă sau prin baruri. Dacă nu se învață e tot vina lor, a profesorilor.
Aceasta era situația când încă eram profesoara în țară.
Acum lucrez din nou în învățământ, în Franța, la Lycée de La Rochelle.
Pentru că, un liceu care se respectă are o reputație. Reputație care se construiește în ani și cu mult efort. Reputația se face pe baza rezultatelor de mai sus, dar și prin absolvenții săi. Absolvenții trebuie sa continue studiile sau să fie angajați. Pentru a ajunge la studii universitare sau angajatul ireproșabil, liceul nu se joacă cu regulile.Regulamentul este foarte dur și dacă vă povesteam de ,,Liceenii”, nu o făceam întâmplător.
Toată lumea are uniformă. Uniforma este obligatorie. Obligatorie este și coafura fetelor, un coc micuț, ca și barba permanent rasă a băieților. Obligatorii sunt și pantofii negri cu toc de trei centimetri pentru fete. Balerinii nu sunt acceptați, cum nu sunt permise nici tocurile mai mari de trei centimetri. Cine nu se încadrează este exclus de la cursuri sau mai bine zis, trimis acasă să se schimbe. Dacă ai reușit să treci de prima selecție de la poartă, te poate trimite acasă orice profesor sau Consilierul Principal Educativ care răspunde de Viața Școlară. Și apoi, e problema ta dacă rămâi cu absențe nejustificate. O să regreți cu ocazia consiliilor clasei care se reunesc la fiecare sfârșit de semestru pentru a analiza situația școlară și disciplinară a tuturor elevilor. Acolo, în ședință, de față cu toți profesorii și directorii, absențele, excluderile, abaterile disciplinare sunt tocate mărunt. Dacă exagerezi, poți fi sigur că n-o să ai o diplomă pe care să scrie Lycée de La Rochelle Ci o diplomă oarecare, fără prea multă valoare.
Să revenim la regulament.
Știți că, în România, se filmează orele cu telefonul mobil, că elevii se amuză între ei sau pe socoteala profesorului care, vrând-nevrând, e profesorul lor. Ei bine, aici e absolut imposibil. Telefoanele mobile nu sunt permise în incinta școlii (și nici în internat între anumite ore, cum e ora de studiu sau după stingere) și orice folosire a gadgeturilor mobile este sancționată simplu prin confiscare. Ulterior, aparatul ajunge la Directorul Adjunct care judecă singur dacă și când îl returnează proprietarului. Se poate ajunge la o lună, două, sau tot anul școlar. În funcție de gravitatea faptei.
La ore, dacă nu ești disciplinat, profesorul nu se încurcă cu tine. Nu ai chef de oră, te poftește afară, dar nici asta nu e de bine, pentru că nu ai voie să părăsești liceul așa, când ai tu chef. Practic ești obligat să rămâi în școală, ți se notează excluderea, și o să lucrezi de unul singur la Viața Școlară. Ba, mai mult, o să mai primești și o pedeapsă ca să nu te mai amuzi în ore în loc să asculți lecția.
Pedepse se dau ușor. Se numesc „Rețineri”. O să faci teme, eseuri, pe diverse subiecte, în general legate de greșeala făcută. Dacă ai fost lipsit de respect, o să scrii câteva pagini despre respect și nevoia de respect. Dacă ai copiat, o să argumentezi cum dăunează copiatul disciplinei școlare…
Dacă excelezi în greșeli o să faci multe chestii practice. De exemplu, o să lucrezi pentru colectivitate la restaurantul unde mănâncă elevii, o să faci curat prin școală sau la spălătorie. Și vă spun sincer, nimic din toate astea nu e amuzant. Dar e meritat. Greșelile meritate sunt asumate. O reținere sau o excludere pleacă în plic la părinți care o retrimit semnată la școală. Ele rămân în dosarul elevului pentru posteritate.
Absențele sunt foarte bine supravegheate. Practic, sistemul îți poate arăta la orice oră cine nu e prezent la cursuri și din ce motiv. Motiv necunoscut înseamnă că echipa de la Viața Școlară pune mâna pe telefon și sună. Te sună pe tine, părinte sau tutore. Părinții pot vedea și ei de acasă dacă odrasla e la școală au ba. Dacă părintele e cu copilul acasă, sună la școală ca să-i anunțe absența și motivul. Totul e contabilizat.
Dacă ai lipsit, când apari la școală te prezinți cu carnetul personal pentru a justifica absența și a o reglementa informatic. Părinții semnează absențele elevilor minori, majorii pot să și le semneze singuri, în consecință de cauză.
Elevii și părinții au semnat contractul cu școala. Contractul e lege și toată lumea se supune. Democrația… e în altă parte”, este mesajul transmis de Ana-Maria Constantin în mediul online, potrivit stiridiaspora.com

92 de comentarii:

