............................................................................................................................................................................................................................................................................................. PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

luni, 13 aprilie 2020

Manipularea publicului de către mass-media: «Ură la pachet, personalizată doar pentru tine»

„Obiectivitatea” mult-clamată nu este decât o tactică comercială. Presa de astăzi provoacă dependență și agresivitate, iar internetul folosește la monitorizarea reacțiilor publicului pentru a-i furniza și mai multă agresivitate și a crea o dependență si mai mare.
În Fabricarea consensului: Economia politică a mass-media, publicată în 1988, Edward S. Herman și Noam Chomsky au dezvăluit tehnicile pe care presa comercială le folosește pentru a promova și a apăra agenda economică, socială și politică a elitelor conducătoare. Aceste tehnici includ portretizarea victimelor ca fiind fie demne, fie nedemne de simpatie. Un preot catolic precum Jerzy Popieluszko, de exemplu, asasinat de regimul comunist polonez în 1984, a fost practic zeificat, în timp ce despre cele patru misionare catolice, violate și ucise în 1980 în El Salvador de către patrulele morții sprijinite de SUA, s-a „bârfit” doar că ar fi fost membre ale mișcării rebele marxiste. Tehnicile includeau, de asemenea, și restrângerea dezbaterilor astfel încât să susțină consensul elitelor și, în mod intenționat, să nu pună în discuție intențiile acestora sau ale structurilor de putere.
Fabricarea Consensului: Economia politică a mass-media a fost publicată în ajunul a trei revoluții majore care au transformat industria știrilor: apariția știrilor de radio și TV de dreapta, în stilul Fox, și care au abandonat falsa obiectivitate a presei; apoi a venit introducerea televiziunii prin cablu și a canalelor de știri cu emisie non-stop; în final, crearea platformelor de internet – deținute numai de câteva corporații – care controlează distribuția știrilor și a informațiilor și care adună datele noastre personale pentru firmele de publicitate, campaniile politice și pentru guvern. Păcatele presei dinainte, oricât ar fi fost ele de mari, sunt nimic în comparație cu cele ale noii prese, cea din zilele noastre. Mass-media a degenerat nu doar într-un furnizor de bârfe, teorii conspiraționiste și distracții lascive dar, cel mai grav, într-un generator de ură. Matt Taibbi, autorul cărții Ura SRL: Cum și de ce mass-media ne face să ne urâm unii pe alții, face o disecție a platformelor media contemporane cam în același fel cum au făcut Herman și Chomsky cu presa veche.
Taibbi arată că noua mass-media fabrică în continuare consens, dar o face prin stârnirea unui grup împotriva altuia, un fel de variantă comercială a celor „Două Minute de Ură” închipuite de George Orwell în romanul său 1984. Opiniile și prejudecățile noastre sunt alimentate și amplificate în mod abil, cu ajutorul analizei digitale a înclinațiilor și obiceiurilor noastre, fiindu-ne vândute înapoi. Rezultatul, scrie Taibbi, este „furie la pachet personalizată doar pentru tine”.
Publicul nu este în stare să se poată exprima în afara acestei divizări prefabricate. Este fermecat de falsele diferențe de opinie din războaiele culturale și de întrecerea dintre teoriile conspirației. Politica, sub un asemenea asalt, s-a atrofiat până la nivelul unui reality show strident și centrat pe personalități politice. Discursul civic se definește prin invective și remarci insultătoare postate pe internet. Între timp, puterea nu mai este monitorizată și trasă la răspundere. Rezultatul este impotența politică a populației. Mlaștina morală nu este doar un tărâm fertil pentru demagogi, ci totodată ea canalizează furia neostoită, intoleranța și dușmănia către cei definiți drept inamici interni.
Vechea presă se bătea cu pumnul în piept că este obiectivă deși, spune Taibbi, asta era mai degrabă o impresie, fără prea mare legătură cu realitatea. Mult-lăudata obiectivitate și imparțialitate era, în esență, un simplu element de tactică comercială, menit să ducă la câștigarea unui număr și mai mare de ascultători, telespectatori sau cititori.