  1. Proverbul romanesc =frica pazeste pepenii= e valabil oriunde. Daca ar exista si la noi reguli stricte, pe care sa le respecte atat elevii cat si profesorii, alta ar fi situatia. Dar la noi, incepand de la presedintele tarii, pana la ultimul elev n-au nici un respect pentru lege. Si atunci ce sa asteptam, de unde rezultate?
    Răspundeți
    Răspunsuri
    1. vvvgggvvv
    2. Absolut corect este ce spune doamna profesoară despre în vățământul de la noi,cum era și cum este acum.Despre reguli și metode de la liceul unde doamna este profesoară,nu am ce să comentez doar să spun că acolo se face ce trebuie.Deci ,noi am regresat,ne -am bătut joc de ce era cât de cât bun,așa cums-a intâmplat din păcate în toate domeniile,nu vreau să mă întristez din nou referindu-mă la ele.
    3. Ca în toate domeniile politicienii nostri slabi au distrus tara si viitorul acestei tari.Sperante cu liberalismul actual 0.2% sperante!
    4. Nu impiedica nimeni licee cu reptuatie foarte buna sa isi faca propriile reguli, propriul contract privind uniforma, prezenta, motivarea absentelor, sanctiuni, etc. Doar sa se vrea...Vrei la un liceu de renume? Te supui regulilor...
    5. Banuiesc ca politicienii care se fac vinovati de toate relele au avut si ei parinti, nu? Fratilor, avem politicienii pe care-i nastem, avem preotii pe care-i nastem etc! Parintii sa nu uite ca sunt si ei copii si au un Tata!
    6. Absolut de acord cu dumneavoastra, stimata colega. Si ca sa fiu in consonata deplina cu dumneavoastra, as spune "Mais ou sont les neiges d'antan!!!"

luni, 17 februarie 2020

Intrebare pertinentă

În subsidiar: CUM SE FACE CĂ NICI MĂCAR CEI CARE TREBUIE SĂ NE APERE DIRECT INTERESELE NU SUNT ALEȘI DE NOI, CI TOT de „EI” ?? 
CE FARSĂ !!! 
NUMAI CONDAMNAȚILOR/INCULPAȚILOR LI SE NUMESC APĂRĂTORI DIN OFICIU !!
 „Avocatul Poporului” trebuie ales prin vot național, nu numit de către puterea politică. 
C.M.
Mă întreb cum o fi avocatul diavolului, dacă ăştia sunt ai poporului!

Mă întreb cum o fi avocatul diavolului, dacă ăştia sunt 
ai poporului!? De râs Feb 16,2020

https://kmkz.ro/de-ras/ma-intreb-cum-o-fi-avocatul-diavolului-daca-astia-sunt-ai-poporului?fbclid=IwAR0cETWG0y_25_iZfzzbpm3laD08x6Q2IRy0A3Ez36O-fDgWNdbWMVkTfTM


Un documentar pe care probabil nu-l veți viziona niciodată la TV: «Ukraine on Fire», de Oliver Stone (II)



«Ukraine on Fire», un documentar despre criza din Ucraina, ar putea modifica radical modul în care oamenii din Occident percep conflictul din această ţară, dar filmul este puțin probabil să obțină o audienţă de mase, deoarece contestă relatările oficiale dominanteˮ, scrie James DiEugenio.


Citiţi prima parte a articolului

Jocurile marilor puteri

Dacă toate aceste evenimente s-ar fi desfășurat din cauza unor factori proprii poporului Ucrainei, s-ar fi putut trece cu vederea, ca fiind o națiune tânără care experimentează dureri specifice unei națiuni în creștere. Dar, precum filmul subliniază, nu aceasta a fost situația. Ucraina a continuat să fie un pion în jocurile marilor puteri, în care mai mulți oficiali occidentali au sperat să atragă țara departe de influența rusă, în staulul NATO și al Uniunii Europene.

Într-unul dintre interviurile din „Ukraine on Fireˮ, jurnalistul și autorul Robert Parry explică modul în care Fondul Național pentru Democrație (NED) și multe ONG-uri politice subvenționate de stat au apărut în anii ’80 pentru a înlocui sau suplimenta ceea ce a făcut în mod tradițional CIA, în ceea ce privește influențarea direcției în care se îndreaptă țările vizate.


Robert Parry

Pe parcursul investigațiilor Comitetului Bisericii din anii 1970, aparatul de „acțiune politică” al CIA pentru îndepărtarea liderilor străini a fost dezvăluit. Deci, pentru a ascunde aceste eforturi, directorul CIA William Casey, Casa Albă a lui Reagan și aliații din Congres au creat NED pentru a finanța o varietate de ONG-uri politice și media.

După cum Parry a remarcat în documentar, multe ONG-uri tradiționale împlinesc o sarcină valoroasă în ajutorarea țărilor sărace și în curs de dezvoltare, dar acest tip de activism/propagandă a ONG-urilor a promovat în străinătate obiectivele geopolitice ale SUA – și NED a finanțat zeci de astfel de proiecte în interiorul Ucrainei în perioada premergătoare crizei din 2014.

Ukraine on Fireˮ prinde viteză atunci când istorisește evenimentele care au avut loc în 2014, ducând la răsturnarea violentă a președintelui Ianukovici și dezlănțuirea războiul civil. La alegerile din 2010, când Iuşcenko nu a putut obține nici măcar zece procente, Ianukovici s-a confruntat și a învins-o pe Iulia Timoșenko, un oligarh bogat care a slujit ca prim-ministru al lui Iușcenko.

După alegerea sa, Ianukovici a abrogat titlul lui Bandera de erou național. Cu toate acestea, din cauza problemelor economice purulente, noul președinte a început să caute un partener economic care ar fi putut oferi un împrumut mare. El a negociat mai întâi cu Uniunea Europeană, dar aceste negocieri s-au împotmolit din cauza cererilor draconice tipice Fondului Monetar Internațional. Așa că, în noiembrie 2013, Ianukovici a început să negocieze cu președintele rus Putin, care a oferit condiții mai generoase. Dar decizia lui Ianukovici de a amâna acordul de asociere cu U.E. a provocat proteste de stradă în Kiev în special de la oamenii din vestul Ucrainei.

După cum „Ukraine on Fireˮ subliniază, și alte evenimente neobișnuite au avut loc, de asemenea. Aceste evenimente au inclus apariția a trei noi canale TV – Spilno TV, Espreso TV și Hromadske TV – care au emis pentru prima dată între 21 și 24 noiembrie 2013, cu finanțare parțială din partea Ambasadei SUA și a lui George Soros.