Obiectivitatea se traducea prin a mi se interzice să am o voce critică”, a declarat Taibbi atunci când a fost intervievat într-o emisiune de televiziune, „On Contact”. (Aici găsiți partea I și partea a II-a a interviului). „Nu aveam voie să-mi scriu punctul de vedere. Obiectivitatea însemna o relatare plată, monotonă, din perspectiva unei terțe persoane neimplicate. Fără păreri personale. Fără un limbaj prea colorat. Era, de fapt, cam în același stil pe care îl vezi astăzi în New York Times. Ideea de bază din spate era să nu alungi publicul din start, întrucât interesul era să obții o audiență cât mai mare. Asta a infectat în timp și radioul și televiziunea. Din această cauză vedeți astăzi acest stil de prezentare, precum cel al lui Tom Brokaw sau Dan Rather – monoton, plat, fără opinie. Foarte multă lume a crezut că în spate se afla vreun principiu de etică pe care organismele de presă țineau să-l respecte. De fapt, ceea ce ei urmăreau era să obțină o cât mai mare audiență pentru a putea vinde mai multă reclamă. Așa s-a dezvoltat această idee.”
Presa veche s-a agățat cu toată puterea de fantezia că există numai două tipuri de opinie politică – opinia democraților și, respectiv, cea a republicanilor. Aceste două poziții s-au transformat treptat în caricaturi la radio și la televiziune. Exemplul clasic este cel al emisiunii „Crossfire” („Foc încrucișat”) în care doi opozanți, un liberal stereotipic și un conservator la fel de stereotipic, nu cădeau niciodată de acord. Liberalul, spune Taibbi, „era ales întotdeauna ca o persoană care nu putea riposta. Era permanent în defensivă. Conservatorul era tot timpul în atac. O personalitate precum Tucker Carlson.” Astfel de confruntări regizate și cu o coreografie prestabilită erau, practic, doar un altfel de eveniment sportiv.
Dacă vei urmări Sunday NFL Countdown vei observa că decorurile sunt concepute în aceeași manieră ca și pentru emisiunea Crossfire. Mediatorul este situat într-o parte. De regulă sunt patru comentatori – doi pentru fiecare tabără. Grafica îți arată permanent care este scorul, cine este în față și cine în spate. Vrem să-i facem pe oameni să perceapă politica drept ceva care ar fi necesar să-i intereseze în mod fundamental. Nu există nuanțe de gri. Identitatea ta politică nu are voie să se amestece cu identitatea politică a altcuiva. Ori ești într-o tabără, ori în cealaltă. Atât și nimic mai mult. Nu ne interesează cei care au păreri diferite. De exemplu, să fi antiavort dar să fi unionist. Sau orice altceva. Asta nu poate exista în presă.”
Presa ignoră complet faptul că, în privința problemelor politice majore, cele două partide sunt înțelese între ele. Dereglementarea industriei financiare, militarizarea poliției, explozia numărului de deținuți din închisori, dezindustrializarea, austeritatea, nesfârșitul război din Orientul Mijlociu, foarte umflatul buget de apărare, controlul alegerilor și al presei prin intermediul corporațiilor și supravegherea en-gros a populației de către guvern – toate aceste subiecte au susținere din partea ambelor partide. Din acest motiv, ele nu sunt discutate aproape niciodată.
Tot timpul ni se prezintă drept două partide care sunt în permanență în dezacord despre orice”, spune Taibbi, „ceea ce este neadevărat”.
Noi [oamenii din presă] nu ne concentrăm pe modul permanent în care sistemul funcționează”, spune el. „Noi nu ne gândim la banca centrală. Noi nu ne gândim la statul polițienesc. Nu ne interesează aceste probleme. Noi ne concentrăm pe personalități. Donald Trump versus Alexandria Ocasio-Cortez. Asta simplifică totul și ne permite să nu ne mai batem capul cu imaginea de ansamblu.
Din momentul în care modelul vechi de presă a implodat, odată cu apariția canalelor de știri 24 din 24 ore, în stilul Fox, și odată cu apariția internetului, monopolul câtorva ziare dominante și a câtorva rețele de știri a luat sfârșit. În noua aranjare, organizațiile de media își croiesc conținutul în funcție de criterii demografice.
„MSNBC, care a trecut prin modificări interesante de-a lungul timpului, se vinde pe sine ca o rețea de stânga”, spune Taibbi. „În 2002 a fost însă atât de pro-război încât au fost nevoiţi să renunțe la colaborarea cu Jesse Ventura și Phil Donahue. Ultima chestie a fost legată de Russiagate și inducerea obsesivă a ideii că «Dacă ne urmărești, ai putea afla din minut în minut că noi, împreună cu Robert Mueller, îl vom da jos pe președinte».”
Acest model media nu numai că învrăjbește între ele pături ale populației dar pune sub tăcere și distruge investigațiile asupra sistemului corporatist de opresiune și autentică dezbinare.
Nici nu e necesar să inventezi știri pentru oamenii ăștia”, spune Taibbi referindu-se la modelarea publicului. „Este suficient să găsești povești care să le placă. Începi apoi să-i hrănești cu informații care vor confirma sistemul lor de credințe. Fox a fost primul canal care a făcut-o. A făcut-o foarte bine. A început să producă bani. A fost numărul 1 pentru o lungă perioadă de timp. Dar acest fapt s-a extins și în restul branșei. Foarte curând, toată lumea proceda la fel. Nu avea importanță că ești un canal gastronomic care furnizează conținut pentru cei cărora le place mâncarea sau că ești MSNBC și creezi conținut pentru oameni care tind să se uite într-o anumită direcție politică, furnizai publicului ceea ce voia el să audă.
Vorbeam înainte despre iluzia dezbaterii”, spune Taibbi despre vechiul model de presă. „Vedeai oameni certându-se la Crossfire. Pe foaia de prezentare erau persoane care nu erau de acord una cu cealaltă. Astăzi, experiența consumatorilor de știri este creată în întregime pe preferințele lor… Dacă citești numai presă care se potrivește pe sistemul tău particular de valori, nu mai intri în contact și cu altfel de idei. Iar aceasta te face din ce în ce mai vituperant.”
Una din primele povești care ne-au arătat că poți realmente să vinzi furia ca pe un produs a fost scandalul [Monica] Lewinsky”, spune Taibbi.
MSNBC și-a construit, practic, brand-ul și audiența în timpul investigației Lewinsky, prin necruțătoarele avertizări că președinția lui Bill Clinton este în mare pericol. Au repetat apoi formula mestecând timp de doi ani povestea unei presupuse înțelegeri secrete între ruși și administrația Trump.
Ceea ce au urmărit ei să creeze a fost impresia că are loc un nou Watergate: mai bine stai cu ochii pe televizor pentru că din moment în moment totul se poate nărui”, spune Taibbi despre scandalul Lewinsky. „Au obținut o audiență enormă. Fox a mai și adăugat o răsturnare de situație. A luat personajele și le-a maleficizat în mod deschis. Au decis să-i caricaturizeze pe Bill și Hillary Clinton, transformându-i în personaje de desene animate, niște hipioți ajunși la bătrânețe. Difuzau în continuu, videoclip după videoclip cu Hillary Clinton spunând cum ea putea să stea acasă și să coacă prăjituri [«to bake cookies» – expresie cu dublu sens: a fi casnică; în sens argotic: a face sex, a avea orgasm n.t.]. Știau că audiența lor va reacționa la toate aceste imagini într-un anume mod. Au vândut oamenilor povești care să-i înfurie. Le-au tot spus că «dacă se uită în continuare, sunt și ei parte a procesului. Ești parte a acestei acuzări continue a inamicului cultural pe care ți-l prezentăm. Îți vorbim despre cineva de care nu-ți place. Și îți vom spune în continuu, pentru a face rating-ul cel mai mare».”
După spusele lui Taibbi, rezultatul este o strategie de marketing care provoacă dependență și agresivitate. Mai departe, cu cât obiceiurile cititorilor și telespectatorilor sunt mai monitorizate pe internet și pe dispozitivele electronice, cu atât mai mult sunt alimentate dependența și agresivitatea.
Acest fapt crează mai mult decât stive de ranchiună politică”, merge mai departe Taibbi. „El creează mase întregi de consumatori de media gata antrenați să vadă într-o singură direcție, ca și cum ar fi fost transportați prin istorie într-un vagon de tren și purtând ochelari de cal, privind într-o singură direcție… Chiar dacă am da la o parte conținutul toxic, numai procesul în sine de navigare și citire a știrilor și tot ar semăna izbitor cu alte dependențe – așa cum sunt fumatul sau drogurile. Oamenii devin dependenți de a-și simți propriile telefoane. Devin dependenți de gestul de a derula pagini sau ecrane. În mod special, devii dependent de ideea că vei porni un canal de știri sau vei citi un articol care îți va spune ceva ce te va face și mai furios decât erai ieri.”