Simboluri naziste pe căștile de protecție purtate de membrii ai batalionului Azov din Ucraina. (Așa cum au apar într-o filmare făcută de o echipă norvegiană și prezentată la televiziunea germană)

În februarie 2014, protestele pro-U.E. în piața Maidan din centrul Kievului au devenit, de asemenea, mai violente când au început să apară luptătorii de stradă ultra-naționaliști din Lviv și din alte zone vestice, care au început să se dedea la provocări; mulți dintre aceştia au fost sponsorizați de Right Sektor a lui Yarosh. Atacurile s-au intensificat, de la marșuri cu torțe care erau similare cu ceea ce se făcea pe vremurile naziste până la aruncarea de cocktailuri Molotov spre poliție și la conducerea de tractoare mari spre liniile de polițiști – toate prezentate în mod lămurit în film. După cum Ianukovici îi povestește lui Stone, atunci când s-a petrecut această intensificarea protestelor, a devenit imposibil ca el să negocieze cu mulțimea din Maidan.

Unul dintre cele mai interesante interviuri ale filmului este cel cu Vitaliy Zakharchenko, care a fost Ministru de Interne la acel momentul, fiind responsabil pentru aplicarea legii și conducerea poliției. El a cercetat intensificarea atacurilor de la 24 până la 30 noiembrie (2016), care a culminat cu o ciocnire între poliție și protestatari în jurul transportului unui brad uriaș de Crăciun în piaţa Maidan. Zakharchenko a spus că acum crede că această confruntare a fost aprobată în secret de Serhiy Lyovochkin, un prieten apropiat al Ambasadorului SUA Geoffrey Pyatt, ca un pretext pentru a spori violența.

În acest punct, filmul abordează implicarea directă a politicienilor și a diplomaților americani. În perioada crizei, politicienii americani au vizitat Maidan-ul, iar atât republicanii cât și democrații, precum senatorii John McCain (republican din statul Arizona), și Chris Murphy (democrat din statul Connecticut) au întărâtat mulțimile. Ianukovici, de asemenea, a spus că a fost în contact telefonic cu vicepreședintele Joe Biden, pe care îl acuză că l-a indus în eroare cu privire la modul în care să se ocupe de criză.

Filmul subliniază faptul că centrul real al influenței americane în demonstrațiile din Kiev au fost ambasadorul Pyatt și asistentul Secretarului de Stat pentru Afaceri Europene, Victoria Nuland. După cum Parry subliniază, deși Nuland slujea sub președintele Obama, alianțele ei erau într-adevăr cu mișcarea neoconservatoare, aceasta fiind de obicei asociată cu Partidul Republican. Soțul ei este Robert Kagan, care a lucrat ca propagandist al Departamentului de Stat în timpul războaielor din America Centrală din anii 1980 și a fost co-fondator al Proiectului „New American Centuryˮ („Noul Secol Americanˮ), în anii 1990, grupul care a organizat presiuni politice și media pentru invazia SUA din Irak, din 2003. Kagan a fost, de asemenea, consilier de politică externă al lui McCain la alegerile prezidențiale din 2008 (deși el și-a acordat sprijinul său lui Hillary Clinton în cursa din 2016).

Manipulatori versați

După cum a explicat Parry, neoconservatorii au devenit destul de versați în ascunderea adevăratelor lor țeluri și aveau aliați puternici în presa mainstream. Această combinație le-a permis să împingă dezbaterea despre politica externă la asemenea extreme, astfel încât atunci când oricine avea vreo obiecție, putea fi imediat catalogat ca „apologetul” lui Putin sau al lui Ianukovici.

Astfel, întâlnirile frecvente ale lui Pyatt cu demonstranți în ambasadă și Nuland împărțind prăjituri protestatarilor din Maidan nu au fost criticate ca interferență americană într-un stat suveran, ci au fost mai ales lăudate ca fiind „promovarea democrației” în străinătate. Cu toate acestea, pe măsură ce criza Maidan s-a accentuat, ultra-naționaliști ucraineni s-au mutat în față, întețind atacurile lor asupra poliției. Mulți dintre acești extremiști erau ucenici ai lui Bandera și Lebed. Deja în februarie 2014, extremiștii erau înarmați cu puști și pistoale semiautomate.

Pe 20 februarie 2014, un lunetist misterios, părând a trage dintr-o clădire controlată de Right Sektor (Sectorul Dreptei), a împușcat atât polițiști cât și protestatari, iar până la sfârșitul zilei de violență a ucis aproximativ 14 polițiști și circa 70 de protestatari.

Când Kievul scăpa de sub control, Ianukovici a fost forțat să negocieze cu reprezentanți din Franța, Polonia și Germania. Pe data de 21 februarie, el a fost de acord să programeze alegeri anticipate și să accepte reducerea puterii sale administrative. La insistențele vicepreședintelui Biden, Ianukovici, de asemenea, a retras forțele de ordine.


Viktor Ianukovici

Dar acordul – deși garantat de națiunile europene – a fost încălcat rapid de noile atacuri din partea Right Sektor și luptătorii săi de stradă care au capturat clădiri guvernamentale. Serviciile de informații ruse au aflat că se pregătește un complot pentru asasinarea lui Ianukovici, care a fugit pentru a-și salva viața.

Pe 24 februarie, Ianukovici a cerut permisiunea de a intra în Rusia pentru siguranța sa și a parlamentului ucrainean (sau Rada), care se afla efectiv sub controlul extremiștilor înarmați, și care au votat pentru a-l elimina pe Ianukovici de la președinție într-un mod neconstituțional, deoarece instanțele nu au fost implicate, iar votul pentru a-l pune sub acuzare nu a atins pragul obligatoriu. În ciuda acestor nereguli, SUA și aliații săi europeni au recunoscut imediat noul guvern ca fiind „legitim”.

Numind lovitura de stat exact ceea ce este

Dar alungarea lui Ianukovici a avut toate semnele distinctive ale unei lovituri de stat. Un apel telefonic interceptat, aparent de la începutul lunii februarie, între Nuland și Pyatt, a dezvăluit că aceștia au fost implicați direct în înlăturarea lui Ianukovici și în alegerea succesorului său. Perechea a analizat lista candidaților, iar Nuland favoriza pe Arseni Iațeniuk, declarând „Yats este tipul” și discuta cu Pyatt cum să „lipești acest aspect”. Pyatt se întreba cum să „moșești acest fapt”. Ei păreau ca niște milionari la vârsta de aur din New York, care decideau cine să devină următorul președinte al Statelor Unite. Pe 27 februarie, Iațeniuk a devenit primul ministru al Ucrainei.

Nu toată lumea în Ucraina a fost de acord cu noul regim, de altfel. Crimeea, care a votat puternic pentru Ianukovici, a decis să organizeze un referendum cu privire la posibilitatea de a se despărți de Ucraina și să devină o parte a Rusiei. Rezultatele referendumului au fost copleșitoare. Aproximativ 96% din poporul Crimeei a votat să se unească cu Rusia. Trupele rusești – staționate în Crimeea pe baza acordului de la Sevastopol pentru forțele navale – au oferit protecție împotriva forțelor Right Sektor și a altor forțe ucrainene care se opuneau întoarcerii Crimeei, deși nu au existat dovezi de intimidare a alegătorilor sau de control al alegerilor de către trupele rusești. Guvernul rus a acceptat apoi reunificarea cu Crimeea, care făcuse parte din Rusia în urmă cu sute de ani.

Două provincii estice, Donețk și Lugansk, au vrut, de asemenea, să se desprindă de Ucraina și au recurs, de asemenea, la referendum pentru susținerea acestei mișcări. Dar Putin nu a fost de acord cu solicitarea celor două provincii, care şi-au declarat în schimb propria lor independență, o mișcare pe care noul guvern de la Kiev a denunțat-o ca fiind ilegală. Regimul de la Kiev i-a considerat pe insurgenți drept „teroriști” și a lansat o „operațiune anti-terorism”, pentru a zdrobi rezistența. Milițiile ultranaționaliste și chiar neonaziste, cum ar fi Batalionul de Azov, au preluat conducerea luptei sângeroase.

De asemenea, demonstrații antilovitură de stat au izbucnit la sud, în orașul Odessa. Liderul naționalist ucrainean, Andrei Parubiy a mers la Odessa, iar două zile mai târziu, pe 2 mai 2014, luptătorii săi de stradă au atacat demonstranții, împingându-i în clădirea Sindicatului, care apoi a fost incendiată. Patruzeci și doi de oameni au fost uciși, dintre care unii au sărit de la înălțime, murind astfel.

„Cealaltă față a poveștii”

Faptul că filmul a explorat această „cealaltă față a poveștii” oferă un aport informaţional important, din moment ce majoritatea acestor informații au fost ignorate sau distorsionate de către media occidentală, care pur și simplu dă vina pe Vladimir Putin pentru criza din Ucraina.

În plus față de activitatea bine lucrată de scenarist a Vanessei Dean, activitatea directorială a lui Igor Lopatonok și de editare a lui Alexis Chavez sunt extraordinar de meșteșugite și de elegante.

Prologul de 15 minute, în care se introduce informația despre colaborarea nazistă a lui Bandera și Lebed, este o piesă excepțională ca tehnică a realizării de filme. Se mișcă într-un ritm alert, folosind secvențe scurte și de asemenea ecrane divizate pentru a prezenta fotografii și statistici în mod simultan. Lopatonok folosește, de asemenea, grafica interactivă pe parcursul filmului pentru a transmite informații într-un mod vizual și cu scop demonstrativ.

Interviurile lui Stone cu Putin și Ianukovici sunt, de asemenea, destul de interesante ca articole de știri, care prezintă o față a acestor lideri străini demonizați, care a lipsit în media occidentală propagandistică.

Cu toate că filmul are o durată de aproximativ două ore, informaţiile se derulează cu o viteză mare. În cazul în care doriţi să înţelegeţi mai bine, este necesar să se încetinească în anumite puncte, deoarece o foarte mare cantitate de informații sunt transmise. Pe de altă parte, este o plăcere vizionarea unui documentar care este atât de inteligent scris și încă atât de remarcabil de bine realizat.


Atunci când se termină filmul, întrebarea stăruitoare este similară cu cele ridicate la intervențiile americane din Vietnam și Irak. Cum de Departamentul de Stat ar fi putut ști atât de puține despre ce era pe cale să dezlănțuie, având în vedere diviziunile istorice adânci ale Ucrainei și riscul de a isca un conflict cu o Rusie înarmată nuclear?

În Vietnam, americanii știau puține aspecte despre lupta de decenii a țărănimii vietnameze de a se elibera de colonialismul francez și japonez. Într-un fel, America a avut de gând să câștige inimile și conştiinţele lor și să creeze o „democrație” în stil occidental, în timp ce mulți vietnamezi au văzut în aceasta, pur și simplu, extinderea imperialismului străin.