Rețeta știrilor, scrie Taibbi, este trânta profesională.
Trânta era o formulă comercială despre care și-au dat seama că funcționează uluitor de bine” spune Taibbi despre proprietarii corporațiilor ca presă. „Era ca o piesă de teatru simplificată moral, în care aveai un băiat bun – numit și «chip de copil» – și un tip rău pe care îl numeau «ticălosul». În permanență îl scoteau la înaintare pe ticălos. Ticălosul era mult mai important în cadrul trântei decât chipul de copil. Nivelul audienței depindea direct proporțional de nivelul de ură al publicului împotriva tipului rău. Era necesar să găsești un ticălos cât mai detestabil pentru ca formula să aibă succes. Așa funcționează știrile.”
Taibbi mai scrie în cartea sa că „în prezent, reporterii fac de obicei pe eroii înfuriați, făcându-și din asta un obicei ori de câte ori se află mai aproape de 2 kilometri de Trump. Confruntările lui Jim Acosta cu președintele, de exemplu, par de-a dreptul reprize din campionatul mondial de wrestling. Întregul mandat de președinte al lui Trump s-a transformat într-o campanie ticălos/erou, cu Bob Mueller în rolul băiatului bun.”
Trump se potrivește în aceasta formulă comercială ca o mânușă”, spune Taibbi. „Asta este fascinant în privința lui. El produce mai mulți bani pentru tabăra MSNBC, CNN, Washington Post și New York Times [presa de stânga, pro-democrată, n.tr.] decât pentru Fox și The Daily Caller [presa pro-republicani, n.tr.]. E ticălosul perfect dintr-un film de desene animate. Ai în față un peisaj politic cu totul simplificat. Ori ești de partea acestei figuri dăunătoare, ori ești împotriva ei.”
Dar, mai notează Taibbi, există și o altă față a monedei, ca în cazul oricărei dependențe.
E necesar ca în permanență nivelul retoricii să crească pentru a păstra vie atenția publicului”, spune el. „Nu poți fi la nesfârșit doar «incompetent» sau «corupt». Mai devreme sau mai târziu, va fi necesar să fie folosite cuvinte ca «demagog», «autoritarism», «dictator». Finalmente, așa cum a descoperit Glenn Beck, vei începe să-i numești Hitler. Beck ajunsese la punctul în care numea aceleași persoane simultan Hitler și Stalin. Doar Hitler nu mai era suficient.”
Dacă etichetezi pe cineva ca fiind rău, totul devine permis”, spune el. „Am văzut asta în cazul Russiagate. Aceeași comentatori liberali care, cu ere în urmă, ar fi fost interesați despre subiecte precum anularea privilegiului avocat-client, sau despre Legea privind Supravegherea și Spionajul Extern (FISA), orice altceva de acest gen, în zilele noastre nu le mai pasă de așa ceva. Ei țintesc acum doar persoana.
Împărțirea publicului în triburi antagoniste funcționează din punct de vedere comercial. Funcționează din punct de vedere politic. Dar este o rețetă pentru dezintegrare socială. Am văzut cum grupuri etnice din fosta Iugoslavie asediată erau asmuțite de mass-media și folosite pentru a împroșca vitriol și ură împotriva altor grupuri etnice pe care le demonizau. Imaginile și retorica otrăvitoare erau pompate lună de lună într-o Iugoslavie împinsă pe drumul fratricidului.
Dacă vei tulbura publicul constant, spunându-i că toate problemele lui sunt rezultatul celuilalt grup care este literalmente Hitler, că aceia sunt literalmente naziști sau că sunt Stalin, mai devreme sau mai târziu unii vor începe să scoată armele și să facă gesturi necugetate”, spune Taibbi. „De aceea oamenii sunt supărați pe bună dreptate pe Fox. Dar ar fi necesar să fie îngrijorați și de alte forme de presă. Formula este cam aceeași peste tot.”
La un moment dat, sistemul nostru de bule economice va produce într-un fel sau altul o catastrofă”, concluzionează Taibbi, autorul uneia dintre cele mai bune cărți despre criza financiară, Griftopia. Când se va ajunge la asta, dacă ai repetat oamenilor suficient de mult că vecinul de alături este literalmente nazist sau terorist sau orice altceva, mai devreme sau mai târziu violențele vor începe. Inabilitatea societății de a se pune de acord pe baza unor fapte știute de toți arată că presa a eșuat deja. Arată că pur și simplu nu ajungem la oameni. Iar în această atmosferă nu vom fi niciodată capabili să rezolvăm problemele pe cale civilă.