In Irak, preşedintele George W. Bush și clica lui de neoconservatori aveau să-l alunge pe Saddam Hussein și să creeze o democrație în stil occidental în Orientul Mijlociu, doar că Bush nu a știut diferența dintre musulmanii sunniți și șiiți, și despre modul în care Irakul era pregătit, mai degrabă, să se împartă între rivalitățile sectante și astfel să pună capăt așteptărilor sale.

În mod similar, mesajul filmului „Ukraine on Fireˮ este că oficiali înguști la minte, cu aspirații ambițioase și ideologice – necontrolați de superiorii lor – au creat ceva chiar mai rău decât ceea ce a existat. În timp ce corupția la nivel înalt persistă, astăzi în Ucraina este poate chiar mai rău decât înainte, iar nivelul de trai al ucrainenilor s-a deteriorat.

De asemenea, conflictul din Ucraina a reaprins războiul rece prin deplasarea forțelor geopolitice occidentale pe frontiera cea mai sensibilă a Rusiei, care, precum savantul Joshua Shifrinson a remarcat, încalcă o promisiune făcută de către secretarul de stat James Baker în februarie 1990, în timp ce Uniunea Sovietică a acceptat, în mod pașnic, retragerea influenței sale militare din Germania de Est și Europa de Est (Los Angeles Times 5/30/2016).

Acest film, de asemenea, ne amintește că ceea ce s-a petrecut în Ucraina a fost un efort bipartizan. A fost început sub preşedinţia lui George W. Bush și finalizat sub preşedinţia lui Barack Obama. După cum Oliver Stone a remarcat în discuția care a urmat după premiera filmului din Los Angeles, SUA are nevoie dureros de tare de o nouă conducere asemenea lui Franklin Roosevelt și John Kennedy, oameni care să înțeleagă modul în care ambițiile geopolitice ale Americii este necesar să fie temperate de realitățile la nivelul solului și de nevoile mai largi ale umanității de a fi eliberată de pericolele unui război total.

sâmbătă, 15 februarie 2020

Un documentar pe care probabil nu-l veți viziona niciodata la TV: «Ukraine on Fire», de Oliver Stone (I)

«Ukraine on Fire», un documentar despre criza din Ucraina, ar putea modifica radical modul în care oamenii din Occident percep conflictul din această ţară, dar filmul este puțin probabil să obțină o audienţă de mase, deoarece contestă relatările oficiale dominanteˮ, scrie James DiEugenio.
Materialul de mai jos a fost în principal alcătuit de James DiEugenio, unul din cei mai respectaţi cercetători şi scriitori asupra asasinatelor politice din anii ʼ60, autor a două cărţi – Destiny Betrayed (1992/2012) şi The JFK Assassination: The Evidence Today (2018).
Nu de foarte multe ori un film documentar poate stabili o nouă înțelegere asupra unui eveniment recent şi cu atât mai mult asupra unuia care este în curs de desfășurare. Dar filmul „Ukraine on Fire” („Ucraina în flăcăriˮ) are potențialul acesta – numai dacă vor reuşi mulți oameni să-l vizioneze.
De obicei, documentarele – chiar și cele bune – prezintă informațiile cunoscute într-o formă stilizată. Dacă aceasta se face cu pricepere, atunci informația ne poate călăuzi procesul de cunoaştere într-un mod diferit doar dacă vom citi mai apoi şi altceva despre respectivul subiect.
Un bun exemplu în acest sens este puternicul documentar al lui Peter Davis despre implicarea SUA în Vietnam, „Hearts and Mindsˮ („Inimi și conştiinţeˮ). Deja în 1974, majoritatea americanilor înţeleseseră cât de rău a fost războiul din Vietnam, dar prin combinația sunetelor cu imagini, care a putut fi realizată doar prin intermediul filmului, acel documentar a creat o mare vâlvă, prin care s-au eliminat ultimele obstacole care mai opreau America să părăsească Indochina.
Ukraine on Fireˮ are același potențial și ar putea produce un efect chiar mai mare decât cel produs de filmul lui Davis, deoarece în „Hearts and Mindsˮ se prezentau foarte puține noutăți. Mai ales pentru publicul american și al Europei de Vest, „Ukraine on Fireˮ ar putea aduce lumină în ceea ce priveşte situația Ucrainei, prin faptul că oferă o explicație istorică pentru adâncile diviziuni din această ţară și prezintă informații despre criza care provoacă mass-media în modul cum prezintă informațiile – şi care dă vina pe Rusia ca fiind singura vinovată pentru pentru conflict.
Ucraina, zona care desparte Rusia de Europa „civilizatăˮ era „în flăcăriˮ. De secole, această zonă a fost centrul unor dispute între puterile care doreau controlul asupra pământurilor sale bogate şi asupra accesului Rusiei la Mediterană. Masacrul din piaţa centrală a Kievului care a avut loc în februarie 2014 a fost denumit în media vestică şi „Maidan Massacre”, de la numele pieţei centrale a Kievului unde a avut loc, Maidan Nezalezhnosti. La începutul anului 2014, a avut loc ceea ce a fost denumit de presa internaţională „revoluţia ucraineanăˮ, „Revoluţia Euromaidanˮ sau „revoluţia demnităţiiˮ. Aceasta a implicat o serie de evenimente violente între protestatari, poliţie şi puşcaşi necunoscuţi, care au culminat cu îndepărtarea preşedintelui ucrainean ales în mod democratic – Viktor Ianukovici, şi a guvernului.
Faptele:
- pe 18 februarie 2014, perioada de relativ calm în demonstraţiile antiguvernamentale din piaţa centrală din Kiev s-a încheiat brusc când protestatarii şi poliţia au intrat în conflict. Cel puţin 82 de persoane au fost ucise în următoarele câteva zile, iar mai mult de 1.000 au fost rănite. Pe 18 februarie, aproximativ 20.000 de protestatari au înaintat spre parlamentul ucrainean susţinând restabilirea Constituţiei ucrainene la forma din 2004, care a fost modificată de Curtea Constituţională ucraineană la scurt timp după ce Ianukovici a fost ales preşedinte, în 2010. Poliţia a blocat înaintarea protestatarilor, iar confruntarea a devenit violentă.
- pe 19 februarie, autorităţile au instituit puncte de verificare poliţieneşti, restricţii ale transportului public, închiderea şcolilor în Kiev – aspecte pe care media le-a denumit „stare de urgenţă de factoˮ.
- pe 20 februarie, ministrul de interne Vitaly Zakarcenko a anunţat că a semnat un decret care autoriza utilizarea de muniţie adevărată împotriva protestatarilor. Centrul Kievului a fost martorul unei violenţe fără precedent. Ca răspuns, preşedintele parlamentului ucrainean a anunţat că a semnat un decret parlamentar care condamna utilizarea forţei şi cerea tuturor instituţiilor implicate să înceteze orice acţiune militară împotriva protestatarilor. Parlamentul l-a suspendat pe ministrul de Interne din funcţie.
- pe 21 februarie, Ianukovici a semnat un acord cu liderii opoziţiei, prin care promitea modificări constituţionale şi restabilea anumite puteri parlamentului, şi stabilea alegeri anticipate în decembrie. În ciuda acordului, mii de persoane au continuat să protesteze în centrul Kievului, iar demonstranţii au preluat controlul total asupra districtului guvernamental din oraş: clădirea parlamentului, sediul preşedinţiei, cabinetul şi Ministerul de Interne.
- pe 21 februarie, s-a introdus în parlament moţiunea de demitere a preşedintelui. În aceeaşi zi, Ianukovici a plecat la Karkiv, la summitul regiunilor sud-estice, conform mass-media.
- pe 22 februarie, protestatarii aveau controlul asupra Kievului, iar Ianukovici plecase spre estul Ucrainei. Parlamentul a votat cu 358-0 în favoarea demiterii lui Ianukovici şi au stabilit alegeri anticipate pentru data de 25 mai.
- pe 24 februarie, s-a emis de către noul guvern un mandat de arestare pentru Ianukovici.
- în următoarele zile, politicienii naţionalişti ruşi şi activiştii au organizat manifestaţii în Crimeea şi au somat Rusia să îi ajute să apere regiunea de „fasciştiiˮ din restul Ucrainei.
- pe 28 februarie, Ianukovici a susţinut o conferinţă de presă în sudul Rusiei şi a răspuns la întrebările reporterilor. A afirmat că alegerile anticipate din luna mai sunt ilegale şi că nu va participa la ele. A spus, de asemenea, că în timp ce acordul din 21 februarie ar fi putut calma situaţia, opoziţia nu a fost de acord cu aceasta.
- pe 1 martie, parlamentul rus a aprobat cererea preşedintelui Putin de a trimite trupe în Ucraina.
Percepţia că Ianukovici urmărea să stabilească legături mai strânse cu Rusia a jucat un rol major în cadrul protestelor.
Masacrul din piaţa Maidan Nezalezhnosti de la începutul anului 2004 a condus la eliminarea preşedintelui Ianukovici, la separarea Crimeei de Ucraina şi alăturarea acesteia Rusiei, şi la un război civil în estul Ucrainei.
 
piaţa Maidan Nezalezhnosti
În media occidentală Rusia a fost portretizată ca fiind autorul acestor evenimente şi a fost sancţionată şi condamnată pe larg. Dar chiar a fost Rusia răspunzătoare de toate acestea?
Ukraina on Fireˮ furnizează o perspectivă istorică asupra diviziunilor profunde din regiune, care au condus la Revoluţia Orange din 2004, la revoltele din 2014 şi la eliminarea violentă a preşedintelui Ianukovici, ales în mod democratic.
Acoperită de media vestică ca fiind o „revoluţie popularăˮ, presupusa „revoluţieˮ a fost de fapt o lovitură de stat elaborată şi pusă în scenă de grupările ultranaţionaliste şi de Departamentul de Stat al SUA.
Jurnalistul de investigaţie Robert Parry, care realizează interviurile din „Ukraine on Fireˮ, arată modul în care ONG-urile politice cu finanţare americană şi companiile media au apărut încă din anii ’80, înlocuind agenţii CIA în promovarea agendei geopolitice a Americii în afara graniţelor SUA.
Producătorul Oliver Stone a dobândit un acces fără precedent la povestea din interior a evenimentelor din Ucraina, cu ajutorul interviurilor filmate care au fost luate preşedintelui Vladimir Putin, fostului preşedinte Viktor Ianukovici, celui care a fost ministru de Interne la momentul respectiv – Vitaly Zakarchenko. Aceştia explică modul în care ambasadorul SUA şi facţiuni din Washington au conspirat în mod activ la schimbarea regimului. În prima sa întâlnire cu preşedintele rus Vladimir Putin, Stone a solicitat părerea acestuia referitor la acţiunile Crimeei, ale NATO şi cu privire la interferenţa SUA în alegerile din Ucraina şi schimbarea regimului din această ţară.
 