sâmbătă, 11 aprilie 2020

Dorințe....și atât; din păcate !

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=181253716327810&set=a.106086890511160&type=3&theater

O invenție românească poate salva planeta!

În luna ianuarie 2020, inginerul Iuliean Hornet a brevetat o invenție excepțională, de interes mondial: o instalație unică de piroliză care este capabilă să ecologizeze întreaga planetă, oferind energie și produse reutilizabile în valoare de mii de miliarde de dolari, la scară globală.
Imaginați-vă că, folosind această instalație, orice tip de deșeuri organice, adică: deșeuri menajere, plastice, cauciucuri, nămol de la stațiile de epurare, gunoi de grajd, buruieni, paie pot fi descompuse cu poluare zero în gaz (care se poate folosi la turbinele de gaz), ulei de piroliză (util în industria chimică, de transporturi și cea farmaceutică) și cărbune ecologic (cel mai bun fertilizator al solului, un produs capabil să ecologizeze solul și să prevină deșertificarea lui).
Ca să înțelegeți și mai bine ce poate să facă această instalație de piroliză brevetată de inginerul Iuliean Hornet, manager al companiei ECO-HORNET, și care este eficiența sa economică, dincolo de procesul de ecologizare, să luăm un exemplu concret: o tonă de deșeuri menajere introdus în piroliză.
Procesul de descompunere a unei tone de gunoi menajer se face prin energia produsă chiar de gunoiul menajer. Astfel, după trecerea prin instalația de piroliză, rezultă:
- 300 de litri de ulei de piroliză;
- 400 de kg de cărbune ecologic;
- 25-30% gaz.
Asta înseamnă că se pierd 100 de kg dintr-o mie, prin ardere cu poluare zero, și rezultă 700 de kg de produse reutilizabile + 25-30% din gunoi transformat în gaz.
Valoarea produselor rezultate este de aproximativ 300 de euro. Așadar, se ia o tonă de gunoi menajer (în mod obișnuit deținătorul gunoiului plătește pentru a scăpa de el între 40 și 70 de euro/tonă), care nu costă nimic sau pentru care mai primești și bani, produci un beneficiu de 300 de euro și ecologizezi zona! Ce spuneți de asta?
Iar în condițiile în care în România, de exemplu, se produc 6 milioane de tone de gunoi menajer pe an, un calcul simplu ne arată că, folosind un lanț de astfel de instalații de piroliză, se obțin beneficii de 1.800.000.000 de euro/an și se ecologizează, în același timp, toată țara.
Dacă luăm în calcul toate deșeurile organice (plastice, gunoi de grajd, buruieni, paie…), descompunerea lor prin intermediul instalațiilor de piroliză ar aduce beneficii anuale mult mai mari, poate de peste 10 miliarde de dolari/an. Cam cât ar fi necesar ca România să nu mai împrumute bani, ba chiar să înceapă să își plătească datoria externă!
Ce ar însemna folosirea unei rețele de instalații de piroliză la nivel global, din punct de vedere al beneficiilor? Încercați dumneavoastră să calculați!
Detaliile remarcabile ale acestei instalații de piroliză sunt mai multe, dar vom sublinia două:
- Este singura instalație de piroliză din lume care poate descompune toate tipurile de deșeuri organice. Celelalte instalații similare sunt dedicate doar pentru plastice, doar pentru gunoi menajer, doar pentru paie…
- Este singura instalație de piroliză care poate funcționa non-stop, 24 de ore din 24, ani de zile, fără oprire.
Dar, pentru mai multe informații inedite despre invenție și performanțele sale, vă invităm să vizionați mai jos emisiunea în care l-am avut invitat pe inginerul și inventatorul Iuliean Hornet, o personalitate premiată și apreciată de forurile științifice și de afaceri internaționale.
(pentru videoclip, accesați: https://youtu.be/NNjHWxzfcO8)

joi, 9 aprilie 2020

Imagini din interiorul buncarelor luxoase unde se ascund americanii bogati si speriati de Coronavirus