Oliver Stone
Oliver Stone, realizatorul documentarului „Ukraine on Fireˮ, declara la 5 iulie 2017: „«Ukraine on Fire», documentarul pe care l-am co-realizat cu Igor Lopatonok despre povestea nespusă a loviturii de stat din Ucraina din anul 2014, o poveste pe care media vestică a ignorat-o din plin [...] demonstrează că a fost o lovitură de stat ilegală în februarie 2014, realizată de naţionaliştii ucraineni şi susţinătorii lor americani, care nu reprezentau voia minorităţii etnice ruse din estul Ucrainei şi Crimeea. «Ukraina on Fire» formează o piesă excelentă de acompaniere a materialului «The Putin Interviews» şi ar fi bine să nu le rataţi
Cei mai importanți oameni implicați în producția filmului au fost regizorul Igor Lopatonok, editorul Alex Chavez și scriitoarea Vanessa Dean, al căror scenariu conține o mare cantitate de informații istorice, precum și informații recente privind felul în care Ucraina a devenit la momentul respectiv o căldare plină de violență și ură. Oliver Stone a fost producătorul executiv și a luat câteva interviuri la nivel înalt președintelui rus Vladimir Putin și președintelui ucrainean demis, Viktor Ianukovici.
Filmul începe cu imagini captivante ale violenței care a erupt în capitala Kiev, atât în timpul Revoluției Portocalii din 2004, cât și de la înlăturarea lui Ianukovici din 2014. Apoi, se întoarce înapoi în timp pentru a oferi o perspectivă care a lipsit din știrile mass-mediei oficiale despre aceste evenimente și chiar și din media alternativă.
Un pion de multă vreme
Din punct de vedere istoric, Ucraina a fost tratată ca un pion încă de la sfârșitul secolului al XVII-lea. În 1918, Ucraina a fost făcută protectorat german prin Tratatul de la Brest Litovsk. Ucraina a fost, de asemenea, parte a Pactului Ribbentrop-Molotov din 1939, semnat între Germania și Rusia, dar încălcat de Adolf Hitler, când naziștii au invadat Uniunea Sovietică, în vara anului 1941.
Reacția multora din Ucraina la agresiunea lui Hitler nu a fost la fel cum a fost în restul Uniunii Sovietice. Unii ucraineni i-au primit pe naziști. Cel mai semnificativ grup naționalist din Ucraina, Organizația Ucrainenilor Naționaliști (OUN), a fost înființat în 1929. Mulți dintre membrii acestuia au colaborat cu naziștii, unii s-au înrolat chiar și în Waffen SS și naționaliștii ucraineni au participat la masacrarea a peste 33.000 de evrei la văgăuna Babi Yar din Kiev, în septembrie 1941. Potrivit savantului Anders Pers Rudling, numărul naționaliștilor ucraineni implicați în măcel era de 4 ori mai mare decât cel al germanilor.
Dar nu au fost doar evreii aceia pe care naționaliștii ucraineni i-au măcelărit. Ei au participat, de asemenea, la masacrarea polonezilor din regiunea vestică a Ucrainei, Galicia, din martie 1943 până la sfârșitul anului 1944. Iarăși, principalii agresori nu erau germanii, ci ucrainenii.
Potrivit autorului Ryazard Szawlowksi, în primul rând naționaliștii ucraineni i-au amăgit pe polonezi să creadă că sunt prietenii lor, apoi s-au întors asupra lor cu o barbaritate și o ferocitate uluitoare, torturându-și victimele cu fierăstraiele și topoarele. Documentarul estimează numărul morților la 36.750, dar Szawlowski estimează că acest număr poate fi de două sau de trei ori mai mare.
Membrii OUN au participat la aceste măceluri în scopul purificării etnice, dorind ca Ucraina să fie păstrată pentru ceea ce OUN considera ca fiind ucrainenii nativi. De asemenea, ei se așteptau ca Ucraina să fie independentă la sfârșitul războiului, atât de dominația germană cât și de cea rusă. Cei doi lideri principali din OUN care au colaborat cu naziștii au fost Stepan Bandera și Mykola Lebed. Bandera a fost un puternic antisemit, iar Lebed era turbat împotriva polonezilor, participând la măcelul lor.
După război, atât Bandera cât și Lebed au fost protejați de serviciile de informații americane, care i-a ferit de procesele de la Nűrenberg. Instituția ce a precedat CIA, Central Intelligence Group (Grupul Central de Informații), voia să-i folosească pentru colectarea de informații și în alte operațiuni împotriva Uniunii Sovietice. Serviciile engleze MI6 s-au folosit de Bandera chiar mai mult decât a făcut-o CIA, dar în cele din urmă KGB-ul l-a prins pe Bandera și l-a asasinat la Munchen, în 1959. Lebed a fost adus în America și s-a adresat organizațiilor anti-comuniste ucrainene din SUA și Canada. CIA l-a protejat de autoritățile care se ocupă de imigranţi, care altfel l-ar fi deportat ca pe un criminal de război.
 
Stepan Bandera, un colaborator ultra-naționalist și nazist din Ucraina
Istoria Războiului Rece nu a fost niciodată prea ascunsă în contextul politicii ucrainene și nici din cadrul diasporei care a fugit în Vest după ce Armata Roșie i-a învins pe naziști, iar mulți dintre colaboratorii lor ucraineni au emigrat în Statele Unite și Canada. În Occident, ei au constituit un organism de propagandă anticomunistă feroce, care a câștigat o mai mare influență după ce Ronald Reagan a fost ales preşedinte în anul 1980.
Istorie importantă
Aceste date istorice reprezintă o parte importanta a prologului lui Dean pentru cuprinsul filmului „Ukraine on Fireˮ și reprezintă o parte esențială pentru oricine caută să înțeleagă ce sa petrecut acolo de la prăbușirea Uniunii Sovietice din 1991. De exemplu, candidatul sprijinit de SUA pentru funcţia de președinte al Ucrainei din 2004 – Viktor Iușcenko – a decretat ca atât Bandera cât şi Lebed să fie declaraţi eroi naționali în Ucraina.
Bandera, în special, a devenit un simbol pentru naționaliștii ucraineni de după al Doilea Război Mondial. Unul dintre urmașii săi a fost Dmytro Donțov, care a cerut instaurarea „omului nou”, care ar distruge fără milă dușmanii etnici ai Ucrainei.
Mișcarea lui Bandera a fost, de asemenea, ținută în viață de către Yaroslav Stetsko, adjunctul lui Bandera din exil. Stetsko a sprijinit pe deplin antisemitismul lui Bandera și, de asemenea, încercarea nazistă de exterminare a evreilor din Europa. Stetsko, de asemenea, a fost folosit de CIA în timpul Războiului Rece și a fost onorat de Iuşcenko, care a plasat o placă în onoarea lui la casa unde a murit în Munchen, în 1986. Soția lui Stetsko, Slava, s-a întors în Ucraina în 1991 și a candidat pentru parlament în 2002 din partea partidului lui Iușcenko, „Ucraina Noastrăˮ.
Cartea lui Stetsko, intitulată Două Revoluții, a devenit piatra de temelie ideologică pentru modernul partid politic ucrainean Svoboda, fondat de Oleg Tiagnibok, care este ilustrat în film numindu-i pe evrei „jidani” în public, iar acesta este unul dintre motivele pentru care Centrul Simon Wiesenthal l-a clasificat ca fiind unul dintre cei mai periculoși antisemiți din lume.
Un alt urmaș al lui Bandera este Dymytro Yarosh, care are reputația de a conduce brațul paramilitar al unei organizații politice, chiar mai puternice în Ucraina numită Right Sektor (Sectorul Dreptei). Yarosh a spus odată că el controlează o forță paramilitară de aproximativ 7.000 de oameni care au fost folosiți atât la răsturnarea lui Ianukovici în Kiev, în februarie 2014, cât și pentru reprimarea revoltei de la Odessa câteva luni mai târziu, ambele (evenimente) fiind pe deplin descrise in film.
Acest preludiu istoric precum și fuzionarea acestuia cu războiul civil actual, este un apel pentru trezire, care a fost în mare parte ascuns de media occidentală, care a minimalizat sau ignorat legăturile tulburătoare dintre acești rasiști naționaliști ucraineni și forțele politice, sprijinite de SUA, care s-au întrecut pentru putere după ce Ucraina a devenit independentă în 1991.
Ridicarea unei drepte radicale
În același an, Tyahnybok a format Svoboda. Trei ani mai târziu, Yarosh a fondat Trident, o ramură a Svoboda, care în cele din urmă a evoluat în Right Sektor. Cu alte cuvinte, urmașii lui Bandera și Lebed au început să se organizeze imediat după colapsul sovietic.
În această perioadă de timp, Ucraina a avut doi lideri pro-ruși care au fost aleși în 1991 și 1994, Leonid Kravciuk și Leonid Kucima. Dar trecerea în grabă la o economie de „piață liberă” nu a mers bine pentru cei mai mulți ucraineni sau ruși, deoarece oligarhi cu relații la nivel înalt au confiscat o mare parte din bogății și au ajuns să domine procesul politic prin corupție masivă și achiziționarea canalelor media de știri. Astfel, pentru cetățenii obișnuiți, nivelul de trai a scăzut în mod dramatic, deschizând ușa pentru partidele de extremă dreapta și pentru imixtiuni străine.
 
Simbolul neo-nazist Wolfsangel pe un steag în Ucraina
În 2004, Viktor Ianukovici, a cărui bază electorală a fost cea mai puternică în rândul etnicilor ruși din est și sud, a câștigat alegerile prezidențiale cu trei puncte procentuale față de Viktor Iușcenko favorizat de SUA, a cărui bază electorală a fost în cea mai mare parte din vestul țării, unde naționaliștii ucraineni sunt cei mai puternici.
Imediat, susținătorii lui Iușcenko au acuzat de fraudă citând exit-poll-urile care au fost organizate de un grup de opt națiuni occidentale și patru organizații non-guvernamentale sau ONG-uri, inclusiv Fundația Renașterii fondată de miliardarul speculant financiar George Soros. Dick Morris, consilierul politic al fostului președinte Bill Clinton, s-a întâlnit în mod clandestin cu echipa lui Iușcenko și i-a sfătuit că exit-poll-urile nu ar ajuta doar în acuzații de fraudă, dar ar putea scoate și protestatari în stradă (conform Analizei Cambridge a Afacerilor Internaționale – Cambridge Review of International Affairs, Vol. 19, numărul 1, p. 26).
Freedom House (Casa Libertății), un alt ONG proeminent care primește finanțare substanțială din SUA prin proiectul „Fondul Național pentru Democrațieˮ (NED – National Endowment for Democracy) finanțat de guvern, care a pregătit tineri activiști care apoi au condus protestatarii în ceea ce apoi a devenit cunoscută sub numele de „Revoluția Portocalieˮ, una dintre așa-numitele „revoluții colorate” pe care media occidentală le-a îndrăgit. Aceasta a forțat o reluare a alegerilor pe care Iușcenko le-a câștigat.
Dar președinția lui Iușcenko nu a reușit să facă prea multe pentru a îmbunătăți starea poporului ucrainean și scăzut din ce în ce mai mult în popularitate. În 2010, Iuşcenko nu a reușit să treacă de primul tur al alegerilor și rivalul său Ianukovici a fost ales președinte, iar desfășurarea procesului de vot a fost considerată de observatorii externi ca fiind liberă și corectă.
http://yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=22265