Publicat
 
pe
 
Când toată lumea trage greul, bogații ajung … la buncăre subterane luxoase. Dintr-o dată, statul la 6 metri sub pământ nu sună atât de rău, mai ales atunci când noile gropi includ adesea mâncare pe alese și uși rezistente la explozie.
Elicopterele sunt în așteptare „dacă vă veni acest moment”, spune un specialist în buncăre, pentru a arunca elitele în palatele subterane, cu piscine subterane, terenuri de tenis și mâncare pe alese în spații pe care mulți dintre noi le considerăm simple găuri în pământ sau spații destinate armatei.
Antreprenorii care au investit de-a lungul timpului în astfel de spații, destinate exclusiv celor cu bani, speră să aibă de câștigat de pe urma coronavirusului și îi așteaptă cu brațele deschise pe cei care doresc să se auto-izoleze într-un astfel de loc.

La exterior nu arată decât ca niste mormane de pământ.

Sunt sute de astfel de buncăre în Dakota de Nord (SUA).

Un apartament într-un astfel de buncăr.

Sala de mese într-un buncăr.

Dreptate „divină”

miercuri, 8 aprilie 2020

Cum ne percep alții....

Invenția românului care ne scapă de gunoaie va ajunge la ruși?

În timp ce Europa țipă că avem probleme majore cu deșeurile, statul român își permite să îngroape, la propriu, invenția secolului, care ne-ar fi scăpat definitiv de gunoaie. Acțiunile statului par a fi fost dictate din afara țării, având în vedere că inventatorul român a fost adus în situația de a fi obligat să-și vândă patentul.
Românul care a inventat cea mai performantă instalație din lume care transformă deșeurile în energie, a fost împiedicat să funcționeze de autoritățile statului timp de șase ani, până a intrat în faliment. Acum, fiind adus în mod deliberat în faliment, nu are nicio altă soluție decât să-și vândă invenția. Printre cei care îl curtează cel mai insistent se află rușii, dar și ucrainenii, austriecii fiind și ei extrem de interesați să cumpere patentul românesc.
Am oferte pentru vânzarea patentului de la ruși și ucraineni, dar și de la austrieci și din alte țări. S-ar putea ca România să cumpere dreptul de a construi la un preț exorbitant. Cu cât o să vând patentul mai scump, cu atât o să-i coste pe domnii aceștia din România mai mult instalațiile.
Instalația, care transformă deșeurile într-un gaz energetic, mi-a fost luată de lichidator, este închisă și sigilată, iar firma este în faliment. Aceasta funcționa într-un sistem complet închis și asta înseamnă nu că respectam normele de poluare, ci că nu aveam poluare. În faza de laborator, am făcut din deșeurile menajere de la Brașov benzină, motorină și kerosen de aviație.
Instalația a funcționat patru ani, doi ani fără autorizație și doi ani cu autorizație, cu 10 tone de deșeuri pe oră, până în 2014, după care nu au vrut să-mi mai dea autorizație, fără absolut niciun motiv.
Conducerea Ministerului Mediului mi-a spus că am cercetat destul și să nu mai cercetez. Timp de doi ani, cât am avut autorizație de mediu, nu am primit nicio mașină de gunoi din Brașov și nu mi-a dat voie nici să import deșeuri. Am investit 20 milioane de euro, din care doar 3 milioane de euro luați de la bancă.
Uniunea Europeană se face că ne obligă să rezolvăm problema deșeurilor doar ca să ne ia banii. Sunt înțeleși să ne-o tragă. Eu asta am constatat.
Trăim într-o țară în care autoritățile statului român nu respectă legile statului român și nimeni nu zice nimic. Te duci la instanță cu legea în mână și instanța zice că nu a înțeles”, a declarat Costin Frâncu, inginer de aviație și inventatorul instalației de gazeificare.
 
Costin Frâncu
Sabotat de consulul României în Egipt
Patentul invenției de gazeificare a materialelor organice este înregistrat internațional la Geneva. Deși mai există zeci de astfel de patente, invenția inginerului român are, de departe, cel mai mare randament.
Mă caută toată lumea, unii vor să cumpere patentul, alții vor să le fac instalații, dar este foarte complicat să faci undeva o instalație, când tu, în țara ta, ești neacceptat. Pentru că oamenii, mai ales la sume mari, devin ușor prudenți și se întreabă de ce nu m-am înțeles cu ai mei, la mine acasă. Uneori au suspiciune ei, alteori au suspiciune serviciile noastre, care sunt foarte ocupate să știe exact ce fac, cum mă mișc și pe unde mă mișc.
Aveam un contract în Egipt acum trei ani, semnat pentru 200 milioane de euro, și domnul consul român s-a dus și i-a zis ministrului Mediului de la ei să termine cu escrocii, că eu nu am autorizație la mine acasă și că am venit aici să-mi bat joc de ei. La Cairo sunt probleme grave cu deșeurile, iar cei de acolo m-au primit foarte bine, cu primul ministru, a fost frumos de tot. După aceea m-a chemat ministrul Mediului de la ei și m-a întrebat dacă am autorizație și gata, s-a încheiat cu Egiptul”, a mai declarat ing. Costin Frâncu.
http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=22887

Stratificare.... socială

marți, 7 aprilie 2020

„Îi vreau cu cătuşe pe mâini pe toţi cei care fură din pădurile României” – Ministrul Mediului, după dispariţia a 340 ha



Ministrul Mediului, Costel Alexe, a anunţat, miercuri, că autorităţile române au descoperit la Ocolul Silvic Sighet, în Maramureş, „poate cea mai mare tăiere ilegală” de copaci din ultimii cinci ani. Alexe afirmă că „de pe o suprafaţă de 340 de hectare, în adâncul pădurii, au fost furaţi 100.000 de metri cubi”.
„În aceste zile, mai ales în weekend, duminică, am avut o vizită de lucru în judeţul Maramureş. Aşa cum am declarat şi la audieri, judeţul Maramureş, în 2018, a fost judeţul cu cele mai mari tăieri ilegale din România – 110.000 de metri cubi au fost identificaţi de colegii de la gărzile forestiere, cine ştie ce cantitate nu a fost descoperită, şi aş vrea să vă spun că în Maramureş, la Ocolul Sighet, a fost descoperită poate cea mai mare tăiere ilegală din România în ultimii cinci ani. Pe o suprafaţă de 340 de hectare, în adâncul pădurii, au fost furaţi 100.000 de metri cubi. O pădure rasă de pe 340 de hectare, cu un prejudiciu adus statului român de peste 12 milioane de lei şi cu şi mai mari prejudicii aduse naturii şi, evident, mediului înconjurător”, a declarat Costel Alexe.
Ministrul a precizat că „acea pădure nu ar fi putut să dispară peste noapte, pentru că s-au făcut tăieri în mod repetat timp de 5, 6, 7 ani fără ca nimeni să le vadă”.
Potrivit oficialului, nici cetăţenii, nici autorităţile statului nu s-au sesizat şi consideră că dispariţia acelei suprafeţe importante din pădurile României este oarecum „o conlucrare comună” a localnicilor şi a autorităţilor locale.
„Colegii de la Garda Forestier Cluj au descoperit acest subiect, au investigat şi vă anunţ că săptămâna trecută dosarul a fost trimis la Parchet”, a avertizat Costel Alexe.
Nu în ultimul rând, ministrul Mediului a transmis următorul mesaj: „Eu, ca ministru, îi vreau cu cătuşe pe mâini pe toţi cei care taie, transportă ilegal sau fură din pădurile României. Nu ne mai permitem, ca ţară, să avem astfel de practici care evident ne duc spre lumea a treia, în care ne tăiem şi defrişăm pădurile în scopuri personale sau de grup”.

http://zvonulzilei.eu/ii-vreau-cu-catuse-pe-maini-pe-toti-cei-care-fura-din-padurile-romaniei-ministrul-mediului-dupa-disparitia-a-340-ha/?fbclid=IwAR0ZwrJs070vSUzsYParHzgHk2UzXOBm8MxHZ0oW97dW4XglGZwMz8Nknyg